«Βουτιά» στις πωλήσεις της Tesla - Μειώθηκαν κατά 71% τα κέρδη της
AP Photo
AP Photo
TechCrunch

«Βουτιά» στις πωλήσεις της Tesla - Μειώθηκαν κατά 71% τα κέρδη της

Τα προβληματικά στοιχεία πωλήσεων της Tesla, έχουν φέρει την εταιρεία πιο κοντά στην κατάρρευση, από ό,τι έχει βρεθεί εδώ και χρόνια, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη (22/04), απειλώντας ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά της έναντι άλλων παικτών EV.

Η ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 409 εκατ. δολαρίων σε έσοδα 19,3 δισ. δολαρίων, αφού παρέδωσε σχεδόν 337.000 EV στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Ενώ τα καθαρά κέρδη της «κατρακύλησαν» κατά 71%, σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο το 2024, σύμφωνα με όσα αναφέρει το TechCrunch.

Σημειώνεται πως αυτό το τρίμηνο ήταν το χειρότερο για τις παραδόσεις της Tesla εδώ και περισσότερα από δύο χρόνια, έπειτα από την πρώτη πτώση των πωλήσεων της εταιρείας από έτος σε έτος.

Τα έσοδα της Tesla αντισταθμίστηκαν από την πώληση 595 εκατ. δολαρίων σε φορολογικές πιστώσεις μηδενικών εκπομπών, σύμφωνα με την έκθεση αποτελεσμάτων της - χωρίς αυτές, θα είχε καταγράψει απώλειες.

Παρόλα αυτά, η μετοχή της Tesla αυξήθηκε στις μεταμεσονύκτιες συναλλαγές, καθώς οι επενδυτές έδωσαν μεγαλύτερη βαρύτητα στα σχέδια της εταιρείας να ξεκινήσει την παραγωγή ενός προσιτού EV τον Ιούνιο και στα σχόλια του CEO της, Ίλον Μασκ, ότι θα μειώσει τον χρόνο που αφιερώνει στην κυβέρνηση των ΗΠΑ για να επικεντρωθεί στην Tesla.

Ωστόσο, ο Μασκ δεν δεσμεύτηκε ότι θα τερματίσει εντελώς το έργο του στο DOGE, σημειώνοντας ότι μπορεί να συνεχίσει με κάποια άλλη ιδιότητα μέχρι το υπόλοιπο της δεύτερης θητείας του ΝτόναλντΤραμπ.

Η Tesla προειδοποίησε επίσης τους μετόχους σχετικά με το πως ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να επηρεάσει τις δραστηριότητές της στο μέλλον. Η εταιρεία δήλωσε ότι οι δασμοί του Τραμπ και η «αλλαγή του πολιτικού κλίματος» θα μπορούσαν να έχουν «σημαντικό αντίκτυπο στη ζήτηση των προϊόντων της».

Επίσης, η εταιρεία σημείωσε ότι οι δασμοί, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων απευθύνεται στην Κίνα, θα έχουν «σχετικά μεγαλύτερο αντίκτυπο στις δραστηριότητές μας στον τομέα της Ενέργειας σε σύγκριση με την αυτοκινητοβιομηχανία».

Η Tesla δήλωσε ότι λαμβάνει μέτρα για να σταθεροποιήσει την επιχείρηση μεσοπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα, αλλά προειδοποίησε επίσης τους επενδυτές ότι δεν μπορεί να διιαβεβαιώσει αν θα μπορέσει να αυξήσει τις πωλήσεις της φέτος.

Ενώ δήλωσε ότι εμμένει στα φιλόδοξα (αλλά μυστηριώδη) σχέδιά της γύρω από την κατασκευή πιο προσιτών μοντέλων, αναφέροντας ότι παραμένει σε καλό δρόμο για την έναρξη της παραγωγής αυτών των οχημάτων το πρώτο εξάμηνο του 2025. Επίσης ο Μασκ επεσήμανε ότι η παραγωγή θα ξεκινήσει τον Ιούνιο.

Σημειώνεται ότι τα οχήματα αυτά θα χρησιμοποιούν πτυχές μιας πλατφόρμας επόμενης γενιάς που τροφοδοτεί ρομποτάξι, αλλά θα βασίζονται στην υπάρχουσα, η οποία τροφοδοτεί τα Model Y και Model 3, ανέφερε η εταιρεία στην επιστολή της προς τους μετόχους. Ως εκ τούτου, αυτά τα φθηνότερα οχήματα θα παράγονται στις ίδιες γραμμές παραγωγής με την τρέχουσα γκάμα οχημάτων.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με μια έκθεση του Reuters, από την περασμένη εβδομάδα, που υποστήριζε ότι το πρώτο από αυτά τα νέα EVs θα καθυστερήσει για μήνες.

Η γκάμα EV της εταιρείας δεν είναι ανανεωμένη (αν και τα σεντάν και τα SUV έχουν πλέον όλα υποστεί αλλαγές) και το νεότερο προϊόν της, το Cybertruck, δεν είναι ούτε κατά διάνοια η επιτυχία που πίστευε ο Μασκ, ότι θα μπορούσε να είναι. Και η ακροδεξιά πολιτική του, μαζί με την εμπλοκή του στη διοίκηση Τραμπ, έχουν σημαντική επίδραση στο εμπορικό σήμα της Tesla. 

Ταυτόχρονα, ο Μασκ έχει προσανατολίσει την εταιρεία προς τα προγράμματα ρομπότ Robotaxi και Optimus. 

Ο ίδιος έχει υποσχεθεί ότι θα ξεκινήσει με μια αρχική έκδοση της υπηρεσίας Robotaxi στο Όστιν τον Ιούνιο, αλλά δεν έχει δώσει πολλές λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργεί, ενώ δεν έχει ακόμη αποδείξει ότι τα Tesla είναι ικανά να κινούνται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση

Επιπλέον, το The Information ανέφερε πρόσφατα ότι μια εσωτερική ανάλυση που έγινε στην Tesla έδειξε ότι το πρόγραμμα Robotaxi θα έχανε χρήματα για μεγάλο χρονικό διάστημα ακόμη και αν λειτουργούσε. 

Υπενθυμίζεται ότι τα κέρδη της εταιρείας μειώθηκαν κατά 55% στα 1,13 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023. Η Tesla δήλωσε ότι αυτό οφειλόταν σε μια παρατεταμένη στρατηγική μείωσης των τιμών των EV και σε «αρκετές απρόβλεπτες προκλήσεις» που έκοψαν το τελικό αποτέλεσμα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η εταιρεία προσπάθησε να αντιστρέψει αυτή τη συνθήκη αλλά αντιμετώπισε συνεχείς πιέσεις. Το δεύτερο τρίμηνο του 2024, η Tesla ανέφερε κέρδη ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μειωμένα κατά 45% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023. Τα κέρδη επλήγησαν από μια δαπάνη αναδιάρθρωσης ύψους 622 εκατομμυρίων δολαρίων. Αν και αξίζει να σημειωθεί, το κέρδος αυτό ενισχύθηκε από ένα ρεκόρ 890 εκατομμυρίων δολαρίων σε πωλήσεις ρυθμιστικών πιστώσεων.