Όταν η Corolla αποφάσισε να γίνει SUV

Όταν η Corolla αποφάσισε να γίνει SUV

Αυτό που συνέβη όταν η Toyota αποφάσισε να φτιάξει μία crossover ή αν θέλετε SUV εκδοχή του δημοφιλέστερου μοντέλου της ιστορίας της είναι σίγουρα πολύ ενδιαφέρον. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο όπου παραπέμπει είναι αλήθεια περισσότερο στο επίσης δημοφιλές SUV RAV4, παρά στην «ασφάλτινη» Corolla.

Έτσι, με μήκος 4.460 mm, πλάτος 1.825 mm, ύψος 1.620 mm, μεταξόνιο 2.640 mm και με στέισον-βάγκον αμάξωμα η Toyota Corolla Cross είναι ένα σαφώς μεγαλύτερο αυτοκίνητο και για αυτόν ακριβώς τον λόγο προσφέρει σαφώς μεγαλύτερους χώρους σε όλα τα επίπεδα: και για τους επιβάτες, μπρος-πίσω (με περισσότερο “αέρα” για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών), αλλά και για τις αποσκευές.

Και αυτό είναι κάτι το οποίο γίνεται αισθητό από την πρώτη στιγμή που θα βρεθεί κανείς στο εσωτερικό της. Η αίσθηση της ευρυχωρίας είναι διάχυτη, ενώ και η συνολική διαμόρφωση του εσωτερικού είναι πρακτική - και πάλι σαφώς πιο πρακτική από αυτήν της «απλής» Corolla.

Ενώ παράλληλα, η αυξημένη της απόσταση από το έδαφος είναι αυτή που επιτρέπει στον οδηγό της να πραγματοποιεί απροβλημάτιστες εξορμήσεις στο δασικό οδικό δίκτυο και σε εμάς να την κατατάξουμε στα SUV.

Πολύ περισσότερο που στη «μεγάλη» εκδοχή του μοντέλου, αυτή με τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα, το υβριδικό σύστημα των 197 ίππων περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν τοποθετημένο εμπρός μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων και έναν τοποθετημένο στον πίσω άξονα - ο οποίος εξασφαλίζει και την τετρακίνηση, η οποία με τη σειρά της προσφέρει την επιπλέον ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες που πηγάζει από την καλύτερη πρόσφυση.

Οδηγώντας, τώρα, δεν μπορείς πάρε να δηλώσεις πλήρως ικανοποιημένος από τη σβελτάδα με την οποία κινείται το αυτοκίνητο, ιδιαίτερα αν επιλέξεις την επιλογή λειτουργίας Sport για το σύστημα κίνηση (υπάρχουν τρία modes λειτουργίας). Ο τρόπος που η Corolla Cross «αρπάζει» όταν πατάς το γκάζι είναι τουλάχιστον ευχάριστος όπως ευχάριστο είναι και το γεγονός ότι το υβριδικό σύστημα λειτουργίας είναι αυτόματο κάτι που σημαίνει πολύ πιο ξεκούραστη οδήγηση.

Από την άλλη, ο τρόπος που η ανάρτηση αντιμετωπίζει τις αντιξοότητες της καθημερινότητας μας επιτρέπει να πούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πολιτισμένο αυτοκίνητο παρόλο που κάποιες φορές (με τέρμα γκάζι) ο θόρυβος από τον βενζινοκινητήρα είναι έντονα αισθητός στην καμπίνα.

Η αλήθεια είναι όμως ότι σταματά αμέσως, με το που θα πάρεις το πόδι σου από το πάτωμα και θα θελήσεις να κινηθείς με μισό γκάζι, οπότε τότε αλλάζει η διαχείριση της ισχύος και ο βενζινοκινητήρας δουλεύει πια σχεδόν στο ρελαντί (σε πολλές περιπτώσεις σβήνει) ενώ αναλαμβάνουν δράση οι ηλεκτροκινητήρες (είτε ο ένας είτε και οι δύο, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης) και πλέον βρίσκεσαι σε μία πιο σε μία κατάσταση σαφώς πιο ήσυχη.

Είναι φανερό, ότι η παλιά «παιδική ασθένεια» του υβριδικού συστήματος της Toyota έχει εξαλειφθεί και πλέον στην πέμπτη γενιά του καταφέρνει να συνδυάζει την πολύ χαμηλή κατανάλωση με τον πολιτισμό.

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό, ότι τα 6,3 λίτρα/100 χλμ. που είδαμε εμείς στο trip computer είναι μια πολύ καλή τιμή, η οποία μάλιστα γίνεται ακόμα καλύτερη, κατεβαίνει ακόμα πιο πολύ, όταν κινείται κανείς περισσότερο σε αστικές συνθήκες, οπότε το υβριδικό σύστημα αξιοποιεί τη συνεχή ανάκτηση της ενέργειας της επιβράδυνσης. Και ενώ ως κάτοχος μιας δίλιτρης υβριδικής Corolla Cross δεν μπορείς παρά να δηλώνεις ευτυχής με αυτή την κατανάλωση και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, είσαι υποχρεωμένος να πληρώνεις τον γνωστό φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επιβαρύνει τα κυβικά.

Στις πολύ μεγάλες ταχύτητες, τώρα, αυτό που μπορεί να σε ενοχλήσει κάπως, αλλά κάπως όχι έντονα, είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους μεγάλους καθρέφτες, ωστόσο όταν κινείσαι με λογικές ταχύτητες ταξιδίου, κοντά στα όρια ταχύτητας αυτό είναι κάτι που δεν θα σε ενοχλήσει. Ενώ σίγουρα θα μείνεις ικανοποιημένος από την ευστάθεια αυτής της ψηλής Corolla.

Ενδεχομένως, το γεγονός ότι η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα να μας ξενίζει κάπως (πρόκειται για «τίμημα» που αναπόφευκτα πληρώνουν όλα τα full hybrid μοντέλα της αγοράς), αλλά τελικά στην πράξη αυτό είναι κάτι που ελάχιστη πρακτική αξία έχει, καθώς εκείνο που καθημερινά χρειαζόμαστε είναι οι καλές ρεπρίζ - και σε αυτόν τον τομέα η Corolla Cross τα καταφέρνει μια χαρά.

Σημειώστε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν μία πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση της Toyota Corolla Cross, η «Style Skyview» (38.070 €), η οποία διέθετε μέχρι και σύστημα ευφυούς active cruise control συνδυασμένου με σύστημα διατήρησης του αυτοκινήτου στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας: μιλάμε για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, κάτι που σημαίνει ότι σε ένα μεγάλο ταξίδι ο οδηγός μπορεί να κινηθεί πολύ πιο ξεκούραστα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, αφού όπως διαπιστώσαμε πρόκειται για ένα πολύ αξιόπιστο σύστημα, που εντάσσεται βέβαια στο μεγάλο πακέτο των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού – ADAS (Advanced Driver’s Assistance System), που συνοδεύει την Corolla Cross.

(Φωτογραφίες: Νίκος Λουπάκης)

TOYOTA COROLLA CROSS 2.0 Hybrid AWD-i 197PS

  • BENZINOΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.987 cm3
  • ΙΣΧΥΣ* 142 kW / 197 PS
  • ΡΟΠΗ 206 Nm
  • 0-100 km/h 7,5’’
  • TAXYTHTA 180 km/h
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ** 5,3 L/100km
  • CO2** 120 g/km
  • TIMH*** €37.220

*Συνδυασμένη με έναν ηλεκτροκινητήρα εμπρός, ενσωματωμένο στο υβριδικό σύστημα κίνησης, και έναν ηλεκτροκινητήρα πίσω, **Τυποποιημένες τιμές WLTP, ***Τιμή έκδοσης “Style”.

ΥΠΕΡ: Χαμηλή κατανάλωση, Επιδόσεις, Οδική συμπεριφορά, Τετρακίνηση, Ευκολία οδήγησης, Ποιότητα κατασκευής, Πρακτικότητα, Χώροι, Εξοπλισμός, Ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο

ΚΑΤΑ: Το μενού του infotainment θα μπορούσε να είναι πιο πλούσιο, αύξηση θορύβου (πρόσκαιρη) με τέρμα γκάζι