Την Παρασκευή οι προσφορές για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά – Άμεσα ο διαγωνισμός και για το εμπορικό σκέλος

Την Παρασκευή οι προσφορές για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά – Άμεσα ο διαγωνισμός και για το εμπορικό σκέλος

Ολοταχώς προχωρά η αποκρατικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Την ερχόμενη Παρασκευή αναμένεται να γίνει η υποβολή των προσφορών για το τμήμα που αφορά στο στρατιωτικό σκέλος των Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ (ΕΝΑΕ) για το οποίο η προκήρυξη του έγινε στις αρχές Οκτωβρίου. Παράλληλα εντός των επομένων ημερών πρόκειται να εκκινήσει ο διαγωνισμός που αφορά στο εμπορικό (πολιτικό) σκέλος των εγκαταστάσεων του Σκαραμαγκά, που έχει περιέλθει στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ). 

Αναφορικά με το διαγωνισμό του εκκαθαριστή της ΕΝΑΕ, φαίνεται ότι την ερχόμενη Παρασκευή, οι ενδιαφερόμενοι παίκτες θα πρέπει να καταθέσουν τις προσφορές τους. Υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη σημείωναν ότι δεν πρόκειται να δοθεί πλέον άλλη παράταση και ότι στο τέλος της εβδομάδας οι πέντε ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να ανοίξουν τα χαρτιά τους. Σημειώνεται ότι εκτός από τους δύο βασικούς ανταγωνιστές, Onex και North Star, σύμφωνα με πληροφορίες στο εικονικό δωμάτιο δεδομένων (VDR) που δημιούργησε ο εκκαθαριστής, πρόσβαση είχαν άλλες τρεις μικρότερες επιχειρήσεις της περιοχής.

Θέμα ωρών ο δεύτερος διαγωνισμός για το εμπορικό σκέλος

Αναφορικά με το διαγωνισμό που ετοιμάζει η ΕΤΑΔ για το δεύτερο ακίνητο των ναυπηγείων, όλα δείχνουν ότι θα προκηρυχθεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Σήμερα μάλιστα αναμένεται να εγκριθούν από το διοικητικό συμβούλιο της ΕΤΑΔ τα τεύχη δημοπράτησης της έκτασης. Εφόσον εγκριθούν η προκήρυξη του διαγωνισμού θα είναι θέμα ημερών (αν όχι ωρών). Αξίζει να σημειωθεί ότι η σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΕΤΑΔ γίνεται εκτάκτως και έχει ως μοναδικό θέμα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Βασικό περιουσιακό στοιχείο στο διαγωνισμό που προετοιμάζει η ΕΤΑΔ, είναι η δεξαμενή Νο 5 η οποία θεωρείται η μεγαλύτερη στη Μεσόγειο Θάλασσα. Έχει δυνατότητα φιλοξενίας σκαφών με εκτόπισμα μέχρι 500.000 τόνους. Ωστόσο καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι, οι ζημίες που φέρει το «στολίδι» των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, μόνον για την επαναλειτουργία θα απαιτήσει 15 εκατ. ευρώ. Για να καταστεί μια σύγχρονη δεξαμενή, ικανή να φιλοξενήσει αεροπλανοφόρα…, όπως ανέφερε πρόσφατα ο Βουλευτής του Σύριζα Δημ. Βίτσας, θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους άνω των 50 εκατ. ευρώ. Επιπλέον έχει βάθος (9 μέτρα) που πλέον θεωρείται ξεπερασμένο.

Μιλώντας προχθές στην Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρας, ευχήθηκε στο διαγωνισμό να μην υπάρξουν μόνον δύο προσφορές, αλλά περισσότερες. «Μακάρι να είναι πολλοί περισσότεροι και αυτός ήταν ο στόχος της παράτασης», είπε την περασμένη Δευτέρα, ο υπουργός Οικονομικών, αναφερόμενος στην παράταση που δόθηκε στο διαγωνισμό της 27ης Νοεμβρίου 2020.

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, επιδίωξη είναι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να καταστούν επιχείρηση στρατηγικής σημασίας για τη χώρα μας. Επίσης ο υπουργός ευχήθηκε οι δύο πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, δηλαδή της ΕΝΑΕ και της ΕΤΑΔ, να αναδείξουν στρατηγικό επενδυτή, που, αφενός, θα προβεί στην αναδιάρθρωση των ναυπηγείων και αφετέρου, θα δημιουργήσει την απαραίτητη παραγωγική δυναμικότητα για να υποστηρίξει εμπορικό και στρατιωτικό έργο.

Παράλληλα, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας και την αναγγελία των πιστωτών, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα κληθεί να αξιολογήσει ότι η ανάκτηση της κρατικής ενίσχυσης -για την οποία ήδη έχει επιβληθεί πρόστιμο- έχει υλοποιηθεί. Έτσι η χώρα θα σταματήσει να υφίσταται πρόστιμο που επέβαλε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ύψους άνω των 7 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο για όσο καθυστερεί η ανάκτηση της κρατικής ενίσχυσης στην ΕΝΑΕ.