Σε αναθεώρηση των εκτιμήσεών της για την πορεία του χρυσού προχώρησε η Deutsche Bank, καθώς η επιθετική πολιτική της Fed και η ανθεκτικότητα της αμερικανικής οικονομίας στερούν από το πολύτιμο μέταλλο την παραδοσιακή επενδυτική του στήριξη.
Ο αναλυτής Μάικλ Σουέχ θέτει ως νέο βασικό σενάριο την τιμή των $4.800 ανά ουγγιά για το τέταρτο τρίμηνο, υποθέτοντας ότι η Fed θα διατηρήσει σταθερά τα επιτόκια. Παράλληλα, προειδοποιεί ότι ένα εναλλακτικό σενάριο με τρεις έως τέσσερις νέες αυξήσεις επιτοκίων μπορεί να «γκρεμίσει» τον χρυσό στα $3.800 ανά ουγγιά.
Σύμφωνα με την τράπεζα, η πρώτη συνεδρίαση της Fed υπό τον νέο Πρόεδρο, Κέβιν Γουόρς, έδειξε ξεκάθαρα ότι η κεντρική τράπεζα δεν πρόκειται να ανακόψει τις τάσεις της αγοράς για περαιτέρω αυξήσεις.
Ταυτόχρονα, τα μηνύματα από την επενδυτική ζήτηση παραμένουν αρνητικά, καθώς οι πωλήσεις στα ETF χρυσού συνεχίζονται, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (futures) βρίσκονται σε χαμηλό 17 ετών και η ζήτηση σε Κίνα και Ινδία παρουσιάζει κάμψη, λόγω μειωμένων premium και αυξημένης φορολογίας αντίστοιχα.
Μοναδικό «στήριγμα» για το μέταλλο αποτελούν οι αγορές από τις κεντρικές τράπεζες των αναδυόμενων αγορών. Ωστόσο, η Deutsche Bank ξεκαθαρίζει ότι η επίσημη αυτή ζήτηση δεν επαρκεί από μόνη της για να αναπληρώσει το κενό των ιδιωτών επενδυτών.
