Εκπρ. Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας: Μονόδρομος η κάθοδος με τρακτέρ στην Αθήνα
Eurokinissi
Eurokinissi

Εκπρ. Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας: Μονόδρομος η κάθοδος με τρακτέρ στην Αθήνα

Ο Σωκράτης Αλειφτήρας, εκπρόσωπος Τύπου της Αγροτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας, μίλησε για τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός στους αγρότες στο ραντεβού της Τρίτης στο Μαξίμου και στο κατά πόσον τους ικανοποίησαν.

Όπως είπε σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1, κάθε άλλο παρά ευχαριστημένοι είναι οι καλλιεργητές με τα πρόσθετα μέτρα στήριξης από την Κυβέρνηση, λέγοντας χαρακτηριστικά «από τα αιτήματα που θέσαμε, το μοναδικό αίτημα που πλησιάσαμε κάπως κοντά, αν και ακόμη υπάρχει απόσταση, είναι το θέμα του ρεύματος και αυτό για δύο χρόνια».

«Η επιλογή «Αθήνα» είναι μονόδρομος. Δύσκολο εγχείρημα, δεν μπορεί να στηριχθεί από ένα μπλόκο, χρειάζεται οργάνωση και συμμετοχή από όλα τα μπλόκα, αλλά η κάθοδος με τρακτέρ στην Αθήνα είναι μονόδρομος», είπε ο κ. Αλειφτήρας.

Ερωτηθείς αν είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τα ΜΑΤ, σε τέτοιο ενδεχόμενο, ο συνδικαλιστής αγρότης είπε «Σε όλη την Ευρώπη φθάνουν τα τρακτέρ στο κέντρο των μεγάλων πόλεων. Δεν νομίζω ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Χρυσοχοΐδης θα πάρουν απόφαση να σταματήσουν τα τρακτέρ».

Σε ότι αφορά γενικότερα τις παροχές πάντως και τα πρόσθετα μέτρα στήριξης των αγροτών, ο κ. Αλειφτήρας παρατήρησε ότι «είναι θέμα πολιτικής βούλησης και όχι δημοσιονομικής στενότητας».

«Κλιμάκωση, με κλείσιμο των τελωνείων μόνο για φορτηγά»

«Με κλιμάκωση του αγώνα», κλείσιμο των τελωνείων μόνο για τα φορτηγά και κάθοδο στην Αθήνα με τρακτέρ, συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες, ανέφερε ο Γιάννης Σδράλης, μέλος της Πανελλήνιας Επιτροπής Μπλόκων Αγροτών που συμμετείχε στη χθεσινή συνάντηση του Πρωθυπουργού με την αντιπροσωπεία αγροτών, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Διευκρίνισε, στη συνέντευξη που έδωσε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 ότι «το κλείσιμο δρόμων θα είναι πάλι συμβολικό, γιατί κακά τα ψέματα δεν μας φταίει ο κόσμος να ταλαιπωρείται», ενώ αναμένεται να οριστεί η ημερομηνία της καθόδου στην Αθήνα.

Ερωτηθείς ο κ. Σδράλης εάν υπάρχουν διαφορετικές τοποθετήσεις εκπροσώπων του κλάδου, που ενδεχομένως να ζητούν πιο δυναμικές κινητοποιήσεις, όπως το κλείσιμο εθνικών δρόμων, ο κ. Σδράλης επισήμανε «ένα μεγάλο κέρδος που είχαμε είναι ότι οι αγρότες από όλη την Ελλάδα καταφέραμε να έχουμε πέντε έξι αιτήματα όλοι μαζί. Γιατί δεν υπάρχουν κόκκινα, πράσινα. Ο κάμπος αυτή τη στιγμή είναι μαύρος».

Σχετικά με την ουσία της χθεσινής συνάντησης, ο κ. Σδράλης, σημειώνοντας πως ο πρωθυπουργός είχε τα αιτήματα των αγροτών μία εβδομάδα, ανέφερε «το μόνο που πιστεύουμε ότι κάθισαν και δούλεψαν ήταν μόνο στην ενέργεια, στο ρεύμα στο κόστος παραγωγής. Εκεί πραγματικά προσέγγισε κοντά στο δικό μας αίτημα». Σχετικά με τα υπόλοιπα ζητήματα, όπως το κόστος του αγροτικού πετρελαίου, την Κοινή Αγροτική Πολιτική, αλλά και το θέμα των ελληνοποιήσεων, οι αγρότες δεν καλύφθηκαν ούτε «μερικώς», τόνισε.

«Εμείς ζητάμε θεσμοθετημένο αγροτικό πετρέλαιο και μετά μπορούμε να καθίσουμε να συζητήσουμε γιατί έτσι όπως έχουμε τη λίστα είναι αγρότες που δικαιούνται πετρέλαιο και αγρότες που δεν δικαιούνται πετρέλαιο. Γίνεται μια άναρχη μοιρασιά. (..) Είχαμε την ευκαιρία να στήσουμε και μόνοι μας την πρόταση που κάναμε στην Κοινή Αγροτική Πολιτική. Τα 10 οικολογικά σχήματα είναι ακατόρθωτα να τα κάνει κάποιος αγρότης. Να σας δώσω να καταλάβετε, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας χάνονται κάθε χρόνο 43 εκατομμύρια ευρώ. μόνο το πρασίνισμα. (…) Να πούμε κάτι και για τις ελληνοποιήσεις. Ένα μεγάλο θέμα πραγματικά και ενδιαφέρει όλους τους καταναλωτές. Η Ευρωπαϊκή Ένωση μας κόβει κάποιες δραστικές, κάποια φάρμακα τα οποία είναι επικίνδυνα και τοξικά. Δεν μπορεί όμως η Ευρωπαϊκή Ένωση να μας φέρνει λεμόνια από την Αργεντινή, πατάτες από την Τουρκία που οι ίδιες δραστικές. τις δουλεύουν εκεί» είπε χαρακτηριστικά.

Καταλήγοντας, ο κ. Σδράλης αναφέρθηκε στην συνάντηση, για την οποία ο Πρωθυπουργός δεσμεύθηκε πως θα γίνει την επόμενη εβδομάδα, ξεχωριστά για τη Θεσσαλία και για ένα θέμα ξεχωριστό πάλι μέσα στη Θεσσαλία, που είναι το θέμα της Κάρλας όπου 180.000 στρέμματα βρίσκονται ακόμα κάτω από το νερό.