Σε εξέλιξη βρίσκεται η επένδυση των 10 εκατ.ευρώ που πραγματοποιεί η ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ στο εργοστάσιο της στο Διδυμότειχο, ενώ παράλληλα καταβάλει και σημαντικές προσπάθειες στον τομέα της ενέργειας, όχι μόνο για μείωση του κόστους αλλά για να συμβάλει γενικότερα στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος και ταυτόχρονα να εξασφαλίσει συνθήκες βιώσιμης ανάπτυξης.
Αυτό ανέφερε προς το Liberal o CEO της εταιρείας Χρήστος Παπαζηλάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που συνδιοργάνωσαν η αλυσίδα Lidl και η εισηγμένη ακριτική γαλακτοπαραγωγική εταιρεία, στις παραγωγικές εγκαταστάσεις, στο Διδυμότειχο, με αφορμή το κλείσμο 23 ετών συνεργασίας τους
Όπως διευκρίνισε ο κ. Παπαζηλάκης, η επένδυση των 10 εκατ. ευρώ που αφορά, κυρίως, σε νέες γραμμές παραγωγής γιαουρτιού, εκτελείται σε τρείς φάσεις και θα είναι έτοιμη με 100% λειτουργικότητα από 1-1-2026.
Σε ό,τι αφορά τον τομέα της ενέργειας, η ιδιοπαραγωγή της εταιρείας καλύπτει το 80% των αναγκών της και είναι «πράσινη» καθώς παράγεται από φωτοβολταϊκά αλλά και εγκαταστάσεις βιοαερίου.
Αναφορικά με την πορεία της εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών, όπου είναι εισηγμένη από το 2000, ο κ. Παπαζηλάκης ανέφερε ότι θα παραμείνει, επισημαίνοντας ότι ήδη έχει εξασφαλίσει την απαιτούμενη διασπορά των μετοχών για την Κύρια Αγορά και ότι θα προσπαθήσει να ενισχύσει την αξία της μετοχής.
Αναφερόμενος ο κ. Ιωάννης Καρανάτσιος, Chief Merchandising Officer της Lidl και μέλος της διοίκησης, στη συνεργασία των δυο εταιρειών τόνισε τη σημασία που έχει για τη βιομηχανική ανάπτυξη της ακριτικής περιοχής της Θράκης η προώθηση των προϊόντων της στο εξωτερικό μέσω του δικτύου της Lidl. Παράλληλα, όμως, ανέφερε ο κ. Καρανάτσιος, μεγάλη βαρύτητα δίνει η Lidl και στην ελληνική αγορά, καθώς το 68% του ετήσιου τζίρου της στην Ελλάδα προέρχεται από έλληνες παραγωγούς. Το ίδιο ποσοστό πριν από μια δεκαετία βρισκόταν στο 40 με 45%.
Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά, είπε, το παράδειγμα της ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ μπορεί να υιοθετηθεί και από άλλους τοπικούς παραγωγούς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Παπαζηλάκης, το 30% στις πωλήσεις της ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ στο εξωτερικό αφορά το δίκτυο της Lidl. Από την υπόλοιπη παραγωγή, το 20% διατίθεται στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και το 50% στην υπόλοιπη ελληνική αγορά.
Συνεισφορά στην αντιμετώπιση του δημογραφικού
Ο κ. Παπαζηλάκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην κοινωνική διάσταση της ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ. Η δραστηριότητα της εταιρείας στον ακριτικό νομό Έβρου αποτελεί βασικό άξονα της οικονομίας της περιοχής και αναπόσπαστο κομμάτι της οικονομικής και κοινωνικής διατήρησής της.Τα στοιχεία αποδεικνύουν έμπρακτα τη συνεισφορά της εταιρείας στην τοπική κοινωνία καθώς συμβάλλει καθοριστικά στη διατήρηση των νέων οικογενειών στον ακριτικό νομό και, συνεπώς, στην αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος προστατεύοντας τις πόλεις από την ερημοποίηση.
Η εταιρεία απασχολεί 180 εργαζόμενους, το 80% των οποίων διαμένουν σε περιοχές του βορείου Έβρου. Παράλληλα, συνεργάζεται με 450 κτηνοτρόφους σε όλη την περιοχή της Θράκης, ενώ ακόμη, απασχολεί 45 εξωτερικούς τοπικούς ιδιώτες συνεργάτες σε υπηρεσίες όπως τεχνικά έργα, συντηρήσεις οχημάτων κτηρίων και μηχανών, καθαριότητα και μεταφορές προϊόντων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο Δημήτρης Μήτιος, Senior Purchasing Manager, Fresh and Frozen Food, της Lidl σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων η εταιρεία με το εμπορικό σήμα γαλακτοκομικών ΓΑΛΠΟ είναι πρώτο από πλευράς μεριδίου πωλήσεων σε όγκο. Η αλυσίδα Lidl, είναι πρώτος «παίκτης» από πλευράς μεριδίων σε όγκο στο φρέσκο γάλα 7 ημερών, στο γιαούρτι, στη φέτα και το λευκό τυρί, ενώ είναι πρώτος παίκτης και στο κίτρινο τυρί που παράγεται στην Ελλάδα. Στο φρέσκο γάλα διακινεί πάνω από 11.500 τόνους γιαούρτι, στη φέτα και το λευκό τυρί πάνω από 6.200 τόνους, στο φρέσκο γάλα πάνω από 13.500 τόνους και στο κίτρινο τυρί πάνω από 1.100 τόνους.
Με βάση τα ίδια στοιχεία, η περιοχή του Έβρου παράγει 25.000 τόνους ετησίως και από αυτούς η Lidl θα μπορούσε να απορροφήσει το 50% προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της σε γαλακτοκομικά προϊόντα.
Το εμπορικό σήμα «ΓΑΛΠΟ» (Γαλακτοκομικά ΠροΪόντα) ξεκίνησε να σχεδιάζεται το 1998 με έμφαση στα γαλακτοκομικά προϊόντα. Το 2014 έγινε ο επανασχεδιασμός της μάρκας, όταν η αλυσίδα συνεργαζόταν με 9 προμηθευτές και διέθετε 40 κωδικούς, επανασχεδιάστηκε το 2019 διαθέτοντας 65 κωδικούς και 10 προμηθευτές και πέρυσι έγινε η παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας του brand, με περισσότερους από 90 κωδικούς και συνεργασία με 17 προμηθευτές.
Αυτή τη στιγμή η ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ συνεργάζεται με 17 Έλληνες προμηθευτές για τα προϊόντα ΓΑΛΠΟ και 2 στην Κύπρο καθώς και με 19 μονάδες παραγωγής στην Ελλάδα και 2 στην Κύπρο.