Autohellas: Το ομολογιακό των 200 εκατ., οι προοπτικές και οι επενδύσεις 300 εκατ.ευρώ

Autohellas: Το ομολογιακό των 200 εκατ., οι προοπτικές και οι επενδύσεις 300 εκατ.ευρώ

Τονωτική ένεση στο επενδυτικό πρόγραμμα 300 εκατ. ευρώ της πενταετίας αλλά και  μέσο αποπληρωμής παλαιότερου δανεισμού θα αποτελέσει για την Autohellas το προϊόν που θα προέλθει από την έκδοση retail ομολόγου ύψους έως 200 εκατ. ευρώ που προγραμματίζει η εταιρεία αυτή την εβδομάδα.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η δημόσια προσφορά για το πενταετές ομόλογο θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 17-19 Ιανουαρίου, ενώ αύριο Τρίτη 16 Ιανουαρίου θα ανακοινωθεί το εύρος της απόδοσης και στις 24 Ιανουαρίου οι ομολογίες θα αρχίσουν να διαπραγματεύονται στην αγορά τίτλων σταθερού εισοδήματος του ΧΑ.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό της έκδοσης η εισηγμένη εταιρεία δρομολογεί σημαντικές επενδύσεις για την αγορά αυτοκινήτων μηδενικών και χαμηλών ρύπων αλλά και τη δημιουργία υποδομών υποστήριξης και φόρτισης υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων στο δίκτυό της.

Στην περίπτωση πλήρους κάλυψης της έκδοσης τα καθαρά κεφάλαια που θα κατευθυνθούν στην εταιρεία θα φθάσουν τα περίπου 195,4 εκατ. ευρώ, μετά από την αφαίρεση δαπανών της έκδοσης ύψους περίπου 4,6 εκατ. ευρώ.

Το ποσό αυτό, σύμφωνα με το ενημερωτικό, θα χρησιμοποιηθεί έως εξής:

• Μέσα σε έξι μήνες θα διατεθούν 100 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή υφιστάμενου τραπεζικού δανεισμού και συγκεκριμένα: Ποσό 65 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή ομολογιακού δανείου προς την Alpha Bank, επιπλέον 15 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή οφειλής σε ομολογιακό δάνειο προς την Eurobank και ακόμη 20 εκατ. ευρώ για δάνειο από την Τράπεζα Πειραιώς.

• Μέσα σε ένα χρόνο ποσό 56 εκατ. ευρώ θα διατεθεί για την ανανέωση ή αναβάθμιση του στόλου αυτοκινήτων του ομίλου.

• Τα υπόλοιπα 39,4 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθούν ως κεφάλαιο κίνησης εντός ενός έτους από την ημερομηνία έκδοσης.

Σε περίπτωση μερικής κάλυψης του Ομολογιακού Δανείου, τα συνολικά καθαρά αντληθέντα κεφάλαια θα διατεθούν αναλογικά (pro rata) για τους παραπάνω σκοπούς.

Η συμμετοχή ιδιωτών

Σύμφωνα με το ενημερωτικό ποσοστό τουλάχιστον 30% των ομολογιών της δημόσιας προσφοράς, συνολικού ύψους 60 εκατ. ευρώ σε περίπτωση πλήρους κάλυψης θα διατεθούν σε ιδιώτες επενδυτές και το υπόλοιπο 70% θα κατανεμηθεί μεταξύ των ειδικών και των ιδιωτών επενδυτών.

Η εταιρεία μετά την παρέλευση τριών ετών (6η περίοδος εκτοκισμού) αποκτά δικαίωμα πρόωρης αποπληρωμής του ομολόγου. Εάν η εκδότρια προβεί σε ολική (κατά 100%) πρόωρη αποπληρωμή του κεφαλαίου των ομολογιών κατά την 7η ή την 8η περίοδο εκτοκισμού (το τέταρτο έτος) , τότε ο επενδυτής θα λάβει το σύνολο των δεδουλευμένων τόκων κατά τη λήξη της συγκεκριμένης περιόδου εκτοκισμού, το σύνολο της ονομαστικής αξίας, ήτοι 1.000 ευρώ για κάθε ομολογία που κατέχει και επιπρόσθετα θα λάβει επιπλέον ποσό (premium) ανά ομολογία ίσο με το 0,25% επί του της ονομαστικής αξίας του κεφαλαίου εκάστης ομολογίας που εξοφλείται πρόωρα, αλλά δεν θα εισπράξει καθόλου τόκους για τις υπολειπόμενες περιόδους εκτοκισμού (9η και 10η). Επίσης, αν αποπληρώσει το ομόλογο στην 9η περίοδο εκτοκισμού οι ομολογιούχοι δεν θα λάβουν το bonus του 0,25%. 

Η Autohellas αποτελεί ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο και στο 9μηνο του 2023 κατέγραψε αύξηση 34,1% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε  762,5 εκατ. έναντι 568,6εκ. το 9μηνο 2022 με κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 214,2 εκ. αυξημένα κατά 20,2%. Τα Κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 74,7 εκατ. έναντι 71,5 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 4,4%, επηρεαζόμενα από τη σημαντική αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους λόγω ανόδου των επιτοκίων.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών των 762,4  εκατ.ευρω  προήλθε κατά 207,3 εκατ. ευρώ (+33,5%) από τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τα 419,2 εκατ. ευρώ (+30,36%%) από την εμπορία αυτοκινήτων (Hyunday, SEAT, ΚΙΑ), ανταλλακτικών και υπηρεσιών και τα 135,9 εκατ. ευρώ (+164,7%) από τη διεθνή δραστηριότητα.

Σύμφωνα με τα όσα έχει γνωστοποιήσει η εταιρεία η εξαγορά του αντιπροσώπου της Hertz στην Πορτογαλία στο τέλος του 2022 συνέβαλε στη μεγάλη αύξηση του τζίρου στις διεθνείς δραστηριότητες. Η δραστηριότητα εισαγωγής και διανομής των Fiat/Jeep/Alfa Romeo στην Ελλάδα, αρχής γενομένης από τον Μάιο 2023, ενοποιείται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης λόγω κοινού ελέγχου με τη Samelet. Με την προσθήκη της αντιπροσωπείας FCA Greece (Fiat/Alfa Romeo/Jeep) η Autohellas στον τομέα της εμπορίας αυτοκινήτων στην Ελλάδα μαζί με την εισαγωγή και διανομή των Hyundai, KIA, SEAT/CUPRA έχει μερίδιο αγοράς 25%.

Την ίδια ώρα στο εξωτερικό η Αutohellas, παρουσιάζει σημαντική δραστηριότητα και εκτός από την Πορτογαλία που είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη στο portfolio της έχει παρουσία στην ενοικίαση αυτοκινήτων και στην εμπορία μεταχειρισμένων στις αγορές της Ρουμανίας, Σερβίας, Κροατίας, Κύπρου, Μαυροβουνίου, Βουλγαρίας  και Ουκρανίας, στις οποίες διατηρεί τα δικαιώματα αντιπροσώπευσης της Hertz.

Σήμερα, ο απασχολούμενος στόλος για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις ξεπερνά τα 57.000 αυτοκίνητα, με 11.600 συνολικές αγορές νέων αυτοκινήτων. Η Autοhellas έχει εκπονήσει επενδυτικό πλάνο 300 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία για αγορά αυτοκινήτων μηδενικών και χαμηλών ρύπων αλλά και την δημιουργία των αναγκαίων υποδομών υποστήριξης και φόρτισης στο δίκτυό της. Για το σκοπό αυτό προχώρησε σε σύναψη δύο συμβάσεων συγχρηματοδότησης από δύο εμπορικές τράπεζες και με τη συμμετοχή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF).

Με βάση τα όσα αναφέρονται στο ενημερωτικό δελτίο οι εκτιμήσεις της διοίκησης της εισηγμένης για τις τάσεις στις αγορές που δραστηριοποιείται όπου καταγράφονται σημαντικοί παράγοντες ανόδου.

Ειδικότερα για τις μισθώσεις και πωλήσεις πρώην μισθωμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα αναφέρεται πως «το Β’ εξάμηνο παρουσιάζει παραδοσιακά μεγαλύτερη δυναμική, καθώς επηρεάζεται από τους σημαντικούς τουριστικούς μήνες του Γ’ τριμήνου. Η αύξηση των αφίξεων συνεχίστηκε και κατά την αντίστοιχη φετινή περίοδο, αλλά με μικρότερο ρυθμό καθώς ήδη από το B’ εξάμηνο του 2022 ο τουρισμός είχε ανακάμψει και κινηθεί ακόμα και σε υψηλότερα επίπεδα από την περίοδο πριν την πανδημία Covid-19.

Οι προοπτικές για το 2024 αναφορικά με τα μεγέθη σε επίπεδο ενοικιάσεων αυτοκινήτων καθώς και συνολικών εσόδων παραμένουν θετικές ωστόσο σε συντηρητικά επίπεδα, καθώς οι τιμές ενοικίασης θα υποστούν πίεση λόγω αφενός της ενδυνάμωσης του ανταγωνισμού και αφετέρου της αύξησης της διαθεσιμότητας αυτοκινήτων η οποία θα επηρεάσει και τις τιμές πώλησης των πρώην μισθωμένων αυτοκινήτων».

Όσον αφορά στην εμπορία αυτοκινήτων αναφέρεται πως «κατά το Β’ εξάμηνο του 2023 βελτιώθηκε περαιτέρω η παραγωγική αλυσίδα, συμβάλλοντας (α) στην βελτίωση του μεριδίου αγοράς και (β) στην διατήρηση της κερδοφορίας, τόσο της δραστηριότητας της εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων-ανταλλακτικών όσο και της δραστηριότητας της λιανικής πώλησης αυτοκινήτων και παροχής υπηρεσιών μετά τη πώληση. Οι προοπτικές για το 2024 είναι η πλήρης εξομάλυνση της παραγωγικής και εφοδιαστικής αλυσίδας που θα οδηγήσει σε επάρκεια αυτοκινήτων και ενδυνάμωση του ανταγωνισμού».

Για τη διεθνή δραστηριότητα σημειώνεται: «Ο Όμιλος δραστηριοποιείται, μέσω των θυγατρικών του, στις αγορές των Βαλκανίων και της Κύπρου, και από το Δ’ Τρίμηνο του 2022 και στην Πορτογαλία. Κατά το Α’ εξάμηνο 2023 στις αγορές αυτές, η τουριστική κίνηση ανέκαμψε φτάνοντας τα επίπεδα του 2019. Ο ρυθμός ανάκαμψης παρέμεινε το ίδιο ισχυρός και στο Β’ εξάμηνο 2023 επιστρέφοντας στα φυσιολογικά επίπεδα προ πανδημίας. Ως αποτέλεσμα, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις που είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη ταξιδιωτική κίνηση, επηρεάστηκαν θετικά. Η προσθήκη της θυγατρικής στην Πορτογαλία, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, επηρέασε σημαντικά στην αύξηση των μεγεθών της διεθνούς δραστηριότητας κατά το εποχικά ισχυρό Β’ εξάμηνο 2023… Οι προοπτικές για το 2024 στις θυγατρικές εκτός Ελλάδος αναφορικά με τα μεγέθη σε επίπεδο ενοικιάσεων αυτοκινήτων αλλά και πώλησης πρώην μισθωμένων αυτοκινήτων παραμένουν συντηρητικά θετικές δεδομένης της ομαλοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας και της επάρκειας αυτοκινήτων».