ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ισχυρό ταμείο με €1,48 δισ. και αυξημένα περιθώρια σε παραχωρήσεις και  κατασκευές

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ισχυρό ταμείο με €1,48 δισ. και αυξημένα περιθώρια σε παραχωρήσεις και κατασκευές

Με ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα στα 1,48 δισ., που αναμένεται να ενισχυθούν από μια σειρά συμφωνιών αλλά και από τη συμβολή της Αττικής Οδού, ανεκτέλεστο στα 6,7 δισ. στα τέλη Μαρτίου που πλέον φθάνει τα 8,4 δισ., ο Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα έδωσε το στίγμα με ένα πολύ ισχυρό πρώτο τρίμηνο, το οποίο προοιωνίζει κερδοφορία σε επίπεδο Ebitda περί τα 500 εκατ. το 2025.

Ο όμιλος μέσω των αποτελεσμάτων αλλά και της εικόνας της κερδοφορίας με διατηρήσιμο μοντέλο και μέσω της σταδιακής πληρέστερης ενσωμάτωσης της Αττικής Οδού, έμφαση στις παραχωρήσεις που διατηρούν margin 13,5%, τη βελτίωση της εικόνας στην κατασκευή συνεχίζει να διατηρεί την πρωτοκαθεδρία σε Παραχωρήσεις και Κατασκευές και χτίζει την επόμενη μέρα.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου αλλά και συγκλίνουσες πληροφορίες για κυοφορούμενο deal μεταξύ ΗΡΩΝ και NRG (Motor Oil), το ταμείο του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα θα αυξηθεί φέτος περαιτέρω. Αύξηση που θα προέλθει από χρηματικές διανομές περίπου 60 εκατ. από την Αττική Οδό σε συνέχεια της ισχυρής λειτουργικής και ταμειακής κερδοφορίας του έργου παραχώρησης, η οποία σε αυτή τη φάση κινείται υψηλότερα των προβλέψεων.

Επίσης, εντός του έτους ο Όμιλος θα εισπράξει 80 εκατ. από το επενδυτικό όχημα της Μαριάννας Λάτση, Latsco, στο πλαίσιο της συμφωνίας εξαγοράς από την πλευρά του, του 10% της εταιρίας Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση, ενώ πρόσθετη ρευστότητα εκτιμάται ότι θα προέλθει από το ποσό που θα εισπράξει ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα όταν ολοκληρωθεί η συμφωνία μεταξύ ΗΡΩΝ και NRG (Motor Oil) η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, κυοφορείται.

Όσον αφορά στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων που ανακοίνωσε με αφορμή τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, στα 6,7 δισ. ευρώ (31.3.25) και το οποίο έχει διαμορφωθεί πλέον στα 8,42 δισ., έπειτα από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με κατασκευαστικό αντικείμενο 1,72 δισ. ευρώ, ποσοστό 52% αντιστοιχεί σε έργα ιδίων επενδύσεων του Ομίλου, 28% είναι δημόσια έργα και 20% ιδιωτικά.

Τα αποτελέσματα και οι Παραχωρήσεις

Ο όμιλος χθες ανακοίνωσε σημαντική αύξηση σε έσοδα και λειτουργική κερδοφορία κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους με όλους τους τομείς δραστηριότητας να καταγράφουν άνοδο.

Πιο συγκεκριμένα τα έσοδα παρουσίασαν αύξηση κατά 49% και ανήλθαν σε 989,4 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του έτους, ενώ η λειτουργική κερδοφορία (adj. EBITDA) αυξήθηκε κατά 55,1%, φθάνοντας τα 135,5 εκατ. ευρώ. Μια επίδοση που επετεύχθη αν και το α' τρίμηνο δεν είναι το πιο δυνατό για την κατασκευή και αν διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στα επόμενα τρίμηνα, τότε η λειτουργική κερδοφορία που το 2024 ξεπέρασε τα 400 εκατ. ευρώ, το 2025 αναμένεται να καταγράψει ρεκόρ και να κινηθεί στα επίπεδα των 500-550 εκατ. ευρώ.

Η απόδοση του τομέα Παραχωρήσεων, που ο όμιλος διατηρεί το ισχυρότερο χαρτοφυλάκιο, ήταν εντυπωσιακή με τα έσοδα και τη λειτουργική κερδοφορία να κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα (αύξηση κατά 94% και 96% αντίστοιχα). Παράλληλα, ο τομέας της Κατασκευής παρουσίασε αύξηση εσόδων 16,7% και λειτουργικής κερδοφορίας 41,3%, ενώ στον τομέα Ενέργειας η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε 10%.

Η εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι η λειτουργική κερδοφορία που καταγράφηκε στο πρώτο τρίμηνο είναι διατηρήσιμη, καθώς προέρχεται κατά κύριο λόγο από τον τομέα των παραχωρήσεων. Περαιτέρω ενίσχυση της αναμένεται με τη λειτουργία των επόμενων έργων παραχωρήσεων, όπως η Εγνατία Οδός και το αεροδρόμιο Καστελίου.

Η επίδοση στις παραχωρήσεις οφείλεται, αφενός, στην αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε ολόκληρο το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου και αφετέρου στη συμβολή του έργου παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού, το οποίο συνεισέφερε για το πρώτο τρίμηνο 41,5 εκατ. σε επίπεδο adj. EBITDA, με τη λειτουργική κερδοφορία του τομέα να ανέρχεται σε 74,9 εκατ. ευρώ (+96,2%, σε σχέση με Q1 2024). Τα έσοδα του τομέα ανήλθαν σε 118,6 εκατ. ευρώ (+94%). Το adj. EBITDA ανέβηκε από 38,2% σε 74,9% και το margin σε 63,1%. Όσον αφορά την κυκλοφορία οχημάτων, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, αυξήθηκε κατά 5,1% στην Αττική Οδό κατά 9% στη Νέα και Κεντρική Οδό (λόγω και της παράδοσης νέων τμημάτων στην Κεντρική Οδό), και κατά 4,1% στην Ολυμπία Οδό.

Επανακάμπτει η Κατασκευή

Παράλληλα, ο τομέας Κατασκευής παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 16,7% στα 346,2 εκατ. ευρώ και λειτουργικής κερδοφορίας κατά 41,3%, στα 46,9 εκατ. ευρώ. Η δραστηριότητα στον κατασκευαστικό τομέα κινήθηκε σε υψηλότερα επίπεδα, καθώς επιταχύνθηκε η υλοποίηση έργων που βρίσκονταν υπό κατασκευή και νέα έργα ξεκίνησαν να κατασκευάζονται, ενώ παράλληλα οι καιρικές συνθήκες ήταν ηπιότερες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επίσης, τα περιθώρια κέρδους συνέχισαν να κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα ως αποτέλεσμα του μείγματος των έργων αλλά και της εκτελεστικής ικανότητας και προσήλωσης του Ομίλου.

Σύμφωνα με εταιρική παρουσίαση, αναμένεται αύξηση εσόδων λόγω της επιταχυνόμενης εκτέλεσης έργων υπό κατασκευή (Αμφιλοχία, Καστέλι, αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, EPC για φωτοβολταϊκά έργα στην Ελλάδα) και έναρξη νέων έργων εν μέσω επίσης καλύτερων καιρικών συνθηκών σε σχέση με πέρυσι. «Τα περιθώρια κερδοφορίας παραμένουν άνετα σε κορυφαία επίπεδα του κλάδου, χάρη στο μείγμα έργων και τη στοχευμένη εκτέλεση», αναφέρεται. Ο κατασκευαστικός τομέας εμφάνισε margin (EBITDA) από 11,2% σε 13,5% και EBIT margin 11,6% (βελτιωμένο από 9,6% πέρυσι). Αναφορικά με το ανεκτέλεστο, όπως είπαμε 52% αφορά σε ίδιες επενδύσεις, 20% σε ιδιωτικά έργα 28% σε δημόσιες συμβάσεις. Η κατασκευή στο α’ τρίμηνο είχε Net Earnings 29,5 εκατ. ευρώ.

Γενικότερα για τον όμιλο, στο α’ τρίμηνο 2025 τα κέρδη προ φόρων για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 29 εκατ. και παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, ως συνέπεια των αυξημένων αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών εξόδων.

Τα καθαρά κέρδη των μετόχων χωρίς την επίδραση μη λειτουργικών αποτελεσμάτων διαμορφώθηκαν σε 26 εκατ. ευρώ. Ο δανεισμός με αναγωγή (Προσαρμοσμένος Καθαρός Δανεισμός της μητρικής εταιρείας) ανήλθε σε 169 εκατ. (έναντι 153 εκατ. το 2024), ενώ τα ελεύθερα ταμειακά διαθέσιμα για το σύνολο του Ομίλου ανέρχονται σε 1,48 δισ., εκ των οποίων 0,8 δισ. αφορούν τη μητρική εταιρεία., 217 εκατ. την κατασκευαστική ΤΕΡΝΑ και 159 εκατ. την ΗΡΩΝ.

Το Συνολικό Προσαρμοσμένο Καθαρό Χρέος του Ομίλου (περιλαμβανομένων και των συμβάσεων project finance – δανεισμός χωρίς αναγωγή) ανήλθε σε 3,287 δισ. ευρώ. Όπως αναφέρεται σε εταιρική παρουσίαση, το gross debt της μητρικής ανήλθε σε 1,01 δις ευρώ (τα 112 εκατ. από την ΤΕΡΝΑ και 159 σχετίζονται με την ενεργειακή ΗΡΩΝ), ενώ σε επίπεδο Αττικής Οδού ανέρχεται σε 2,67 δις ευρώ (136 εκατ. cash).