Πανελλαδικές 2025: Πτωτική τάση στις βάσεις εισαγωγής στα τρία επιστημονικά πεδία - Τα πρώτα συμπεράσματα

Πανελλαδικές 2025: Πτωτική τάση στις βάσεις εισαγωγής στα τρία επιστημονικά πεδία - Τα πρώτα συμπεράσματα

Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η προσοχή μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών στρέφεται στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και στις εκτιμήσεις για τις βάσεις εισαγωγής.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η σύγκριση των φετινών επιδόσεων με εκείνες του 2024 αναδεικνύει ξεκάθαρες τάσεις, με επιμέρους διαφοροποιήσεις ανά επιστημονικό πεδίο, και δίνει πολύτιμες ενδείξεις για την κατεύθυνση που θα κινηθούν οι βάσεις 2025.

Οι επιδόσεις των υποψηφίων, σε συνδυασμό με τη μείωση του αριθμού συμμετεχόντων σε ορισμένα πεδία, αναμένεται να οδηγήσουν σε γενική πτώση των βάσεων σε τρία από τα τέσσερα επιστημονικά πεδία:

Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές Σπουδές) αναμένεται μικρή πτώση των βάσεων, χωρίς μεγάλες ανατροπές, καθώς οι χαμηλές επιδόσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο.

Αντίστοιχα, στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές – Τεχνολογικές Επιστήμες) οι βάσεις αναμένεται να κινηθούν πτωτικά.

Στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας) αναμένεται μείωση των βάσεων ακόμα και σε Ιατρικές Σχολές, αφού εκτός του χαμηλότερου από πέρυσι ποσοστού υποψηφίων, οι επιδόσεις φαίνεται να είναι χαμηλότερες, με αποτέλεσμα υποψήφιοι με 18.200 μόρια να ελπίζουν σε Ιατρικές Σχολές, γεγονός το οποίο δείχνει τάση σημαντικής πτώσης σε σχέση με παλαιότερα έτη.

Άνοδος αναμένεται στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο, κυρίως λόγω των επιδόσεων στο μάθημα των Οικονομικών και της Πληροφορικής.

Συμπεράσματα για τις βάσεις 2025

Στα πρώτα συμπεράσματα από τα αποτελέσματα των υποψηφίων, προκύπτει ότι η πορεία των βάσεων το 2025 αναμένεται διαφοροποιημένη:

• Οι Ανθρωπιστικές Σπουδές οδηγούνται σε πτώση.
• Οι Θετικές Σπουδές και οι Σπουδές Υγείας θα έχουν μικτές τάσεις, ανάλογα με τους συντελεστές των μαθημάτων.
• Οι Σπουδές Οικονομίας & Πληροφορικής ενδέχεται να καταγράψουν μικρές ανόδους στις υψηλόβαθμες σχολές.