Οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας αναμένεται να σημειώσουν τη μεγαλύτερη πτώση τους

Οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας αναμένεται να σημειώσουν τη μεγαλύτερη πτώση τους

Οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας παγκοσμίως αναμένεται να υποχωρήσουν κατά 23% στα 217 δις. ευρώ φέτος, σημειώνοντας την μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί ποτέ και την πρώτη από το 2009, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του νέου κορονοϊού, σύμφωνα με την συμβουλευτική Bain.

Παρόλο που οι πωλήσεις ανέκαμψαν περισσότερο από το αναμενόμενο στη διάρκεια του καλοκαιριού, η αναζωπύρωση της πανδημίας στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, καθώς η αβεβαιότητα γύρω από τις αμερικανικές εκλογές, έχουν καταφέρει πλήγμα στη διάθεση των καταναλωτών από τον Οκτώβριο.

Το μόνο θετικό σημείο είναι η Κίνα, όπου οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν κατά 45%.

«Βρισκόμαστε σε έναν κόσμο δύο ταχυτήτων, με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ να υφίστανται το δεύτερο κύμα της πανδημίας σε συνδυασμό με πολιτική και κοινωνική αβεβαιότητα, ενώ η Κίνα επιταχύνει αδιάκοπα μέρα με τη μέρα», δήλωσε η Φεντερίκα Λεβάτο, στέλεχος της Bain.

Οι πωλήσεις στο δ΄ τρίμηνο αναμένεται να σημειώσουν πτώση 10% παρόλο που η υποχώρηση ενδέχεται να είναι μεγαλύτερη, αναλόγως με τη διάρκεια των lockdown και κατά πόσο θα επηρεάσουν την εορταστική περίοδο.

Τα έσοδα εταιρειών όπως η LVMH, η Hermes και η Prada, αναμένεται να ανακάμψουν μερικώς το 2021, αν και η Bain εκτιμά ότι η επιστροφή στα επίπεδα του 2019 δεν θα συμβεί πριν από το τέλος του 2022, ίσως και το 2023.

Η κρίση του κορονοϊού επιτάχυνε τρεις τάσεις, σημειώνει η Bain, με τις διαδικτυακές αγορές να διπλασιάζονται σχεδόν, από 12% το 2019 σε 23% το 2020, και το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται ότι θα είναι ο βασικός δίαυλος αγορών ειδών πολυτελείας έως το 2025.

Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έχουν οδηγήσει σε αυξημένη εγχώρια κατανάλωση, ενώ οι καταναλωτές που έχουν γεννηθεί μετά το 1981 αποτελούν πλέον σχεδόν το 60% του συνόλου των αγοραστών.