Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το θηριώδες και πολυχρωμο, "Icon of the Seas" της Royal Caribbean International, απέπλευσε το Σάββατοι για το παρθενικό του ταξίδι από το Μαϊάμι.
Το "Icon of the Seas" έχει χωρητικότητα 8.000 επιβατών σε 20 καταστρώματα.
Κατασκευασμένο σε ναυπηγείο στο Τούρκου της Φινλανδίας, το πλοίο διαθέτει επτά πισίνες και έξι νεροτσουλήθρες. Η κατασκευή του κόστισε 2 δισ. δολάρια και διαθέτει πάνω από 40 εστιατόρια, μπαρ και σαλόνια.
Ωστόσο, περιβαλλοντικές οργανώσεις ανησυχούν ότι το σκάφος που κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο θα διαρρεύσει επιβλαβές μεθάνιο στην ατμόσφαιρα.
Οι παροχές προς τους επιβάτες
Το πελώριο κρουαζιερόπλοιο διαθέτει παροχές που θα ικανοποιήσουν για κάθε μέλος της οικογένειας, δήλωσε ο Jason Liberty, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Royal Caribbean Group, στο USA TODAY, πριν από το παρθενικό ταξίδι του πλοίου.
Πηγή: AP
Οκτώ ξεχωριστές θεματικές «γειτονιές»
Το εύστοχα ονομαζόμενο Thrill Island διαθέτει το υδάτινο πάρκο Category 6, το οποίο η εταιρεία χαρακτηρίζει ως το μεγαλύτερο υδάτινο πάρκο στη θάλασσα, και το Crown’s Edge, όπου οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν για σχεδόν 47 μέτρα πάνω από τον ωκεανό κατά μήκος του τεράστιου λογότυπου της μάρκας. Άλλες επιλογές περιλαμβάνουν τον προσομοιωτή σερφ FlowRider, το μίνι γκολφ και την αναρρίχηση.
Το νησί Chill Island με τα τρία καταστρώματα, φιλοξενεί τέσσερις από τις επτά πισίνες του Icon μαζί με άφθονες ξαπλώστρες
Ένα πανύψηλο άγαλμα ροζ φλαμίνγκο στέκεται στην είσοδο του Surfside, της πρώτης γειτονιάς που έχει σχεδιαστεί για οικογένειες. Οι γονείς μπορούν να χαλαρώσουν στην πισίνα Water’s Edge Pool, ενώ τα παιδιά μπορούν να επιβλέπουν τον κόλπο Splashaway Bay και τον κόλπο Baby Bay.
Ανησυχία από περιβαλλοντικές ομάδες
Οι περιβαλλοντικές ομάδες λένε ότι η διαρροή μεθανίου από τους κινητήρες του πλοίου αποτελεί σημαντικότατο κίνδυνο για το κλίμα λόγω των βραχυπρόθεσμων επιβλαβών συνεπειών του.
«Είναι ένα βήμα προς τη λάθος κατεύθυνση», δήλωσε ο Μπράιαν Κόμερ, διευθυντής του Θαλάσσιου Προγράμματος στο Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT), ένα think-tank περιβαλλοντικής πολιτικής.
Όσον αφορά τις επιπτώσεις στην αύξηση της θερμοκρασίας, το μεθάνιο είναι 80 φορές χειρότερο σε βάθος 20 ετών από το διοξείδιο του άνθρακα, γεγονός που καθιστά τη μείωση των εκπομπών αυτών βασική προϋπόθεση για τη συγκράτηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη. Τα κρουαζιερόπλοια όπως το Icon of the Seas χρησιμοποιούν κινητήρες χαμηλής πίεσης, διπλού καυσίμου, οι οποίοι διαρρέουν μεθάνιο στην ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας καύσης, φαινόμενο γνωστό ως “ολίσθηση μεθανίου”, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες του κλάδου. Υπάρχουν δύο άλλου τύπου μηχανές που χρησιμοποιούνται σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες εκπέμπουν λιγότερο μεθάνιο, αλλά είναι πολύ ψηλές για να χωρέσουν σε ένα κρουαζιερόπλοιο.
Πηγή: AP
Η Royal Caribbean υποστηρίζει ότι το νέο της πλοίο είναι 24% πιο αποτελεσματικό όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ό,τι απαιτεί ο παγκόσμιος ρυθμιστικός φορέας της ναυτιλίας, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).
Από τα 54 πλοία που θα παραγγελθούν από τον Ιανουάριο του 2024 έως τον Δεκέμβριο του 2028, το 63% αναμένεται να τροφοδοτείται με LNG, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιερόπλοιων. Επί του παρόντος, περίπου το 6% των 300 κρουαζιερόπλοιων που ταξιδεύουν τροφοδοτούνται με LNG.
Τα νεότερα κρουαζιερόπλοια σχεδιάζονται για να λειτουργούν με παραδοσιακό ναυτιλιακό πετρέλαιο, LNG ή εναλλακτικές λύσεις, όπως το βιολογικό LNG, που αντιπροσωπεύουν μόνο ένα κλάσμα της κατανάλωσης καυσίμων στις ΗΠΑ.