Κορονοϊός: Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κλείνει εργοστάσια και μειώνει παραγωγή

Κορονοϊός: Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κλείνει εργοστάσια και μειώνει παραγωγή

Οι μεγάλες εταιρείες κατασκευής οχημάτων και εξαρτημάτων για αυτοκίνητα στην Ευρώπη έσπευσαν σήμερα να κλείσουν εργοστάσια και να μειώσουν την παραγωγή τους στην Ιταλία ενώ σε άλλες χώρες εξετάζουν το ενδεχόμενο να στείλουν τους εργαζομένους σπίτι τους, καθώς ο κορονοϊός διαταράσσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Σύμφωνα με το CNN, η Fiat Chrysler ανακοίνωσε ότι προσωρινά αναστέλλει τη λειτουργία της σε κάποια από τα εργοστάσιά της στην Ιταλία και ότι θα προβεί σε μείωση της παραγωγής της σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσει τις οικονομικές επιπτώσεις από την επιδημία του νέου κορονοϊού (Covid-19) που έχει πλήξει την Ιταλία όσο καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Παράλληλα, η ιταλοαμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ενίσχυσε τα μέτρα σε όλες τις ενεργές μονάδες της, εντατικοποιώντας τον καθαρισμό όλων των περιοχών εργασίας και ανάπαυσης, συμμορφούμενη προς τις οδηγίες της κυβέρνησης για ανακοπή της εξάπλωσης της επιδημίας.

Κλαδικός φορέας προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιταλία, την τρίτη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, μπορεί να συρρικνωθούν κατά παραπάνω από 15%.

Επίσης, και η ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών Pirelli ανακοίνωσε ότι μειώνει την παραγωγή της για αρκετές ημέρες στο εργοστάσιο στο Σέτιμο Τορινέζε στη βόρεια Ιταλία, αφότου ένας υπάλληλός της ανιχνεύθηκε θετικός στον ιό.

Η Ιταλία είναι η χώρα που έχει δεχθεί το δεύτερο μεγαλύτερο πλήγμα στον κόσμο, μετά την Κίνα, και τα πρωτόγνωρα μέτρα περιορισμού που έχουν επιβληθεί στη χώρα ασκούν νέες πιέσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας.

Άλλες εταιρείες, όπως η μεγαλύτερη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover και η PSA, ιδιοκτήτρια της Peugeot στην Γαλλία, επίσης προσπαθούν να διαχειριστούν τα κρούσματα του νέου κορονοϊού μεταξύ των εργαζομένων τους, γεγονός που αποτυπώνει τους κινδύνους για τις επιχειρήσεις πέρα από τις εφοδιαστικές αλυσίδες και τα σύνορα της Ιταλίας.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ενίσχυε τους κανόνες ασφάλειας σήμερα στο εργοστάσιο της στην ανατολική Γαλλία, όπου απασχολεί 5.000 εργαζομένους, αφού ένας εργαζόμενος βρέθηκε θετικός στον ιό, δήλωσε εκπρόσωπος. Ο άνδρας είναι σε άδεια ασθενείας από τις 29 Φεβρουαρίου.

Την ίδια ώρα και η Volkswagen ανακοίνωσε ότι ενδέχεται προσωρινά να στείλει στο σπίτι τους εργαζόμενους από τα δύο εργοστάσια που διατηρεί στην Ισπανία -ένα που το διαχειρίζεται η ισπανική της μονάδα Seat κοντά στην Βαρκελόνη και ένα ακόμα στην περιοχή της Ναβάρα- εξαιτίας προβλημάτων με την τροφοδοσία.

«Το εργοστάσιο στο Μαρτορέλ αυτή τη στιγμή λειτουργεί κανονικά. Επιπλέον, υπάρχουν αρκετοί κίνδυνοι που προέρχονται από την COVID-19, που έχει επηρεάσει την εφοδιαστική αλυσίδα», δήλωσε εκπρόσωπος της Seat.

Η μονάδα Skoda της VW στην Τσεχία ανακοίνωσε επίσης ότι υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθεί έλλειψη στα εξαρτήματα από την Κίνα, κάτι που ίσως επηρεάσει αρκετές από τις μονάδες της.

Η αναταραχή αυτή είναι το τελευταίο πλήγμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, που πασχίζουν να αντιμετωπίσουν την αδύναμη παγκόσμια ζήτηση και το υψηλό κόστος που έχουν επωμιστεί για να ικανοποιήσουν τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς στόχους για τους ρύπους.

Φωτογραφία: AP