Η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει τα κράτη μέλη να έχουν τη δυνατότητα να απαγορεύσουν ουσιαστικά τις ρωσικές αποστολές υγροποιημένου φυσικού αερίου χωρίς την εφαρμογή νέων ενεργειακών κυρώσεων.
Οι υπουργοί Ενέργειας του μπλοκ είναι έτοιμοι να εγκρίνουν μια πρόταση που θα έδινε στις κυβερνήσεις των μελών τη δυνατότητα να εμποδίζουν προσωρινά τους Ρώσους εξαγωγείς από την εκ των προτέρων κράτηση χωρητικότητας υποδομών που απαιτούνται για τις μεταφορές, σύμφωνα με έγγραφο που είδε το Bloomberg.
Αν και οι μεμονωμένες κυβερνήσεις θα εξακολουθήσουν να χρειάζονται διαβουλεύσεις, μεταξύ άλλων με άλλες χώρες της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να χρησιμοποιήσουν τον μηχανισμό, το εργαλείο θα μπορούσε να συνεχίσει να μειώνει τη ροή ενεργειακών προϊόντων από τη Ρωσία.
Η έγκριση αναμένεται να γίνει στο πλαίσιο μιας ευρύτερης συνάντησης των υπουργών σήμερα στις Βρυξέλλες. Ο προτεινόμενος κανονισμός θα πρέπει ακόμη να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο έχει προσφέρει τις δικές του λύσεις για τον περιορισμό των ρωσικών εισαγωγών φυσικού αερίου. Της νέας προσπάθειας αποτελεσματικότερου αποκλεισμού των εισαγωγών για τα κράτη μέλη ηγούνται η Φινλανδία, η Εσθονία, η Λετονία, η Λιθουανία και η Πολωνία.
Η επικεφαλής της ΕΕ για θέματα ενέργειας Κάντρι Σίμσον ζήτησε νωρίτερα αυτό το μήνα να σταματήσουν οι ρωσικές μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου, λέγοντας ότι οι εταιρείες δεν θα πρέπει να ανανεώνουν τις μακροπρόθεσμες συμβάσεις μόλις λήξουν οι τρέχουσες. Η Ισπανία, ο μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικού LNG στην ΕΕ μέχρι στιγμής φέτος, ζήτησε από τις εταιρείες να μην υπογράψουν νέες αγορές από τη Ρωσία.
Κατά τη συνάντησή τους, οι υπουργοί Ενέργειας πρόκειται επίσης να υπογράψουν έναν κανονισμό που θα απαιτεί τα νέα αυτοκίνητα να έχουν μηδενικές εκπομπές μετά το 2035, σηματοδοτώντας ουσιαστικά το τέλος της εποχής των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Βασικός πυλώνας της φιλόδοξης Πράσινης Συμφωνίας, το μέτρο είναι έτοιμο να εγκριθεί μετά από συμφωνία μεταξύ της Επιτροπής και της Γερμανίας σχετικά με διατάξεις που θα δώσουν χώρο για αυτοκίνητα που λειτουργούν αποκλειστικά με τα λεγόμενα ηλεκτρονικά καύσιμα μετά το 2035.
Η ατζέντα της συνάντησης περιλαμβάνει επίσης την πρώτη συζήτηση των υπουργών σχετικά με τον επανασχεδιασμό των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας της περιοχής και μια πρόταση της Επιτροπής για την παράταση ενός εθελοντικού στόχου μείωσης της ζήτησης φυσικού αερίου κατά 15% για ένα ακόμη έτος, ώστε να συμβάλει στην ελάφρυνση της πίεσης στις προμήθειες τον επόμενο χειμώνα. Επί του παρόντος έχει οριστεί να λήξει στο τέλος του μήνα.
Διαβάστε επίσης:
Συμβούλιο Ενέργειας ΕΕ: Θα συζητηθεί την Τρίτη η ελληνική πρόταση για τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας