Μήνυμα ότι τα Στενά του Ορμούζ παραμένουν «εντελώς ανοιχτά» έστειλε ο Ντόναλντ Τραμπ από το Οβάλ Γραφείο, προειδοποιώντας την Τεχεράνη ότι οι ΗΠΑ θα κάνουν «ό,τι χρειαστεί» εάν το Ιράν δεν τηρήσει τη συμφωνία.
«Τα πηγαίνουμε πολύ καλά σε ό,τι αφορά τα Στενά του Ορμούζ. Χθες πέρασε περισσότερο πετρέλαιο από ποτέ», ανέφερε ο Τραμπ.
Trump: "We have an oil gusher. The strait is totally open. You know that." pic.twitter.com/xROjQCo8of
— Open Source Intel (@Osint613) June 22, 2026
Ο Αμερικανός πρόεδρος προειδοποίησε παράλληλα την Τεχεράνη ότι, εάν δεν τηρήσει τη συμφωνία και δεν σεβαστεί τις ΗΠΑ, «θα κάνω ό,τι χρειαστεί να κάνω».
PRESIDENT TRUMP: "We're doing very well with respect to the Hormuz Strait. We took in more oil yesterday than has ever gone through the strait... We have an open strait and we have a country that will never have a nuclear weapon." pic.twitter.com/LMLNZZ1kv1
— Open Source Intel (@Osint613) June 22, 2026
Παράλληλα, επανέλαβε ότι η Τεχεράνη δεν πρόκειται ποτέ να αποκτήσει πυρηνικό όπλο.
Αιχμές κατά των συμμάχων στο ΝΑΤΟ, και προσωπικά κατά του Βρετανού πρωθυπουργού Κιρ Στάρμερ, άφησε ο Ντόναλντ Τραμπ, αναφερόμενος στη στάση τους απέναντι στις εξελίξεις με το Ιράν.
Trump on NATO and Iran:
— Clash Report (@clashreport) June 22, 2026
I didn't even need their help. I was more curious than anything else.
We asked them to come, and they weren't there for us. Stupid that they weren't.
Starmer wasn't there, and the people of the UK did not like that he wasn't there.
Starmer told us, "We… pic.twitter.com/EahYpdnUSB
«Δεν χρειαζόμουν καν τη βοήθειά τους. Ήμουν περισσότερο περίεργος παρά οτιδήποτε άλλο», δήλωσε ο Αμερικανός πρόεδρος, υποστηρίζοντας ότι οι ΗΠΑ ζήτησαν από τους συμμάχους να στηρίξουν την προσπάθεια, αλλά «δεν ήταν εκεί».
«Ήταν ανοησία που δεν ήταν εκεί», πρόσθεσε, στρέφοντας τα πυρά του και κατά του Στάρμερ. «Ο Στάρμερ δεν ήταν εκεί και αυτό δεν άρεσε στον λαό του Ηνωμένου Βασιλείου», είπε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον Τραμπ, ο Βρετανός πρωθυπουργός φέρεται να είπε στις ΗΠΑ: «Θα είμαστε εκεί μόλις κερδίσετε». «Του απάντησα: Δεν σας χρειαζόμαστε όταν κερδίσουμε», ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος.
Ερωτηθείς για τη δήλωση του Μπενιαμίν Νετανιάχου ότι οι ισραηλινές δυνάμεις δεν πρόκειται να αποχωρήσουν από τον Λίβανο, ο Ντόναλντ Τραμπ περιορίστηκε να απαντήσει ότι η Ουάσινγκτον «θα το εξετάσει».
Reporter: Netanyahu says his forces are not leaving Lebanon.
— Clash Report (@clashreport) June 22, 2026
Trump: We are going to take a look at it. I am a problem solver; I can solve problems fast, including with Bibi. pic.twitter.com/NnGE1fgYLP
«Είμαι άνθρωπος που λύνει προβλήματα. Μπορώ να λύνω προβλήματα γρήγορα, ακόμη και με τον Μπίμπι», δήλωσε ο Αμερικανός πρόεδρος, αναφερόμενος στον Ισραηλινό πρωθυπουργό.
Ταυτόχρονα, ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι τα αποδεσμευμένα ιρανικά κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για την αγορά τροφίμων, διευκρινίζοντας ότι οι προμήθειες θα γίνονται αποκλειστικά μέσω των ΗΠΑ και από Αμερικανούς αγρότες.
Trump on Iran:
— Clash Report (@clashreport) June 22, 2026
Money that is being unfrozen will be used to buy food, and the food will be exclusively bought through the U.S. from our farmers. pic.twitter.com/NFcf8JbpV7
Σε ερώτηση για την άρση κυρώσεων από το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών στο ιρανικό πετρέλαιο, ο Ντόναλντ Τραμπ απέφυγε να δώσει σαφή απάντηση, λέγοντας ότι πρέπει πρώτα να ενημερωθεί «για την ακριβή κατάσταση».
Reporter: The Treasury lifted sanctions on Iranian oil.
— Clash Report (@clashreport) June 22, 2026
Trump: I am going to have to find out exactly the status, but if the sanctions go out, money is going to be put into this country. All that money is coming back. pic.twitter.com/GPu5NLAObr
«Αν αρθούν οι κυρώσεις, χρήματα θα εισρεύσουν στη χώρα αυτή. Όλα αυτά τα χρήματα θα επιστρέψουν πίσω», δήλωσε ο Αμερικανός πρόεδρος, αναφερόμενος στο Ιράν.
Σε άλλη ερώτηση δημοσιογράφου για το αν μπορεί να διασφαλίσει ότι η Τεχεράνη δεν θα χρησιμοποιήσει τα έσοδα από τις πωλήσεις πετρελαίου για την ανοικοδόμηση του στρατού της, ο Ντόναλντ Τραμπ απάντησε λακωνικά: «Δεν υποτίθεται ότι πρέπει να το κάνουν αυτό».
Ερωτηθείς με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από την επιχείρηση «Midnight Hammer» αν θα έκανε κάτι διαφορετικά, ο Ντόναλντ Τραμπ απάντησε αρνητικά, χαρακτηρίζοντας την επίθεση «την πιο επιτυχημένη που έχει δει ποτέ κανείς».
Ο Αμερικανός πρόεδρος υποστήριξε ότι η επιχείρηση, με τη χρήση βομβαρδιστικού, «εξάλειψε πλήρως» το πυρηνικό δυναμικό του Ιράν. «Αν δεν το είχαμε κάνει, σήμερα δεν θα υπήρχε Ισραήλ. Το Ισραήλ δεν θα υπήρχε και μεγάλο μέρος της Μέσης Ανατολής δεν θα υπήρχε», δήλωσε.
Ο Τραμπ επανέλαβε ακόμη τον ισχυρισμό ότι η Τεχεράνη απείχε «δύο εβδομάδες» από την απόκτηση πυρηνικού όπλου.
