Εδώ και 20 χρόνια δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας
Eurokinissi / ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ
Eurokinissi / ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ
Πρόεδρος Σιδηροδρομικών στο Liberal

Εδώ και 20 χρόνια δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας

Πρόκειται για «ανθρώπινο λάθος» τονίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), Γιάννης Ντίτσας, μιλώντας στο Liberal.gr. Διευκρινίζει ωστόσο, ότι εδώ και 20 χρόνια η ΠΟΣ έχει καταγγείλει ότι δεν λειτουργούν συστήματα ασφαλείας, όπως η φωτοσήμανση, στη γραμμή. 

«Θα υπάρξει έρευνα από τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train για την απόδοση ευθυνών και σχετικά με το ποιος έκανε το λάθος. Ο σταθμάρχης είναι που δίνει την εντολή για να φύγει το τρένο και ελέγχονται όλα τα ενδεχόμενα για το πώς πηγαίνοντας στη γραμμή ανόδου βρέθηκε ξαφνικά στη γραμμή καθόδου», σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΟΣ.

«Τηρήθηκαν οι διαδικασίες»

Ο ίδιος διευκρινίζει ότι «όλες οι  διαδικασίες που προβλέπονται τηρήθηκαν», ενώ προσθέτει ότι καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας χθες Τρίτη «δεν είχε καταγραφεί τεχνικό πρόβλημα στη Λάρισα, αλλά μόνο στα Παλαιοφάρσαλα, μία πτώση καλωδίου ηλεκτροκίνησης».

«Η φωτοσήμανση αποτελεί επιπλέον μέτρο ασφάλειας, ωστόσο το σύστημα δεν είναι σε λειτουργία και πρόκειται για κάτι το οποίο έχουμε καταγγείλει επανειλημμένα τα τελευταία 20 χρόνια», καταλήγει ο Γ. Ντίτσας.

Πρόεδρος μηχανοδηγών: Γίνονται όλα χειροκίνητα

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας, μιλώντας στην ΕΡΤ κατήγγειλε ότι «όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά».

«Έχει συμβεί το αδιανότητο. Δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το Intercity ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και από ό,τι φαίνεται υπήρξε μετωπική σύγκρουση και τα αποτελέσματα της τα βλέπετε όλοι» δήλωσε ο μηχανοδηγός.

Ερωτώμενος για το πώς εξηγεί το ότι δεν ενημερώθηκαν οι συνάδελφοί του ότι κινούνταν στην ίδια γραμμή και αν υπάρχει κάποιο κεντρικό σύστημα που έχει την επιτήρηση των αμαξοστοιχιών η απάντηση του κ. Γενιδούνια ήταν αποκαλυπτική:

«Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα. Είμαστε στο manual (χειροκίνητο). Όπως είμαστε σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη» κατήγγειλε ο Κ. Γενιδούνιας προσθέτοντας ότι ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν, ούτε τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας.

«Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση μεταξύ τους 500 μέτρα», κατήγγειλε τονίζοντας ότι ως φορέας έχουν κάνει έγραφες διαμαρτυρίες σχετικά με το ζήτημα.

Ειδικότερα τόνισε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα τα συστήματα που υπήρχαν δεν λειτουργούν.

Διαβάστε επίσης:

Διαβάστε εδώ όλες τις τελευταίες εξελίξεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη