ΗΠΑ: Μήνυση του Υπουργείου Δικαιοσύνης στην Google
AP
AP

ΗΠΑ: Μήνυση του Υπουργείου Δικαιοσύνης στην Google

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ μήνυσε την Google, κατηγορώντας την εταιρεία για κατάχρηση της κυριαρχίας της στην ψηφιακή διαφήμιση, τονίζοντας ότι η Google θα πρέπει να αναγκαστεί να πουλήσει τη σουίτα διαχείρισης διαφημίσεων, όντας το τελευταίο χτύπημα της αμερικανικής κυβέρνησης για να εμποδίσει την ισχύ της Big Tech στην αγορά.

Η αγωγή αφορά μια επιχείρηση στην Google που είναι υπεύθυνη για το 80% των εσόδων της. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης ζήτησε από το δικαστήριο να υποχρεώσει την Google να διαλύσει την επιχείρηση της ψηφιακής διαφήμισης. Η μήνυση αναφέρει ότι «η Google έχει εμποδίσει τον ουσιαστικό ανταγωνισμό και έχει αποτρέψει την καινοτομία στον κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης».

«Η Google έχει χρησιμοποιήσει αντι - ανταγωνιστικά, αποκλειστικά και παράνομα μέσα για να εξαλείψει ή να μειώσει σοβαρά οποιαδήποτε απειλή για την κυριαρχία της στις τεχνολογίες ψηφιακής διαφήμισης», ανέφερε η καταγγελία. Όπως τονίζουν, η Google ελέγχει τόσο τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν «σχεδόν όλοι οι ιστότοποι» για να πωλούν μπάνερ ή αναδυόμενα παράθυρα στους διαφημιζόμενους, όσο και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την αγορά αυτών των χώρων, καθώς και την αγορά όπου γίνονται αυτές οι συναλλαγές.

Η Google απάντησε στη μήνυση, λέγοντας ότι η κυβέρνηση «διπλασιάζει ένα εσφαλμένο επιχείρημα που θα επιβραδύνει την καινοτομία, θα αυξήσει τα τέλη διαφήμισης και θα δυσκολέψει την ανάπτυξη χιλιάδων μικρών επιχειρήσεων και εκδοτών».

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είπε ότι προσπαθεί να φέρει στα ίσα τους όρους ανταγωνισμού για τους αντιπάλους των εταιρειών μεγάλης τεχνολογίας, όπως η Amazon, το Facebook και η Apple.

Η μήνυση της Τρίτης από την τωρινή κυβέρνηση, έρχεται έπειτα από μια αγωγή κατά των μονοπωλίων το 2020 κατά της Google κατά τη διάρκεια της θητείας Τραμπ.

Εκτός από τη γνωστή μηχανή αναζήτησης, η οποία είναι δωρεάν, η Google κερδίζει έσοδα μέσω των αλληλένδετων επιχειρήσεων ψηφιακών διαφημίσεων, οι οποίες συνδέουν τους διαφημιστές με εφημερίδες, ιστότοπους και άλλες εταιρείες που θέλουν να τους φιλοξενήσουν.

Οι διαφημιστές και οι ιδιοκτήτες ιστότοπων παραπονέθηκαν ότι η Google δεν ήταν διαφανής σχετικά με το πού πηγαίνουν τα δολάρια των διαφημίσεων, συγκεκριμένα πόσα πηγαίνουν στους εκδότες και πόσα στην Google.

Η εταιρεία πραγματοποίησε μια σειρά αγορών, συμπεριλαμβανομένου του DoubleClick το 2008 και του AdMob το 2009, για να γίνει κυρίαρχος παίκτης στη διαδικτυακή διαφήμιση.

Η Google έχει ήδη καταδικαστεί στο παρελθόν, κυρίως από την Ευρωπαϊκή Ένωση, να καταβάλει πρόστιμα για παραβίαση του δικαίου του ανταγωνισμού.