Δίωξη για κακούργημα στους τέσσερις κατηγορούμενους ναυτικούς για τον θάνατο του 36χρονου
Δολοφονία στο Blue Horizon

Δίωξη για κακούργημα στους τέσσερις κατηγορούμενους ναυτικούς για τον θάνατο του 36χρονου

Διώξεις ασκήθηκαν στα τέσσερα μέλη του πληρώματος του πλοίου Blue Horizon μετά το θάνατο του 36χρονου επιβάτη Αντώνη Κ. στο λιμάνι του Πειραιά, ο οποίος στην προσπάθειά του να μπει στο πλοίο, απωθήθηκε από μέλη του πληρώματος με αποτέλεσμα την πτώση του στη θάλασσα και τον θάνατό του.

Στο ένα μέλος του πληρώματος του πλοίου που φαίνεται στα video να απωθεί τον άτυχο 36χρονο, τον ύπαρχο, ασκήθηκε ανθρωποκτονία εκ προθέσεως με ενδεχόμενο δόλο και επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Στα άλλα δύο μέλη του πληρώματος ασκήθηκε για συνέργεια στην ανθρωποκτονία που τελέστηκε με ενδεχόμενο δόλο, ενώ στον πλοίαρχο ασκήθηκε δίωξη για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Τα τέσσερα μέλη του πληρώματος παραμένουν στο δικαστικό μέγαρο Πειραιά και αναμένεται να λάβουν προθεσμία για να απολογηθούν.

Σημειώνεται ότι οι ποινές που προβλέπονται για τα αδικήματα αυτά είναι μέχρι ισόβια.

Παράλληλα θα διενεργηθεί επείγουσα έρευνα από την Εισαγγελία για τις ευθύνες του Λιμενικού Σώματος, αν ήταν εκεί για να αποτρέψει την τραγωδία και τί έκανε όταν το πλοίο έφυγε αφήνοντας αβοήθητο στην τύχη του τον 36χρονο.

Οι συλλήψεις και οι ευθύνες

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Διεθνή Κανόνα για τις διαδικασίες του απόπλου, έχουν σοβαρές ευθύνες οι λιμενικές αρχές αλλά και οι ναυτιλιακές εταιρείες που επιτρέπουν το λύσιμο των κάβων και την αναχώρηση του πλοίου με τον καταπέλτη ανεβασμένο. Αυτό υπονομεύει την ίδια την ασφάλεια και θέτει σε κίνδυνο επιβάτες που επιχειρούν να ανέλθουν στο πλοίο την τελευταία στιγμή.

«Αυτό που συνηθίζεται κατά τη διάρκεια της αναχώρησης να παρίσταται και να εποπτεύει εκπρόσωπος του Λιμενικού Σώματος έτσι ώστε να αποσοβούνται τέτοια περιστατικά», επισήμανε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος.

Ερωτήματα προκύπτουν και για τον καπετάνιο, ο οποίος αναχώρησε παρά το γεγονός ότι υπήρχε άνθρωπος στη θάλασσα. Ο καπετάνιος μέσα από τις οθόνες που υπάρχουν στη γέφυρα βλέπει ακριβώς τι συμβαίνει. Ακόμα όμως και αν ο ίδιος δίνει εντολές εκείνη την ώρα για τον απόπλου, υπάρχει αξιωματικός γέφυρας, ο οποίος βλέπει επίσης όσα γίνονται στο κατάστρωμα.

Ο Διεθνής Κανόνας προβλέπει ότι ο καπετάνιος οφείλει να ενημερωθεί άμεσα πως υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και να δώσει εντολή να σταματήσουν οι προπέλες. Ο κανόνας λέει ότι όταν υπάρχει άνθρωπος στην θάλασσα υπό οποιαδήποτε συνθήκη, το καράβι μένει εκεί μέχρι να βρεθεί ο ναυαγός και κάνει τα πάντα να τον σώσει, ρίχνει ” κουλούρες”. και δεν φεύγει αν δεν δοθεί εντολή.