Η Coca-Cola HBC AG, συνεχίζει την καλή πορεία του 2024, καθώς σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 10,6% το πρώτο τρίμηνο του 2025. Οι προοπτικές για την φετινή χρονιά παρά τις προκλήσεις στο ευρύτερο μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον είναι θετικές και αναμένεται ότι θα υπάρχει περαιτέρω πρόοδος στους μεσοπρόθεσμους στόχους ανάπτυξης που έχουν τεθεί στο στρατηγικό πλάνο του Ομίλου.
Το 2025 αναμένεται αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση στο εύρος 6% με 8%, και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 7% με 11%.
Οι πωλήσεις στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, συνεχίζοντας τις καλές επιδόσεις του προηγούμενου έτους. Ο όγκος πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με υψηλή μονοψήφια αύξηση στην Coke Zero και αύξηση στις Fanta και Sprite. Στα ποτά ενέργειας σημειώθηκε υψηλή μονοψήφια αύξηση, ενώ στον καφέ σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση. Στα μη ανθρακούχα αναψυκτικά σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στην αύξηση που καταγράφηκε στα εμφιαλωμένα νερά και στην ισχυρή διψήφια αύξηση, σε μικρή συγκριτική βάση που σημειώθηκε στα ισοτονικά ποτά.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Συνεχίσαμε τη θετική δυναμική ανάπτυξης της εταιρείας μας, σημειώνοντας ένα ισχυρό ξεκίνημα της χρονιάς, εν μέσω διαφορετικών συνθηκών αγοράς. Η επιτυχημένη υλοποίηση της στρατηγικής μας για ανάπτυξη απέδωσε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση κατά 10,6%, με αυξημένους όγκους πωλήσεων. Η δυναμική του χαρτοφυλακίου προϊόντων μας 24/7 κατανάλωσης και η συνεχιζόμενη επένδυση στις εξειδικευμένες δυνατότητές μας, σε συνδυασμό με την υλοποίηση της στρατηγικής μας ανά τομέα δραστηριοποίησης στην αγορά, οδήγησαν σε περαιτέρω αύξηση των εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο κατά τη διάρκεια της περιόδου.
Παρότι αναμένουμε ότι το ευρύτερο μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον θα συνεχίζει να εμφανίζει προκλήσεις και να παραμένει απρόβλεπτο, έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να διαχειριστούμε περιόδους αστάθειας, χάρη στο χαρτοφυλάκιο, στις δεξιότητες και στους ανθρώπους μας. Επιβεβαιώνουμε τις χρηματοοικονομικές μας κατευθύνσεις για το υπόλοιπο του έτους και αναμένουμε περαιτέρω πρόοδο σε σχέση με την επίτευξη των μεσοπρόθεσμων στόχων ανάπτυξης. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τις ομάδες μας για την αφοσίωση και τη σκληρή τους προσπάθεια, καθώς και τους πελάτες μας, τους προμηθευτές μας, την The Coca-Cola Company και όλους τους πολύτιμους εταίρους μας για τη συνεχή υποστήριξή τους.»
Βασικά σημεία επιδόσεων πρώτου τριμήνου
-Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,8% σε οργανική βάση, η οποία οφείλεται στις καλές επιδόσεις των αναδυόμενων αγορών. Οι όγκοι πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκαν κατά 1,1% και στα ποτά ενέργειας κατά 25,5%.
-Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 8,7% σε οργανική βάση, αντικατοπτρίζοντας την αποτελεσματικότητα των πρωτοβουλιών για την αύξηση των εσόδων.
-Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 8,7% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή αύξηση σε οργανική βάση να αντισταθμίζεται εν μέρει από τον αντίκτυπο των δυσμενών συναλλαγματικών διαφορών μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου στις αναδυόμενες αγορές.
-Αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία, στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, σε συνέχεια των ισχυρών επιδόσεων του 2024.
Οι κινήσεις που έκαναν την διαφορά
Ο Όμιλος ενεργοποίησε τις Coke and Meals εκστρατείες του σε όλες τις αγορές του κατά τη διάρκεια του τριμήνου, αξιοποιώντας τη σημαντικότερη περίσταση κατανάλωσης της Coca-Cola, που είναι το γεύμα. Επίσης, από τις αρχές Απριλίου, σχεδόν όλες οι αγορές που κινείται ο Όμιλος έχουν ξεκινήσει να ενεργοποιούν την εκστρατεία «Share a Coke» με συνεχιζόμενη ενεργοποίηση στη διάρκεια του καλοκαιριού.
Επιπρόσθετα κυκλοφόρησαν νέες καινοτομίες του Monster, ενώ συνεχίστηκε η ισχυρή διανομή του Monster Energy Green Zero Sugar και πραγματοποιήθηκαν ποικίλες προωθητικές δράσεις σε τοπικό επίπεδο.
Αναφορικά με τον καφέ να πούμε ότι οι όγκοι πωλήσεων καφέ μειώθηκαν κατά 8,3%. Η πτώση οφείλεται στην Costa Coffee και στο κανάλι "κατ' οίκον". Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να παρθεί μια κοινή στρατηγική απόφαση με την Coca-Cola HBC AG και την Costa Coffee ώστε να επικεντρωθούν κυρίως στο κανάλι "εκτός σπιτιού", όπου ο Όμιλος βλέπει μεγαλύτερη μακροπρόθεσμη δυναμική.
Η πολιτική ESG
Ο Όμιλος συνεχίζει να υποστηρίζει την κυκλικότητα των συσκευασιών, συμπεριλαμβανομένης της έναρξης Σχεδίων Επιστροφής Εγγυήσεων (DRS) και της αύξησης του rPET στις συσκευασίες του. Η Αυστρία λάνσαρε το DRS τον Ιανουάριο του 2025 με ενθαρρυντικά πρώτα αποτελέσματα. Το DRS δραστηριοποιείται πλέον σε εννέα από τις αγορές του Ομίλου, ενώ δύο ακόμη θα δημιουργηθούν αργότερα μέσα στο 2025.
Στη Νιγηρία άνοιξε τον Ιανουάριο η πρώτη εγκατάσταση συλλογής συσκευασιών που ανήκει και λειτουργεί από το Coca-Cola System. Η εγκατάσταση έχει την ικανότητα να επεξεργάζεται έως και 13.000 μετρικούς τόνους πλαστικών μπουκαλιών ετησίως και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στη μείωση των αποβλήτων μέσω της συλλογής και ανακύκλωσης συσκευασιών στη Νιγηρία.