Προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες καταλαμβάνουν τον χώρο των παντοπωλείων, καθώς μάρκες όπως η General Mills και η PepsiCo εκμεταλλεύονται την τάση.
Κατά το οικονομικό έτος 2024, η General Mills σημείωσε λιανικές πωλήσεις άνω των 100 εκατ. δολαρίων από τις σειρές πρωτεϊνούχων δημητριακών της, συμπεριλαμβανομένων των Nature Valley Protein, Cheerios Protein και Ghost Protein.
Η PepsiCo έχει προγραμματίσει λανσαρίσματα πρωτεϊνικών προϊόντων για το τέταρτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2025 και το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2026, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση των κερδών της. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της PepsiCo, Ραμόν Λαγκουάρτα, δήλωσε στην εκπομπή «Squawk on the Street» του CNBC την περασμένη εβδομάδα ότι πιστεύει ότι η κατηγορία των πρωτεϊνών θα συνεχίσει να αναπτύσσεται .
Μια έρευνα της Bain & Company του 2025 διαπίστωσε ότι το 44% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι θέλουν να αυξήσουν την πρόσληψη πρωτεϊνών, από 34% την ίδια περίοδο το 2024.
«Οι εταιρείες θα προσπαθήσουν να διαφοροποιηθούν δημιουργώντας ένα μήνυμα που απευθύνεται στον πελάτη και λέει, ξέρετε ότι σας προσφέρουμε αυτό το υπέροχο προϊόν. Και αυτό που δεν γνωρίζατε είναι ότι έχουμε ήδη χορτάσει πρωτεΐνες», δήλωσε ο Στίβεν Ζαγκόρ, επίκουρος καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων, με εξειδίκευση στις επιχειρήσεις τροφίμων στο Πανεπιστήμιο Columbia.
Η Kraft Heinz, για παράδειγμα, έχει βελτιώσει το μήνυμα γύρω από τις υπάρχουσες σειρές προϊόντων της.
«Τώρα θα επισημάνουμε την ποσότητα πρωτεΐνης που μπορούν να λάβουν οι οικογένειες από πραγματικά τρόφιμα και όχι από σκόνες», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kraft Heinz, Carlos Abrams-Rivera, στο Συνέδριο Καταναλωτών της Deutsche Bank τον περασμένο μήνα.
Η μητρική εταιρεία Oscar Mayer δήλωσε ότι κυκλοφορεί νέες συσκευασίες για την επιχείρηση αλλαντικών. Η μάρκα Lunchables τονίζει επίσης τώρα ότι τα προϊόντα της έχουν 12 γραμμάρια πρωτεΐνης το καθένα.
Υπάρχει όμως και ένα κύμα νέων παικτών που ακολουθούν την τάση της πρωτεΐνης. Οι μπάρες πρωτεΐνης David, που δημιουργήθηκαν από τους ιδρυτές της RxBar και της μάρκας επιδορπίων χαμηλών υδατανθράκων Raize, κυκλοφόρησαν τον Σεπτέμβριο και η εταιρεία δήλωσε ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για να δημιουργήσει έσοδα άνω των 100 εκατ. δολαρίων κατά το πρώτο έτος λειτουργίας της.
Υπήρξε επίσης αύξηση σε πιο μη παραδοσιακά προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, όπως το παγωτό. Η Protein Pints ιδρύθηκε το 2023 από τους Μάικλ Μίντοου και Πωλ Ράις. Η εταιρεία δήλωσε ότι κατέγραψε έσοδα λιγότερα από 100.000 δολάρια το 2024, αλλά βρίσκεται σε καλό δρόμο για περισσότερα από 20 εκατομμύρια δολάρια το 2025.
«Μόλις ξεπεράσαμε τις 10 μονάδες ανά κατάστημα την εβδομάδα στο Target για ζύμη μπισκότων, και αυτό ξεπερνά και τις πιο τρελές μας προσδοκίες», δήλωσε ο Ράις. «Για να κατανοήσουμε καλύτερα, οι 10 μονάδες την εβδομάδα είναι πάνω από διπλάσιες από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Και να θυμάστε ότι το προϊόν μας έχει υψηλότερη τιμή κατά σχεδόν 2 δολάρια από το μέσο παγωτό».
Η συζήτηση γύρω από την πρωτεΐνη πολλαπλασιάζεται μεταξύ των influencers της γυμναστικής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και διασημοτήτων όπως η Χλόη Καρντάσιαν και ο Πάτρικ Σβατζενέγκερ, οι οποίοι έχουν ξεκινήσει τις δικές τους εταιρείες πρωτεϊνικών τροφίμων με την ονομασία Khloud και Mosh, αντίστοιχα.
Οι εξελίξεις στα φάρμακα για την απώλεια βάρους με ιατρική χρήση συμβάλλουν επίσης στην τροφοδότηση της τάσης. Έρευνα καταναλωτών από την εταιρεία τάσεων τροφίμων Mattson δείχνει ότι τα άτομα που λαμβάνουν φάρμακα κατά της παχυσαρκίας αναζητούν προϊόντα που θα τους βοηθήσουν να αυξήσουν την πρόσληψη πρωτεϊνών.
Ο Εθνικός Σύνδεσμος Κατεψυγμένων και Ψυγμένων Τροφίμων διαπίστωσε ότι το 46% των χρηστών ναρκωτικών GLP-1 ανέφεραν ότι η υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες τους καθιστά πιο πιθανό να αγοράσουν ένα κατεψυγμένο προϊόν διατροφής.
Υπάρχουν όμως κίνδυνοι στον ανταγωνισμό στην κατηγορία των πρωτεϊνών. Ο Ζάγκορ είπε ότι όταν οι εταιρείες τροποποιούν τη σύνθεση ενός προϊόντος ώστε να έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, οι καταναλωτές θα συγκρίνουν τη γεύση, την υφή και την τιμή με αυτά που γνωρίζουν - και μπορεί να αποθαρρυνθούν από την αλλαγή.
«Μόλις αρχίσετε να προσθέτετε ισχυρισμούς σε ένα τρόφιμο που λένε ότι έχουμε πλέον υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, η αξιολόγηση για τον πελάτη γίνεται λίγο διαφορετική», δήλωσε ο Ζάγκορ.
Ο Μίντοους είπε ότι αυτό δίνει στην Protein Pints ένα πλεονέκτημα στον χώρο, επειδή χτίζει την επωνυμία με βάση την αρχή ότι είναι ένα προϊόν υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, αντί να χρειάζεται να αλλάξει την επωνυμία ενός προϊόντος που οι καταναλωτές ήδη γνωρίζουν.
Η PepsiCo απέρριψε αυτήν την ανησυχία όταν ρωτήθηκε για τον κίνδυνο μείωσης της αξίας της επωνυμίας στην ανακοίνωση των κερδών του δεύτερου τριμήνου του οικονομικού έτους.
«Έχουμε εκπλαγεί πολύ, θετικά, με το πώς οι καταναλωτές βλέπουν τις μάρκες μας να επεκτείνονται σε αυτούς τους πιο λειτουργικούς χώρους με αξιοπιστία», δήλωσε ο Λαγκουάρτα.
Ορισμένες εταιρείες στηρίζουν τις επενδύσεις τους σε πρωτεΐνες με έρευνα καταναλωτών που έχει ανατεθεί σε αυτές.
Η Chobani, για παράδειγμα, δήλωσε ότι διαπίστωσε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει να αυξήσει την πρόσληψη πρωτεΐνης το 2025. Μια μελέτη που χρηματοδοτήθηκε από την εταιρεία Chomps, η οποία κατασκευάζει στικ βοδινού, διαπίστωσε ότι τα σνακ πρωτεΐνης αυξάνονται με τριπλάσιο ρυθμό από τον συνολικό κλάδο των σνακ , αντιπροσωπεύοντας έσοδα 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.
Η υιοθέτηση μιας δίαιτας υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες γίνεται αισθητή από πρώτο χέρι από παίκτες όπως η Barilla, η οποία κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τη σειρά ζυμαρικών Protein+ το 2005. Φέτος, η εταιρεία επέκτεινε τη διανομή του προϊόντος στην BJ’s.και Walmart-ιδιοκτήτης του Sam’s Club.
«Είναι σίγουρα μια σειρά για την οποία είμαστε ενθουσιασμένοι και στην οποία επενδύουμε σε μεγάλο βαθμό», δήλωσε η Κάμι Σλίκερ, επικεφαλής καινοτομίας της Barilla. «Αυτό που έχουμε δει τα τελευταία τρία χρόνια είναι ζήτηση που δεν έχουμε ξαναδεί».
Παρακολουθήστε το βίντεο για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το γιατί τόσες πολλές εταιρείες επενδύουν στην κατηγορία των πρωτεϊνών.