Γιατί η έλευση της Disney + στην Ελλάδα δεν φοβίζει Cosmote TV και Wind Vision

Γιατί η έλευση της Disney + στην Ελλάδα δεν φοβίζει Cosmote TV και Wind Vision

Το 2021 αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα η πρόταση της Disney +, στην εξόχως ανταγωνιστική αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης. Η Walt Disney παρουσίασε κέρδη το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού 2021, ενώ τα έσοδά της ξεπέρασαν τα 16,2 δισ. δολάρια. Οι αναλυτές περίμεναν μεγαλύτερες απώλειες σε επίπεδο κερδών και εσόδων, καθώς αρκετά από τα θεματικά πάρκα της εταιρείας ήταν κλειστά, εξαιτίας της πανδημίας.

Ωστόσο η εταιρεία συγκράτησε την πτώση σε κέρδη και έσοδα χάρις στην…Disney+. Όταν λανσαρίστηκε η υπηρεσία συνδρομητικής από τον πολυεθνικό κολοσσό, η διοίκηση της εταιρείας δεν ανέμενε τέτοια ανάπτυξη. Ο λόγος ήταν πως η αγορά έμοιαζε κορεσμένη, καθώς το Netflix μονοπωλούσε το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Ωστόσο, η πλατφόρμα αναπτύχθηκε ραγδαία, αγγίζει τους 100 εκατ. συνδρομητές διεθνώς και στήριξε έσοδα και κέρδη της πολυεθνικής στο πρώτο τρίμηνο του 2021.

Η επέκταση σε Ασία και Ευρώπη αποτελεί προτεραιότητα της διοίκησης του πολυεθνικού γίγαντα, με την αρχή να γίνεται στη Σιγκαπούρη. Στην Ευρώπη αναμένεται η υπηρεσία να έρθει μέσα στο 2021, έτος που θα επεκτείνει τις δραστηριότητές της και στην ελληνική αγορά.

«Η έλευση της πλατφόρμας στην Ελλάδα δεν ανησυχεί τις εγχώριες συνδρομητικές. Cosmote TV, Wind Vision, Forthnet και Vodafone, έχουν χτίσει προσεκτικά τη θέση τους και παρέχουν υπηρεσίες που δεν μπορεί κάποιος να βρει στο Netflix ή στη Disney+. Πιστεύω πως με βάση τη λογική και την πείρα μου, το Disney+ θα «κόψει» πελάτες από το Netflix και σε κάποιες περιπτώσεις θα λειτουργήσει συμπληρωματικά» δηλώνει στο Liberal Markets παράγοντας της αγοράς με βαθιά γνώση του τηλεπικοινωνιακού κλάδου.

Ποιο όμως είναι το δυνητικό «pool market» της Disney+ στην ελληνική αγορά; Όπως προσθέτουν οι ίδιες πηγές «το Netflix δεν δίνει στοιχεία επίσημα. Όμως οι εταιρείες έχουν καταγράψει περίπου 400.000 συνδρομητές στην Ελλάδα, κάτι που δυνητικά σημαίνει πως έως 1 εκατ. συνδρομητές «εκτίθενται» στην πλατφόρμα. Οι περισσότεροι δίνουν τους κωδικούς σε μέλη της οικογένειάς τους, επομένως έτσι φτάνουμε στους 1 εκατ. συνδρομητές. Πρόκειται για ένα πολύ υψηλό νούμερο».

Η «χαρτογράφηση» του Netflix καταδεικνύει τους εν δυνάμει πελάτες της νέας πλατφόρμας Disney + για αυτό και θεωρείται σημαντική από εταιρείες τηλεπικοινωνιών και παράγοντες της αγοράς. Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Liberal Markets τα «η διείσδυση της παραδοσιακής συνδρομητικής τηλεόρασης στην ευρωπαϊκή αγορά τοποθετείται στο 55% στη Μεγάλη Βρετανία, το 76% στην Αυστρία, το 59% στην Αυστρία και στο 46% στην Ελλάδα.

Η Cosmote TV δεν ανησυχεί από αυτά τα νούμερα και την «απόβαση» της Disney + στη χώρα μας. «Η Cosmote TV είναι η νούμερο 1 συνδρομητική τηλεόραση στην ελληνική αγορά με παρουσία σε πάνω από 575.000 νοικοκυριά. Λειτουργώντας αυτόνομα και ολοκληρωμένα, ως πάροχος συνδρομητικών υπηρεσιών τηλεόρασης, προσφέρει πρόσβαση σε αποκλειστικό premium περιεχόμενο μέσα από 90 κανάλια, από τα οποία τα 16 παραγωγή της Cosmote TV και είναι διαθέσιμη μέσω δορυφορικής και streaming πρόσβασης» αναφέρει στέλεχος της εταιρείας και προσθέτει πως «η streaming υπηρεσία της Cosmote TV συνδυάζει το ζωντανό πρόγραμμα των καναλιών με το on demand περιεχόμενο, ενώ το μενού προσαρμόζεται δυναμικά στα ενδιαφέροντα του κάθε χρήση με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης. Η νέα COSMOTE TV βασίζεται στην τεχνολογική πλατφόρμα της Comcast Technology Solutions. Ωστόσο, τα μοναδικά χαρακτηριστικά και οι δυνατότητές της έχουν σχεδιαστεί και συνεχίζουν να βελτιώνονται εσωτερικά, από τους ανθρώπους της Cosmote TV» αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

Στην ουσία η ελληνική συνδρομητική έχει ξεχωριστό περιεχόμενο και πλούσιο πελατολόγιο, που τη διακρίνει από τον ανταγωνισμό του Netflix και της Disney +. 

Παρόμοια εικόνα επικρατεί και στη Wind Vision. Όπως επισημαίνουν πηγές της εταιρείας στο Liberal Markets : «Η ραγδαία άνοδος των εφαρμογών τηλεόρασης όπως το Netflix και το Disney+ ήταν αναπόφευκτη και γι ‘αυτό και επιλέξαμε όταν μπήκαμε στην αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης, να επενδύσουμε σε μια πλατφόρμα Android TV. Οι δυνατότητες πρόσβασης αλλά και επιλογής του συνδρομητή, από μια πληθώρα υπηρεσιών είναι στον πυρήνα της στρατηγικής μας καθώς και οι συνεργασίες με παρόχους τέτοιων υπηρεσιών, όπως με το Netflix, που δεν αποτελούν ανταγωνισμό αλλά «σύμμαχο» στην προσπάθειά μας», λέει στέλεχος της εταιρείας.

Ποιο όμως το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Wind Vision και γενικότερα των παραδοσιακών πλατφορμών τηλεόρασης, έναντι των Netflix και της Disney + ;

«Η εξωστρέφεια αυτή, σε σύγκριση με τις παραδοσιακές πλατφόρμες τηλεόρασης, είναι το σημαντικότερο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Συνδυάζοντας με τον πιο εύχρηστο τρόπο, όλες τις πήγες περιεχόμενου (παραδοσιακή τηλεόραση, συνδρομητική τηλεόραση, εφαρμογές) μέσα από ένα και μόνο περιβάλλον πλοήγησης, καλύπτουμε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις ανάγκες διασκέδασης των νοικοκυριών, που ολοένα και διαφοροποιούνται. Όμως δεν μένουμε σε αυτό! Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τεχνολογίες που στοχεύουν στην καλύτερη δυνατή εμπειρία κατά την κατανάλωση αυτού του περιεχομένου. Μόνο τον προηγούμενο χρόνο, και πρώτοι στην ελληνική αγορά, αναβαθμίσαμε το περιβάλλον του αποκωδικοποιητή της WIND VISION στην τελευταία έκδοση της Google, “Android TV P”, προσφέραμε Chromecast στην εφαρμογή της WIND VISION για κινητά και tablets, δημιουργήσαμε σελίδα για πρόσβαση της υπηρεσίας από οποιοδήποτε WEB browser χωρίς καμία ανάγκη έξτρα λογισμικού και ενσωματώσαμε την εφαρμογή του Amazon Prime Video στην υπηρεσία μας. Οι συνδρομητές που έχουν επιλέξει την WIND VISION φαίνεται να εκτιμούν αυτή την εξελισσόμενη φύση της καθώς εκμεταλλεύονται κάθε νέα δυνατότητα που τους προφέρουμε, συνεχώς αυξάνοντας την χρήση τους στην υπηρεσία» αναφέρουν πηγές της Wind.

Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, οι ελληνικές παραδοσιακές πλατφόρμες τηλεόρασης δεν φαίνεται να απειλούνται από την ανάπτυξη της Disney + και εν γένει διαδικτυακών συνδρομητικών υπηρεσιών, καθώς οι διοίκησης των εταιρειών αυτών είχαν προβλέψει την επέλαση τέτοιων υπηρεσιών στην ελληνική αγορά και έχουν ήδη χτίσει ένα portfolio υπηρεσιών, που θεωρείται αδύνατον να «χτυπηθεί» από Netflix και Disney +.