Wilhelmsen Ship Management στο Liberal: Σημαντική αγορά η Ελλάδα λόγω της θέσης της στην παγκόσμια ναυτιλία

Wilhelmsen Ship Management στο Liberal: Σημαντική αγορά η Ελλάδα λόγω της θέσης της στην παγκόσμια ναυτιλία

Στις μεγάλες δυνατότητες που παρουσιάζει η Ελλάδα για την ανάπτυξη ναυτιλιακών εργασιών, καθώς εξακολουθεί να είναι μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές δυνάμεις στον κόσμο και με μεγάλη αναπτυξιακή δυναμική, αναλύει σε συνέντευξή του ο κ. Carl Schou, Πρόεδρος & CEO της Wilhelmsen Ship Management , η οποία πρόσφατα προχώρησε στη μετεγκατάσταση της Diana Wilhelmsen Management Limited (DWM) από την Κύπρο στην Αθήνα.

Γιατί επιλέξατε να μεταφέρετε τώρα την έδρα σας από την Κύπρο στην Αθήνα; Υπήρξε κάποια σημαντική αλλαγή στην αντίληψη για την ελληνική αγορά τον τελευταίο καιρό και αν ναι, ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από αυτή την αλλαγή;

Ναι, μπορώ να πω ότι έχουμε παρατηρήσει μια αξιοσημείωτη στροφή των εταιρειών προς αυτού του είδους τις υπηρεσίες, με την ζήτηση να έχει ανέβει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Φυσικά, η εταιρεία μας είχε παρουσία στην Ελλάδα και παλιότερα, πιο συγκεκριμένα είχαμε γραφείο στη χώρα πριν από δεκατρία χρόνια, ωστόσο λόγω της μειωμένης δραστηριότητας, σαν αποτέλεσμα της κρίσης, αποφασίστηκε η παύση της λειτουργίας του. Όσο οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις ενισχύονται και οι ελλείψεις σε ναυτικούς εντείνονται, αλλά και παράλληλα με την ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου, αναμένουμε αύξηση της ζήτησης για υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων. Η Diana Wilhelmsen Management (DWM) αποτελεί κοινοπραξία 50-50% με την Diana Shipping Inc. και μεταφέροντας την έδρα της στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Αθήνα προσβλέπουμε σε δυνατές συνεργασίες, αλλά και σε μεγαλύτερη εγγύτητα με παίκτες της παγκόσμιας ναυτιλίας που έχουν την έδρα τους εδώ, υπάρχοντες και μελλοντικούς πελάτες μας.

Είναι αυτή η μετεγκατάσταση η πρώτη κίνηση σε μια σειρά δράσεων που στοχεύουν στην ενίσχυση της θέσης σας στην Ελλάδα και αν ναι τι μπορούμε να περιμένουμε στο εγγύς μέλλον;

Στα σχέδιά μας για το άμεσο μέλλον στην Ελλάδα είναι να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο τις συνεργασίες και τη σχέση μας με τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Αυτή τη στιγμή διαθέτουμε μια ισχυρή πελατειακή βάση όσον αφορά τις υπηρεσίες επιθεώρησης πλοίων σε τοπικό επίπεδο και απώτερος στόχος μας είναι να διευρύνουμε περαιτέρω τη βάση μας στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, παρέχοντας ανταγωνιστικές υπηρεσίες επαγγελματικής διαχείρισης πλοίων.

Ποια είναι η πελατεία σας στην Ελλάδα και ποιο περιθώριο ανάπτυξης υπάρχει;

Έχουμε μια αρκετά διευρυμένη και διαφοροποιημένη γκάμα πελατών στην Ελλάδα. Ας πούμε, ένας από αυτούς είναι η Diana Shipping, με την οποία έχουμε δημιουργήσει και μια κοινοπραξία μαζί για να εξυπηρετήσουμε όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται την αγορά διαχείρισης πλοίων τοπικά. Παράλληλα, ένας μεγάλος αριθμός πελατών είναι ιδιοκτήτες πλοίων φυσικού αερίου και ιδιοκτήτες φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου, οι οποίοι έχουν έδρα και στην Ελλάδα. Θεωρούμε ότι η χώρα έχει μεγάλες δυνατότητες καθώς εξακολουθεί να είναι μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές δυνάμεις στον κόσμο και με μεγάλη αναπτυξιακή δυναμική.

Η Ελλάδα λειτουργεί ως σκαλοπάτι για άλλες αγορές; Αν ναι, ποιες αγορές έχετε κατά νου;

Το σίγουρο είναι ότι η Ελλάδα δεν αποτελεί ένα σκαλοπάτι, αλλά είναι μια πολύ σημαντική αγορά για το portfolio μας καθώς η χώρα κατέχει μια ιδιαίτερα αξιόλογη θέση στην παγκόσμια ναυτιλία. Έτσι, στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τη θέση αυτή και κατ’επέκταση να εδραιώσουμε ακόμη περισσότερο την παρουσία μας στην τοπική αγορά μακροπρόθεσμα.

Η WSM διέθετε παρουσία στην Ελλάδα και παλιότερα, πριν από 13 χρόνια, η οποία σταμάτησε λόγω της κρίσης. Είναι ενδεικτικό της σημαντικότητας της αγοράς ότι με την πρώτη ευκαιρία και βλέποντας ότι η ζήτηση για την εξωτερική διαχείριση πλοίων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια επανήλθαμε στην αγορά, ωθούμενοι παράλληλα και από το γεγονός ότι με τους Έλληνες πλοιοκτήτες μοιραζόμαστε αξίες που είναι πρωταρχικές για εμάς, όπως η ποιότητα, η κληρονομιά και η φιλοδοξία.

Οι αλλαγές που συμβαίνουν στο παγκόσμιο ναυτιλιακό τοπίο, καθώς και η θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο «χάρτη» λειτούργησε ως δέλεαρ για την Wilhelmsen;

Ναι, πράγματι ήταν ένας σημαντικός λόγος, καθώς η Ελλάδα αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες στην παγκόσμια ναυτιλία. Ως εκ τούτου, ανυπομονούμε να αξιοποιήσουμε περαιτέρω την δυναμική αυτή θέση της χώρας και να εξερευνήσουμε τις δυνατότητες που προσφέρει η αγορά, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να επεκτείνουμε τις υπηρεσίες μας σε τοπικό επίπεδο.

Μιας και αναφέρεστε όμως στις σημαντικές αλλαγές που συμβαίνουν στο παγκόσμιο τοπίο της ναυτιλίας, θα ήθελα να αναφέρω ότι για εμάς στην Wilhelmsen Shipping Management είναι πρωταρχικής σημασίας να δημιουργούμε έναν θετικό αντίκτυπο για το περιβάλλον και την κοινωνία συνολικά. Στόχος μας είναι να κινούμαστε προς ένα καλύτερο μέλλον και μια πιο βιώσιμη κανονικότητα που θα μπορούσε να βελτιώσει τις συνθήκες για τις μελλοντικές γενιές. Έτσι, υλοποιούμε κάποιες σχετικές δράσεις και ευελπιστούμε ότι θα μπορέσουμε να συνεργαστούμε αποτελεσματικά με την τοπική ναυτιλιακή αγορά για να μοιραστούμε την εμπειρία μας και να συνεισφέρουμε προς την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα.

Μεταξύ των δράσεων είναι:

Ο κοινωνικός αντίκτυπος

Η πανδημία μας δίδαξε ότι η γενικότερη στάση της βιομηχανίας προς τους ναυτικούς πρέπει να αλλάξει και ότι εμείς, συνολικά σαν κλάδος, πρέπει να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να βελτιώσουμε την εικόνα της ναυτιλίας και να συμπεριφερόμαστε στους ναυτικούς καλύτερα από το ελάχιστα αποδεκτό, το οποίο αρκεί μόνο για ανταποκρινόμαστε στους κανόνες συμμόρφωσης. Ολόκληρος ο κλάδος οφείλει να αναπτύξει ένα διαφορετικό μοντέλο για την στελέχωση και απασχόληση ναυτικών και ένα από τα πρώτα βήματα θα μπορούσε να είναι η σταδιακή γεφύρωση του χάσματος των όρων απασχόλησης των ναυτικών σε σχέση με την απασχόληση στην ξηρά.

Ο αντίκτυπος στο περιβάλλον

Η ευθύνη για την προστασία του περιβάλλοντος βρίσκεται στα χέρια όλων μας. Η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα εξελίσσεται ταχύτερα από ποτέ και για την επίτευξη αυτού του στόχου και για να συμμορφωνόμαστε πλήρως με την στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τις εκπομπές άνθρακα έχουμε ήδη εκπονήσει ένα πλάνο δράσης που θα ξεκινήσει να υλοποιείται από το 2023. Προς αυτή την κατεύθυνση εξασφαλίζουμε ότι μέσα στα επόμενα τρία χρόνια όλα τα πλοία μας θα συμμορφώνονται με την τεχνική απαίτηση για τη μείωση της έντασης του άνθρακα, με βάση έναν νέο υφιστάμενο δείκτη πλοίων ενεργειακής απόδοσης (EEXI) και τις λειτουργικές απαιτήσεις μείωσης της έντασης του άνθρακα, με βάση έναν νέο δείκτη λειτουργικής έντασης άνθρακα (CII).

Παράλληλα, παρατηρείται μια μεγάλη ανάπτυξη στα πλοία με καύσιμο το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ή πλοία διπλού καυσίμου και πιστεύουμε ότι σύντομα θα είναι στις απαιτήσεις να υπάρχει μια «δεξαμενή» από εκπαιδευμένο προσωπικό που να είναι σε θέση να τρέξει τη λειτουργία αυτού του τύπου πλοίων. Με την μακρά εμπειρία και εξειδίκευσή μας αναπτύσσουμε προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης πληρωμάτων που θα είναι εφαρμόσιμα στην μελλοντική διαχείριση και λειτουργία τέτοιων πλοίων.

Επιπλέον, ο Όμιλος Wilhelmsen εργάζεται και σε μερικά ακόμη projects για την μελλοντική υιοθέτηση καυσίμων με μηδενικές εκπομπές αερίων. Λειτουργούσαμε πάντα ως πρωτοπόροι στη βιομηχανία και είμαστε πάντα ανοιχτοί στη στενή συνεργασία με όποιους πλοιοκτήτες και εταιρείες επιθυμούν να ξεκινήσουν ή υλοποιούν ήδη πλάνα για την μελλοντική χρήση καυσίμων με μηδενικό αποτύπωμα.

Ποια είναι η Wilhelmsen Ship Management

Η Wilhelmsen Ship Management, εταιρεία του ομίλου Wilhelmsen, αποτελεί  μία από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων σε παγκόσμια κλίμακα με χαρτοφυλάκιο που ξεπερνά τα 450 πλοία και τους 9.200 ναυτικούς. Προσφέρει υπηρεσίες τεχνικής διαχείρισης καθώς επίσης και διαχείρισης πληρωμάτων για διαφορετικούς τύπους πλοίων όπως υγραεριοφόρα (LNG/LPG), πλοία τύπου Ro-Ro και PCC/PCTC, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιερόπλοια και φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου.

Η Wilhelmsen Ship Management συντονίζει τις δραστηριότητές της από 7 γραφεία ανά τον κόσμο, παράλληλα διαθέτοντας ένα ευρύ δίκτυο 16 γραφείων πληρωμάτων σε 12 χώρες. Μεταξύ άλλων, η εταιρεία προσφέρει και υπηρεσίες εποπτείας / διαχείρισης / οργάνωσης δεξαμενισμών  βραχυπρόθεσμων ή μακροπρόθεσμων παροπλισμών, καθώς και ναυπήγησης νέων πλοίων