Attica Group: Το σχέδιο για το πρασίνισμα του στόλου της - Επενδύσεις €1,2 δισ. έως το 2030

Attica Group: Το σχέδιο για το πρασίνισμα του στόλου της - Επενδύσεις €1,2 δισ. έως το 2030

Σε πράσινη τροχιά έχει μπει η Attica Group τρέχοντας επενδυτικό πλάνο που φτάνει το 1,2 δισ. ευρώ  με στόχο την αναβάθμιση του στόλου της ως το 2030.

Με το βλέμμα στραμμένο στην πράσινη μετάβαση, στο επίκεντρο της εταιρείας μπαίνουν τα ταχύπλοα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι προσώρας έχουν συμβασιοποιηθεί περί τα 500 εκατ. ευρώ για την ανανέωση του στόλου της.

Το σχέδιο για πράσινη ακτοπλοΐα

Με κύριο άξονα το πρασίνίσμα της, η διοίκηση της εταιρείας τρέχει ήδη την πρώτη μεγάλη παραγγελία, αλλά και τον σχεδιασμό για νέα πλοία για τις ακτοπλοϊκές ανάγκες της χώρας των επόμενων ετών.

Το πλάνο περιλαμβάνει την προσθήκη δύο έως τριών ταχυπλόων τύπου Aero για τον Αργοσαρωνικό, δύο ακόμη μεγάλων δύο μεγάλων ταχυπλόων τύπου Highspeed με αυξημένη χωρητικότητα για μεταφορά οχημάτων, καθώς και πλοίων Ro/Ro.

Ο όμιλος προχωρά σε πράσινες κινήσεις τόσο στα υφιστάμενα πλοία όσο και στον νέο στόλο της. Οι αλλαγές αφορούν νέες πολλαπλές επιλογές καυσίμων ενώ προχώρησε σε διάλυση τα παλιών πλοίων Κρήτη Ι και ΙΙ  για πράσινο σκραπ.

Επιπλέον, στα σκαριά του ομίλου είναι η ναυπήγηση ενός συμβατικού πλοίου 100 μέτρων για τις άγονες γραμμές και ενός ακόμη μεγαλύτερου, 145 μέτρων, τύπου Blue Star Delos.

Μάλιστα, για το συμβατικό αυτό πλοίο, η Attica έχει έρθει σε επαφή με την ONEX για τη ναυπήγησή του στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας.

Έχοντας επενδύσει  ήδη 26 εκατ. σε energy saving devices (προπέλες χρώματα κτλ) που έχουν χαμηλότερη κατανάλωση 30%, έχει, επίσης, ήδη μπει στο Super Fast 4 (το πρώην Hellenic Spirit) με υβρίδιο scrubbers.

Παράλληλα, έχει ήδη υπογράψει μία συμφωνία με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς δύο πλοίων τύπου E-Flexer, τα οποία θα παραληφθούν το 2027.

Σημειώνεται ότι η εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών, όπως η ζώνη ελέγχου θείου στη Μεσόγειο και το ETS (Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών), ανεβάζει το λειτουργικό κόστος για τις εταιρείες. Φέτος, χάρη σε παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας, αποφεύχθηκε αύξηση των ναύλων, ενώ η μείωση κατά 50% των ακτοπλοϊκών τελών στα λιμάνια ήταν κρίσιμη για τη συγκράτηση τιμών.

Βέβαια, όσο οι τιμές του πετρελαίου συνεχίζουν την ανοδική τους τάση, είναι αρκετά πιθανό το ενδεχόμενο αυξήσεων στα εισιτήρια. Μια ενδιάμεση λύση που προτείνεται είναι η αξιοποίηση των εσόδων του ETS για την επιδότηση των βιοκαυσίμων, τα οποία παραμένουν έως και τρεις φορές ακριβότερα από τα συμβατικά καύσιμα.

Πέρα από την ρότα πρασινσίματος που έχει μπει η εταιρεία, προτεραιότητα για αυτήν παραμένουν οι ανάγκες των ταξιδιωτών, οι οποίοι πλέον αναζητούν ταχύτητα και πολυτέλεια, προχωρώντας στη διαφοροποίηση του προσφερόμενου προϊόντος της.

Έτσι, η ακτοπλοϊκή αναμένεται να δώσει περισσότερο έμφαση και στην αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας, υλοποιώντας το έργο «Seanthesis», ύψους 4,5 εκατ. ευρώ, το οποίο εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο η χρήση δεδομένων μπορεί να δημιουργήσει εξατομικευμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Βασικός άξονας της στρατηγικής ανάπτυξης είναι και η ψηφιοποίηση με αιχμή την Τεχνητή Νοημοσύνη. Τούτων δοθέντεν, αναμένονται αλλαγές και στο οργανόγραμμα του ομίλου με την προσθήκη τμημάτων για τις νέες τεχνολογίες.

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία θα προχωρήσει στην έκδοση ομολογιακού το φθινόπωρο με σκοπό την αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού, ενώ ως προς το προγραμματισμένο για τον Ιούνιο placement, οι πληροφορίες κάνουν λόγο ότι μετατίθεται για το 2026.