L’Oréal: Στρατηγικές εξαγορές και business plan €100 εκατ.

L’Oréal: Στρατηγικές εξαγορές και business plan €100 εκατ.

Η L’Oréal ανοίγει νέο κεφάλαιο στην ανάπτυξη του κλάδου ομορφιάς με το νέο στρατηγικό της πρόγραμμα «Sustainable Innovation Accelerator». Αναλυτικότερα, πρόκειται για μια φιλόδοξη πρωτοβουλία συνολικού ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ για την πενταετία 2025–2030, η οποία φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως καταλύτης βιώσιμων καινοτομιών στον κλάδο της ομορφιάς. Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια χρονιά όπου η εταιρεία επιτάχυνε σημαντικά το επενδυτικό της αποτύπωμα, επιδιώκοντας ταυτόχρονα ενίσχυση της λειτουργικής της αποτελεσματικότητας και εδραίωση ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης σε παγκόσμια κλίμακα.

Παράλληλα, προχώρησε πρόσφατα και στην εξαγορά της ταχέως αναπτυσσόμενης μάρκας επαγγελματικής περιποίησης μαλλιών Color Wow. Οι στρατηγικές αυτές κινήσεις ενισχύουν τη δέσμευση του ομίλου τόσο για την οικοδόμηση ενός βιώσιμου επιχειρηματικού μοντέλου όσο και για την παγκόσμια εδραίωσή του σε νέες αγορές και κατηγορίες προϊόντων υψηλής απόδοσης.

Να σημειώσουμε ότι το νέο πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο της μακροπρόθεσμης στρατηγικής «L’Oréal for the Future», η οποία το 2025 εισήλθε στη δεύτερη φάση υλοποίησής της, με σαφείς στόχους ως προς την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα για όλες τις εγκαταστάσεις του Ομίλου μέχρι το 2027 και την πλήρη αντικατάσταση των συσκευασιών από ανακυκλώσιμα ή επαναχρησιμοποιούμενα υλικά μέχρι το 2030.

Το πρόγραμμα «Sustainable Innovation Accelerator» έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει κρίσιμα κενά στον κλάδο της ομορφιάς, ενεργοποιώντας ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων, start-ups και μικρομεσαίων οργανισμών που αναπτύσσουν λύσεις με θετικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό αποτύπωμα. Εστιάζοντας στη μείωση των εκπομπών άνθρακα, στην ανθεκτικότητα στο νερό και στην ανάπτυξη φυσικών, εναλλακτικών συστατικών και βιολογικών υλικών, η πρωτοβουλία προωθεί την κυκλική διαχείριση των πόρων και την αποδέσμευση από τη χρήση πλαστικών που προέρχονται από ορυκτά καύσιμα. Ταυτόχρονα, ενθαρρύνει επιχειρηματικά μοντέλα χωρίς αποκλεισμούς, σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης.

Στρατηγικός εταίρος στο εγχείρημα είναι το Institute for Sustainability Leadership (CISL) του Πανεπιστημίου του Cambridge, το οποίο θα υποστηρίξει τους συμμετέχοντες σε ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα διάρκειας έως 12 μηνών. Η τεχνογνωσία του CISL, που αριθμεί περισσότερα από 40.000 στελέχη με εμπειρία στη βιώσιμη επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία θετικού αντίκτυπου, αποτελεί εγγύηση για την αποτελεσματικότητα του επιταχυντή. 

Ο Chief Innovation Officer του CISL, James Cole, τόνισε ότι σε έναν κόσμο που μετασχηματίζεται με ταχύτητα, η συνεργασία είναι το μόνο βιώσιμο εργαλείο για ουσιαστική πρόοδο, επισημαίνοντας τον ρόλο του προγράμματος στην επιτάχυνση εμπορικά βιώσιμων λύσεων. Από την πλευρά της L’Oréal, η Ezgi Barcenas, Chief Corporate Responsibility Officer, υπογράμμισε πως η καινοτομία βρίσκεται στο DNA της εταιρείας και ότι η συνεργασία με φορείς σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι απαραίτητη για τη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος για τον τομέα της ομορφιάς.

Το 2025 η L’Oréal ενίσχυσε περαιτέρω το αποτύπωμά της σε στρατηγικές κατηγορίες, μεταξύ των οποίων η πράσινη χημεία, η βιοτεχνολογία και τα συστήματα ψηφιακής εξατομίκευσης προϊόντων. Οι πρόσφατες επενδύσεις της περιλαμβάνουν την επέκταση των μονάδων παραγωγής στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, αλλά και την υλοποίηση έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε επιλεγμένα κέντρα logistics.

Παράλληλα, ο Όμιλος αύξησε τη συμμετοχή του σε επιχειρήσεις πράσινης τεχνολογίας, μέσα από το επενδυτικό fund «L’Oréal BOLD» που υποστηρίζει νεοφυείς επιχειρήσεις με προσανατολισμό στη βιωσιμότητα και την καινοτομία. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στη φετινή απολογιστική της έκθεση, ο Όμιλος δεν αντιμετωπίζει τη βιωσιμότητα ως κόστος, αλλά ως θεμελιώδες επενδυτικό κριτήριο για τη μακροπρόθεσμη δημιουργία αξίας.

Στο οικονομικό πεδίο, ο στόχος της L’Oréal για το έτος είναι διπλός. Από τη μία, η διατήρηση της ισχυρής κερδοφορίας μέσω βελτιστοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας και των ψηφιακών καναλιών πωλήσεων, και από την άλλη, η αύξηση των πωλήσεων σε τομείς υψηλής στρατηγικής σημασίας, όπως τα premium προϊόντα και τα φυσικά καλλυντικά, ιδιαίτερα στις αγορές της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής. 

Να σημειώσουμε ότι η χρονιά που πέρασε επιβεβαίωσε τη χρηματοοικονομική ευρωστία του Ομίλου, καθώς τα ετήσια έσοδα αυξήθηκαν κατά 7,6%, με αιχμή την ανάπτυξη σε νέες αγορές και την ενίσχυση της παρουσίας του στον ψηφιακό τομέα. Το ποσοστό των πωλήσεων μέσω online καναλιών υπερέβη το 30%, αποτυπώνοντας τη στρατηγική επένδυση της εταιρείας στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Νέα εξαγορά στρατηγικής σημασίας

Παράλληλα με τις πρωτοβουλίες ESG, η L’Oréal συνεχίζει να επενδύει σε δυναμικά και καινοτόμα brands, ενισχύοντας τη θέση της στην επαγγελματική αγορά περιποίησης. Η συμφωνία εξαγοράς της Color Wow αποτελεί απόδειξη αυτής της στρατηγικής. Όπως δήλωσε ο Omar Hajeri, Πρόεδρος του Κλάδου Επαγγελματικών Προϊόντων του ομίλου, η εξαγορά της Color Wow ενισχύει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο premium προϊόντων της εταιρείας, διευρύνοντας τις προοπτικές παγκόσμιας ανάπτυξης.