ΔΕΛΤΑ: Ανεβάζει το θερμόμετρο στην αγορά παγωτού με την Gold Sin
Shutterstock
Shutterstock

ΔΕΛΤΑ: Ανεβάζει το θερμόμετρο στην αγορά παγωτού με την Gold Sin

Την όξυνση του ανταγωνισμού στην αγορά παγωτού φέρνει η κίνηση της ΔΕΛΤΑ να εξαγοράσει την Gold Sin, επιστρέφοντας μετά από 17 χρόνια στην ίδια αρένα που εγκατέλειψε με την πώληση της ΔΕΛΤΑ Παγωτού, καθώς έρχεται να προστεθεί στην σκακιέρα μιας σειράς κινήσεων που έχει κάνει τελευταία η αγορά,  καθώς η επιστροφή στο παγωτό έχει ήδη γίνει και από την  οικογένεια Φιλίππου ενώ αναμένεται και αυτή των παγωτών Δωδώνη,  και ενδεχομένως και του σήματος ΑΓΝΟ.

Η αγορά του παγωτού αν και αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις ευνοείται από τις αυξημένες τουριστικές ροές αλλά και την κλιματική αλλαγή και η νέα εξαγορά που στόχο έχει την ενίσχυση της ΔΕΛΤΑ στο χώρο των γαλακτοκομικών της  δίνει άμεσα θέση ισχύος καθώς με μια μόνο κίνηση καταλαμβάνει την τέταρτη θέση στο παγωτό μετά τις Unilever που διαθέτει τα σήματα ΕΒΓΑ – Algida, Ben & Jerry’s, την Froneri με τα Nestle, Δελτα, Nuii, Movenpick και την Κρι Κρι.

Ειδικότερα μέσω της εξαγοράς της Cold Sin, εταιρείας διανομής μερικών από τα πιο ηχηρά σήματα παγωτών (Snickers, Mars, Häagen-Dazs, Sammontana κ.α.) προοιωνίζεται σημαντικές συνέργιες με το υφιστάμενο δίκτυο της Δέλτα και με άλλους τομείς της βιομηχανίας.

Πιο συγκεκριμένα η Gold Sin έχει την βάση της στην ΒΙΠΕ Λαμίας σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 5.000 τμ, λίγα χιλιόμετρα από το εργοστάσιο εμφιάλωσης των χυμών της Δέλτα εμφιαλώνει τους χυμούς της, ενώ πέρα από τα επώνυμα brands που διανέμει διαθέτει συμπληρωματικό χαρτοφυλάκιο παγωτών, κάτω από το σήμα Cold Sin, με προϊόντα που δεν καλύπτονται από τους διεθνείς οίκους , ταιριάζουν στις γευστικές προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών και παράγονται από τρίτους για λογαριασμό της Cold Sin. Ωστόσο το σημαντικότερο στοιχείο που φαίνεται να αποτέλεσε για την ΔΕΛΤΑ σημαντικό δέλεαρ είναι εκτός από τα ικανοποιητικά μερίδια και την θέση έναντι του ανταγωνισμού και το πανελλαδικό δίκτυο της εταιρείας που φτάνει τα 12.000 ψυγεία, ενώ η διανομή της πραγματοποιείται μέσα από ιδιόκτητο δίκτυο φορτηγών ψυγείων και μέσω διανομέων σε κάθε νομό της Ελλάδας). Στους στόχους της ΔΕΛΤΑ, αν και δεν αποκαλύπτεται το πλήρες πλάνο ανάπτυξης στην αγορά παγωτού, είναι η περαιτέρω ανάπτυξη, ενδεχομένως και μέσω παραγωγής. Κάτι τέτοιο αν και δεν επιβεβαιώνεται, προκύπτει από το γεγονός ότι υπάρχει η τεχνογνωσία και τα στελέχη ενώ ο βασικός μέτοχος, η CVC Capital Partners, διαθέτει τους πόρους για την υλοποίηση. Την ίδια ώρα είναι δεδομένο ότι η ΔΕΛΤΑ στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου αλλά και στην αύξηση του μεριδίου αγοράς. Το σίγουρο είναι ότι ο τομέας αυτός κρύβει για το άμεσο μέλλον εκπλήξεις από την πλευρά της ΔΕΛΤΑ.

Ο ανταγωνισμός την ίδια ώρα βρίσκεται σε πυρετώδεις διαδικασίες καθώς ο κλάδος αναμένει την είσοδο της ΔΩΔΩΝΗΣ που η Βενέτης ανέλαβε την εξυγίανση της και το επναλανσάρισμα . Τα Παγωτά Δωδώνη διαθέτουν 12 καταστημάτων ενώ σίγουρη θεωρείται και η τοποθέτηση τους εντός του δικτύου της Βενέτης. Από την άλλη η  EMFI με το σήμα Menne, συμφερόντων της οικογένειας του Κυριάκου Φιλίππου που επέστρεψε μετά από 23 χρόνια στην αγορά του παγωτού μετά την πώληση της ΕΒΓΑ. Η επιστροφή της θα γίνει στα περίπτερα με δικά της ψυγεία και ήδη έχουν τοποθετηθεί 1.000 ψυγεία  σε Αθήνα, Κόρινθο, Άργολίδα, Μεσσηνία, Αγρίνιο και στην Κρήτη. Στη δεύτερη θέση της κατάταξης είναι η Froneri Hellas ενώ αυξανόμενα είναι και τα μερίδια της Κρι Κρι φτάνοντας το 15,8% με βάση στοιχεία της εταιρείας για το 2022.

Σημειώνεται ότι το 2022 η Cold Sin εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 20% στα 7,4 εκατ. ευρώ με καθαρά κέρδη 446,9 χιλ. ευρώ από 28 χιλ. ευρώ το 2021. Πέτυχε δε αύξηση μικτού αποτελέσματος επί των πωλήσεων κατά 44% (από 26% στην προηγούμενη χρήση), καθώς είχε αγοράσει ποσότητες εμπορευμάτων με παλιές-χαμηλότερες τιμές και στόκαρε με εμπορεύματα την αποθήκη. Με την πώληση των εμπορευμάτων αυτών και την ταυτόχρονη αύξηση του τιμοκαταλόγου πωλήσεως των εμπορευμάτων ο τζίρος εμφανίζεται αυξημένος.