Ένα ταξί, μια ιστορία..

Ένα ταξί, μια ιστορία..

«Ταξί»!!! Ποιος και ποια δεν έχει φωνάξει επιτακτικά την παγκόσμια συντόμευση της γαλλικής λέξης «taximètre», πιθανό αντιδάνειο από την ελληνική γλώσσα. 

Και το ταξί, ειδικά στις ταινίες, είναι πάντα εκεί. Να μας πάει σε όποιο προορισμό θέλουμε. Κίτρινα στην Αθήνα, με απόφαση του 1981, μπλε στη Θεσσαλονίκη και γκρι στις περισσότερες επαρχιακές πόλεις, ενώ σε κάποιες κόκκινα. 

Επαγγελματίες οδηγοί που με τον καιρό εξελίχθηκαν, έγιναν πιο εξυπηρετικοί, συνήθως με ευγένεια και καθαρά αυτοκίνητα. Δουλεύουν όλο το 24ωρο και θα τους βρούμε σε λιμάνια, αεροδρόμια, σε μεγάλες λεωφόρους ακόμη και στο πιο μικρό στενό. 

Ο μύθος θέλει τους οδηγούς ταξί να γνωρίζουν τα πάντα, κάτι που και οι ίδιοι συντηρούν με τις τρομερές συζητήσεις που μπορείς να έχεις μαζί τους όσο διαρκεί η κούρσα. 

Αναμφίβολα όμως, το επάγγελμά τους δεν είναι εύκολο. Ώρες στο τιμόνι σε πόλεις όχι ιδιαίτερα φιλικές για την κυκλοφορία, θέλουν να μιλήσουν και συνήθως λειτουργούν ψυχωφέλιμα. Όπως και εμείς, έτσι και εκείνοι θέλουν να φτάσουν στον προορισμό τους με ασφάλεια, καθώς το αυτοκίνητο τους είναι το δεξί τους χέρι, ο συνεργάτης και το δεύτερο σπίτι τους! 

Να πούμε και για τις  πιάτσες που είναι πάντα σημεία συνάντησης. Συνάδελφοι ταξιτζήδες,  ένα σύντομο διάλειμμα, ένας καφές και φυσικά ακολουθώντας τον άγραφο νόμο των ταξιτζήδων και της πιάτσας, το ταξί σου πρέπει να το σπρώξεις για τα 3-4 μέτρα που άφησε το μπροστινό ταξί που έφυγε! 

Ακόμα, ποιος και ποια δεν αναρωτήθηκε τι λένε στις συνεννοήσεις τους με το θάλαμο του ραδιοταξί; «Έτερος αποβιβάζω» και άλλες λέξεις - κώδικες που δημιούργησαν τη μοναδική ατμόσφαιρα αυτού του επαγγέλματος. 

Κάποτε κατέβαζαν τη σημαία και το ταξίμετρο έτρεχε με τους μεγάλους, λευκούς αριθμούς να μετράνε δραχμές.  Από τον οδηγό σε χώριζε ένα δερμάτινο διαχωριστικό, ενώ η μουσική επιλογή δεν σήκωνε συζήτηση! Opel Kadett, ίσως κάποιες Mercedes, Nissan και μετά τα Skoda. 

O στόλος εκσυγχρονίστηκε, τα ταξίμετρα έγιναν ψηφιακά, γράφουν ευρώ και τα ταξί συνεχίζουν δυναμικά να γυρίζουν την πόλη. Πλέον, πολλοί χρησιμοποιούν apps, έχουν gps και tablet για την καλύτερη εξυπηρέτηση μας. 

Άμεσα, στους επόμενους μήνες θα δούμε τα ηλεκτρικά ταξί να κυκλοφορούν, συμβάλλοντας και αυτά στην  επίτευξη των στόχων της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Θα υπάρξει, μάλιστα, και πρόγραμμα για την αντικατάσταση έως και 2.000 ταξί με νέα, επιδοτούμενα, ηλεκτρικά οχήματα. 

Η ΜΙΝΕΤΤΑ αναγνωρίζει την αξία όσων αντέχουν στο χρόνο για αυτό και διαθέτει εξειδικευμένα προγράμματα ασφάλισης για ταξί προσφέροντας πραγματική κάλυψη απέναντι στους κινδύνους κατά την κυκλοφορία τους. 

Το μέλλον είναι ήδη εδώ και όσο ο καιρός των ηλεκτρικών ταξί πλησιάζει, η ΜΙΝΕΤΤΑ δημιούργησε επιπλέον, τα πρωτοποριακά προγράμματα ασφάλισης επιβατικών Ι.Χ. οχημάτων και ταξί (αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών) ΜΙΝΕΤΤΑ electrify.

Οι πελάτες καταφτάνουν. Ζευγάρια αγαπημένα, μια κυρία που πάει σε επαγγελματικό ραντεβού, ξενύχτηδες που σοφά επέλεξαν να αφήσουν το αμάξι τους αφού ήπιαν παραπάνω, ξένοι τουρίστες και ένας βιαστικός κύριος με ιατρικές εξετάσεις στα χέρια. 

Και πήγαινέ με όπου θέλεις ταξιτζή...