Τι δηλώνει στο Liberal ο ιταλικός όμιλος που ελέγχει την Hellenic Train
AP Photo / Giannis Papanikos
AP Photo / Giannis Papanikos
Τραγωδία στα Τέμπη

Τι δηλώνει στο Liberal ο ιταλικός όμιλος που ελέγχει την Hellenic Train

Το Liberal.gr επικοινώνησε την Τετάρτη με την ιταλική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane (FS), διαχειρίστρια των ελληνικών σιδηροδρόμων, προκειμένου να σχολιάσει τις εξελίξεις στον απόηχο του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος που σημειώθηκε τα ξημερώματα στα Τέμπη.

Σε σχετική ερώτηση του Liberal.gr, σχετικά με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται εδώ και χρόνια το σιδηροδρομικό σύστημα εδώ και χρόνια, αλλά και τις αιτιάσεις που διατυπώνουν τα διεθνή πρακτορεία ειδήσεων, όπως το Reuters, ότι «το γερασμένο σιδηροδρομικό σύστημα της Ελλάδας χρειάζεται εκσυγχρονισμό, με πολλά τρένα να ταξιδεύουν σε μονές γραμμές και συστήματα σηματοδότησης και αυτόματου ελέγχου να μην έχουν ακόμη εγκατασταθεί σε πολλές περιοχές», η FS απέστειλε την εξής γραπτή απάντηση:

«Η εταιρεία Hellenic Train, που διαχειρίζεται επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, συνεχίζει να συνεργάζεται στενά με τις αρχές και τους διασώστες τόσο στον τόπο του αποψινού ατυχήματος όσο και στα νοσοκομεία όπου μεταφέρθηκαν οι τραυματίες. Η Hellenic Train, με τη διοίκησή της και με όλους τους σιδηροδρομικούς εργαζόμενους, εκφράζει την εγγύτητα και τα θερμά της συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων, διαβεβαιώνοντας αυτούς και τους άλλους εμπλεκόμενους επιβάτες για την πλήρη υποστήριξή της, ακόμη και οικονομική. Θα ακολουθήσουν περαιτέρω ενημερώσεις. Για την πληρέστερη ενημέρωση, διευκρινίζεται ότι η Hellenic Train είναι ο φορέας διαχείρισης επιβατών και εμπορευμάτων, ενώ το σιδηροδρομικό δίκτυο και τη σιδηροδρομική κυκλοφορία διαχειρίζεται η ΟΣΕ, ελληνική κρατική εταιρεία».

Πρόεδρος Σιδηροδρομικών στο Liberal.gr: Εδώ και 20 χρόνια δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας

Πρόκειται για «ανθρώπινο λάθος» τονίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), Γιάννης Ντίτσας, μιλώντας στο Liberal.gr. Διευκρινίζει ωστόσο, ότι εδώ και 20 χρόνια η ΠΟΣ έχει καταγγείλει ότι δεν λειτουργούν συστήματα ασφαλείας, όπως η φωτοσήμανση, στη γραμμή. 

«Θα υπάρξει έρευνα από τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train για την απόδοση ευθυνών και σχετικά με το ποιος έκανε το λάθος. Ο σταθμάρχης είναι που δίνει την εντολή για να φύγει το τρένο και ελέγχονται όλα τα ενδεχόμενα για το πώς πηγαίνοντας στη γραμμή ανόδου βρέθηκε ξαφνικά στη γραμμή καθόδου», σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΟΣ.

«Τηρήθηκαν οι διαδικασίες»

Ο ίδιος διευκρινίζει ότι «όλες οι  διαδικασίες που προβλέπονται τηρήθηκαν», ενώ προσθέτει ότι καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας χθες Τρίτη «δεν είχε καταγραφεί τεχνικό πρόβλημα στη Λάρισα, αλλά μόνο στα Παλαιοφάρσαλα, μία πτώση καλωδίου ηλεκτροκίνησης».

«Η φωτοσήμανση αποτελεί επιπλέον μέτρο ασφάλειας, ωστόσο το σύστημα δεν είναι σε λειτουργία και πρόκειται για κάτι το οποίο έχουμε καταγγείλει επανειλημμένα τα τελευταία 20 χρόνια», καταλήγει ο Γ. Ντίτσας.

Πρόεδρος μηχανοδηγών: Γίνονται όλα χειροκίνητα

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας, μιλώντας στην ΕΡΤ κατήγγειλε ότι «όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά».

«Έχει συμβεί το αδιανότητο. Δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το Intercity ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και από ό,τι φαίνεται υπήρξε μετωπική σύγκρουση και τα αποτελέσματα της τα βλέπετε όλοι» δήλωσε ο μηχανοδηγός.

Ερωτώμενος για το πώς εξηγεί το ότι δεν ενημερώθηκαν οι συνάδελφοί του ότι κινούνταν στην ίδια γραμμή και αν υπάρχει κάποιο κεντρικό σύστημα που έχει την επιτήρηση των αμαξοστοιχιών η απάντηση του κ. Γενιδούνια ήταν αποκαλυπτική:

«Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα. Είμαστε στο manual (χειροκίνητο). Όπως είμαστε σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη» κατήγγειλε ο Κ. Γενιδούνιας προσθέτοντας ότι ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν, ούτε τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας.

«Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση μεταξύ τους 500 μέτρα», κατήγγειλε τονίζοντας ότι ως φορέας έχουν κάνει έγραφες διαμαρτυρίες σχετικά με το ζήτημα.

Ειδικότερα τόνισε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα τα συστήματα που υπήρχαν δεν λειτουργούν.

Δείτε εδώ όλες τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

Διαβάστε επίσης:

Η παραίτηση του Κώστα Καραμανλή και η τιμή του πολιτικού κόσμου

Παραιτήθηκε ο Κ. Καραμανλής: Αναλαμβάνω την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους

Τραγωδία στα Τέμπη: Παραδέχθηκε το τραγικό λάθος του ο σταθμάρχης 

Ευ. Λέκκας: Αν η σύγκρουση γινόταν στη σήραγγα η καταστροφή θα ήταν μεγαλύτερη