Skroutz.gr: Μάχη για την πετυχημένη πλατφόρμα

Skroutz.gr: Μάχη για την πετυχημένη πλατφόρμα

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Μάχη για την πιο πετυχημένη διαδικτυακή πλατφόρμα της χώρας στο χώρο της σύγκρισης τιμών και των λιανικών πωλήσεων είναι σε εξέλιξη, και αφορά το 50% των μετοχών της Skroutz.gr, το οποίο ανήκε στην εισηγμένη εταιρεία Dionic, όμως έχει ενεχυριαστεί στην Τράπεζα Eurobank έναντι δανεισμού.

Η Eurobank βρίσκεται σε διαδικασία εκποίησης του ποσοστού αυτού, ενώ εδώ και καιρό οι παλαιοί μέτοχοι και ιδρυτές έχουν εκφράσει τη θέληση να αποκτήσουν το ποσοστό. Η εταιρεία ανήκει κατά 50% στους ιδρυτές της (Β. Δήμου, Γ. Αυγουστίδης και Γ. Χατζηγεωργίου), ενώ το υπόλοιπο 50% κατέχει η εισηγμένη Dionic, η οποία το έχει ενεχυριάσει στην Eurobank έναντι δανεισμού.

Οι ιδρυτές και μέτοχοι κατά 50% έχουν εδώ και ενάμιση έτος εκφράσει την πρόθεση να εξαγοράσουν το σύνολο των μετοχών, καταθέτοντας σειρά βελτιωμένων προτάσεων, με τελευταία κατάθεση προσφοράς στα τέλη Δεκεμβρίου 2017.

Όμως, φαίνεται ότι λόγω του ισχυρού ενδιαφέροντος, ίσως μπουν στο παιχνίδι και άλλοι υποψήφιοι αγοραστές. Οι παλαιοί μέτοχοι και ιδρυτές που ελέγχουν το 50% διατηρούν δικαίωμα πρώτης άρνησης, όμως – σε κάθε περίπτωση – θα πρέπει να δώσουν όσα θα προσφέρουν και οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι που θα μπουν στη διαδικασία.

Από την άλλη, σύμφωνα με πληροφορίες, ενδιαφέρον για το 50% της Skroutz.gr έχουν εκφράσει η εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών Viva.gr του επιχειρηματία Χ. Καρώνη, στην οποία συμμετέχουν ο Π. Κασιδόκωστας και χαρτοφυλάκια της οικογένειας Λάτση, ενώ ενδιαφέρον φέρεται πως υπάρχει και από άλλα εταιρικά σχήματα.

Η Dionic βαρύνεται με μεγάλο δανεισμό περίπου 55 εκατ. ευρώ, οπότε έχει συμφωνήσει με τη Eurobank για ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ρευστοποίηση περιουσιακών στοιχείων και συμμετοχών, με στόχο τη μερική διαγραφή των υποχρεώσεων.

Τη διαδικασία ανεύρεσης της καλύτερης προσφοράς για το 50% της Skroutz.gr έχει αναλάβει η εταιρεία Deloitte.
Η Skroutz.gr ιδρύθηκε το 2005 και έκτοτε έχει κάνει σημαντική πορεία, αποτελώντας την πιο αναγνωρίσιμη πλατφόρμα στο ελληνικό διαδίκτυο, σ' ό,τι αφορά λιανικές πωλήσεις και εμπόριο.

Τα τελευταία χρόνια έχει επεκταθεί και στο εξωτερικό και στις αγορές της Μ. Βρετανίας και της Τουρκίας.

Έχει ετήσιο τζίρο περίπου 7,5 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη της διαμορφώνονται περίπου στο 10% του κύκλου εργασιών. Πιο αναλυτικά, το 2016 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 7,472 εκατ. ευρώ έναντι 6,506 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ τα κέρδη προ φόρων κατήλθαν στις 765 χιλ. ευρώ από 909 χιλ. ευρώ.