Στην κυκλοφορία δόθηκε η παλιά γέφυρα του Ευρίπου, στη Χαλκίδα, έπειτα από 16 ώρες που είχε παραμείνει ανοιχτή, διακόπτοντας την κυκλοφορία. Η γέφυρα, η οποία κατασκευάσθηκε το 1960, είχε ανοίξει την Κυριακή το βράδυ για τις ανάγκες τις ναυσιπλοΐας, παρουσίασε βλάβη στον ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό και δεν είχε κλείσει ξανά.
Ειδικότερα, το πρόβλημα εμφανίστηκε κατά το προγραμματισμένο βραδινό άνοιγμά της, όταν 12 σκάφη διέπλευσαν τον πορθμό. Κατά την επιχείρηση επαναφοράς, το τμήμα της γέφυρας από την πλευρά της Εύβοιας παρέμεινε ανοικτό, λόγω ηλεκτρονικής βλάβης στον μηχανισμό, προκαλώντας τη διακοπή της κυκλοφορίας.
Οι τεχνικοί του Οργανισμού Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ) που διαχειρίζεται τη γέφυρα, κατόρθωσαν χειροκίνητα να επαναφέρουν τη γέφυρα στη θέση της, επιτρέποντας τη διέλευση οχημάτων και πεζών. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην επίσημη ανακοίνωση του ΟΛΝΕ, η γέφυρα παραμένει εκτός λειτουργίας για τη ναυσιπλοΐα, μέχρι να αποκατασταθεί πλήρως το τεχνικό πρόβλημα.
«Η γέφυρα πορθμού του Ευρίπου είναι διαθέσιμη για διέλευση πεζών και οχημάτων. Μέχρι να επιλυθεί πλήρως η βλάβη, δεν θα λειτουργεί για την εξυπηρέτηση αναγκών ναυσιπλοΐας», τονίζεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
Όπως είχε σημειώσει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ), Μπάμπης Μανιάτης, το πρόβλημα είχε εντοιστεί στον ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό της γέφυρας, και συγκεκριμένα σε μία από τις ψηφιακές κάρτες που ελέγχουν τα έμβολα ανύψωσης και επαναφοράς. Όπως εξήγησε, από τα μεσάνυχτα που εμφανίστηκε η βλάβη, καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες αποκατάστασης, με χειροκίνητες παρεμβάσεις.
«Ήδη καταφέραμε και κλείσαμε χειροκίνητα το ένα τμήμα της γέφυρας, προς τη βοιωτική ακτή. Προσπαθούμε τώρα να κλείσουμε και το δεύτερο, από την πλευρά της Εύβοιας. Αυτό θα φανεί τις επόμενες 3 ώρες αν θα είναι εφικτό», δήλωσε ο κ. Μανιάτης, προσθέτοντας όμως πως «παραμένει άγνωστο αν και πότε η γέφυρα θα μπορέσει ξανά να λειτουργήσει κανονικά».
Σε ανακοίνωσή του, ο ΟΛΝΕ επιβεβαιώνει ότι το πρόβλημα οφείλεται σε βλάβη στον ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό της πλευράς της Εύβοιας, επισημαίνοντας ότι παρά την ολονύκτια προσπάθεια των τεχνικών, η αποκατάσταση της λειτουργίας δεν έχει καταστεί δυνατή και δεν μπορεί ακόμα να προσδιοριστεί ο χρόνος επαναλειτουργίας.
Το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι το πρώτο. Αντίστοιχο πρόβλημα είχε παρουσιαστεί και πριν από περίπου έξι χρόνια, όταν η γέφυρα είχε επίσης «κολλήσει» λόγω παλαιότητας και ηλεκτρονικών δυσλειτουργιών. Και τότε, η διαδικασία επαναφοράς πραγματοποιήθηκε χειροκίνητα και διήρκεσε ώρες, με σημαντικές επιπτώσεις στην κυκλοφορία.
«Η γέφυρα είναι 65 ετών. Έχει φτάσει στα όριά της. Χρειάζεται αντικατάσταση ή μια μεγάλη χρηματοδότηση για γενική επιδιόρθωση», δηλώνει ο κ. Μανιάτης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο έναρξης εκ νέου του διαλόγου για ριζική ανακατασκευή ή αντικατάσταση του έργου.