Δύσκολη η Τρίτη (20/05) για τους Ισπανούς πολίτες καθώς υπήρξε δυσλειτουργία στο σύστημα της Telefonica, ισπανική πολυεθνική εταιρεία τηλεπικοινωνιών, προκαλώντας αναστάτωση. Οι αριθμοί έκτακτης ανάγκης δεν λειτουργούσαν σε αρκετές περιοχές της χώρας. Συγκεκριμένα, ο αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 σταμάτησε να λειτουργεί σε τουλάχιστον τέσσερις αυτόνομες κοινότητες. Η εταιρεία δήλωσε ότι είχε αποκαταστήσει όλες τις υπηρεσίες στην Ισπανία νωρίς το απόγευμα.
Νωρίτερα, η τοπική αυτοδιοίκηση στη Χώρα των Βάσκων αναγκάστηκε να ζητήσει μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους ανθρώπους να καλέσουν το 900 112 088, αφού συνειδητοποίησαν ότι οι κλήσεις δεν έφταναν στο κέντρο έκτακτης ανάγκης. Η κατάσταση βελτιώθηκε σχετικά σε αυτή την περιοχή σύμφωνα με το Euro Weekly News.
Στην Αραγονία, οι Αρχές μοιράστηκαν όχι έναν αλλά τρεις εναλλακτικούς αριθμούς τηλεφώνου στους οποίους μπορούσαν να καλέσουν οι άνθρωποι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Σημειώνεται πως η Βαλένθια πρέπει επίσης να δράσει γρήγορα, δημιουργώντας και εκείνη έναν προσωρινό αριθμό έκτακτης ανάγκης.
Σημαντικά προβλήματα δεν αντιμετωπίζουν μόνο οι τηλεπικοινωνίες, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στις εταιρίες. Τα συστήματα έχουν πέσει, οι υπολογιστές δεν συνδέονται, το λογισμικό δεν φορτώνεται και ορισμένες εταιρείες είναι χωρίς πρόσβαση στα εργαλεία που χρειάζονταν για να λειτουργήσουν.
Ένας εκπρόσωπος της Telefonica δήλωσε στο ABC ότι «το πρόβλημα προήλθε από μια ενημέρωση δικτύου και ότι οι μηχανικοί εργάζονται για να το επιλύσουν το συντομότερο δυνατό. Προς το παρόν, οι γραμμές έκτακτης ανάγκης επανέρχονται σιγά -σιγά σε λειτουργία και η Telefonica αναφέρει ότι βρίσκεται κοντά στην επίλυση του προβλήματος».
Telefonica: Τα προβλήματα προήλθαν από την αναβάθμιση του δικτύου
Η μερική διακοπή στις υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και διαδικτύου που σημειώθηκε σε αρκετές περιοχές της Ισπανίας την Τρίτη, οφείλεται στις εργασίες αναβάθμισης στο δίκτυο της, ανακοίνωσε η ισπανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών Telefonica.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα τεχνικά της συνεργεία εργάζονται ήδη για την πλήρη αποκατάσταση των υπηρεσιών, ενώ διαβεβαίωσε ότι οι γραμμές έκτακτης ανάγκης (112) έχουν επανέλθει σε λειτουργία στις περιοχές που επλήγησαν από τη διακοπή, η οποία ξεκίνησε τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης.
Το περιστατικό σημειώνεται λιγότερο από έναν μήνα μετά τη μαζική διακοπή ρεύματος που επηρέασε την Ισπανία και την Πορτογαλία στις 28 Απριλίου, τα αίτια της οποίας παραμένουν ακόμη αδιευκρίνιστα.
Η Telefonica είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος πάροχος τηλεπικοινωνιών στη χώρα, μετά την MasOrange της Orange. Οι υπηρεσίες άλλων μεγάλων παρόχων δεν φαίνεται να επηρεάστηκαν, ενώ η κινητή τηλεφωνία της Telefonica συνέχισε να λειτουργεί κανονικά.
Σύμφωνα με τα δεδομένα του ιστότοπου παρακολούθησης Downdetector, οι διακοπές εντοπίστηκαν κυρίως σε υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και ίντερνετ σε περιοχές όπως η Αραγονία, η Βαλένθια, η Ανδαλουσία, η Εξτρεμαδούρα, η Χώρα των Βάσκων και η Ναβάρα.