ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Προσωρινός ανάδοχος για τον ΒΟΑΚ - Στα 7 δισ. το ανεκτέλεστο

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Προσωρινός ανάδοχος για τον ΒΟΑΚ - Στα 7 δισ. το ανεκτέλεστο

Την ανάδειξη και επισήμως ως προσωρινού αναδόχου για την mega σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ ύψους 1,8 δισ. ευρώ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ενέκρινε το Υπουργείο Υποδομών με χθεσινή του απόφαση η οποία δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια.

Απόφαση η οποία αλλάζει τον χάρτη των κατασκευών και εκτινάσσει το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πάνω από τα 7 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα με απόφαση του υπουργού, Χρ. Σταϊκούρα, εγκρίθηκε το Πρακτικό ΙΙΙ Εξέτασης των Φακέλων Γ’ (Οικονομικής Προσφοράς) των Διαγωνιζομένων της Β΄ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού -Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών- για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο».

Με βάση το πρακτικό η  ανάδειξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως Προσωρινού Αναδόχου έγινε με βαθμολογία 1, το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ έλαβε βαθμολογία 0,965 καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση ως επιλαχών επενδυτής, ενώ τρίτη στην Κατάταξη Διαγωνιζόμενων είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM με Βαθμό Οικονομικής Αξιολόγησης Διαγωνιζόμενου 0,799.

Μετά την έγκριση του σχετικού πρακτικού ανοίγει και η 10ήμερη περίοδος υποβολής πιθανών ενστάσεων και αν όλα κυλήσουν ομαλά στη συνέχεια θα ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος, θα ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος με τη συγγραφή της σύμβασης παραχώρησης και την έγκριση της από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Επόμενο στάδιο θα είναι η κύρωση της από τη Βουλή των Ελλήνων (θα γίνει Νόμος του Κράτους) και τελικά η υπογραφή της.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής στις 25 Ιανουαρίου 2024, όταν και αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για τον εν λόγω διαγωνισμό Παραχώρησης με εκτιμώμενο κατασκευαστικό κόστος 1,8 δισ. ευρώ.

Το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο είναι το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου με μήκος 157,5 χλμ. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι προβλέπεται η κατασκευή 34χλμ σηράγγων (και για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, δηλαδή αναλογικά 17χλμ ανά κατεύθυνση). Το κράτος θα παρεμβαίνει δίνοντας επιπλέον ποσό πάνω στην τιμή του (ηλεκτρονικού) διοδίου, δηλαδή σαν επιδότηση στο ποσό που θα πληρώνει ο χρήστης - οδηγός. Το τμήμα αυτό προβλέπονταν αν χρηματοδοτηθεί με περίπου 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τα τμήματα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος (190 εκατ.) και Χερσόνησος - Νεάπολη (ΣΔΙΤ, 290 εκατ., συνδρομή 90 εκατ. του RRF) έχουν συμβασιοποιηθεί με αναδόχους τους ΑΚΤΩΡ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις - INTRAKAT αντίστοιχα.

Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά - Ηράκλειο θα διανύεται σε μόλις 70 λεπτά, ενώ η διαδρομή Χανιά - Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά. Παράλληλα, θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.