Υπάρχουν ελαστικά κατασκευασμένα από ρύζι;

Υπάρχουν ελαστικά κατασκευασμένα από ρύζι;

Πριν από 30 χρόνια, η Continental έβαλε για πρώτη φορά το πυρίτιο στη σύνθεση των ελαστικών της, βελτιώνοντας σημαντικά την αντοχή, την απόδοση και την πρόσφυση, αυξάνοντας φυσικά την ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Σήμερα η Continental κατασκευάζει ελαστικά με πυρίτιο που παράγεται από φλοιούς… ρυζιού!

Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’90 σημαντικό ρόλο στην κατασκευή των ελαστικών είχε η προσθήκη στο μείγμα του καουτσούκ μιας μορφής καθαρού άνθρακα που ονομάζεται carbon black. Τo μαύρο αυτό στερεό υλικό, η αιθάλη που παράγεται από την ατελή καύση υδρογοναθράκων, βελτιώνει τη μηχανική αντοχή και τη διάρκεια ζωής του ελαστικού, το καθιστά ανθεκτικό στη φθορά και στη θερμότητα, βοηθώντας παράλληλα και στη διάχυση της τελευταίας μειώνοντας την υπερθέρμανση. Έχει όμως συγκεκριμένα όρια, τα οποία πριν από 30 χρόνια η Continental μεγιστοποίησε με τη χρήση του πυριτίου (silica) για πρώτη φορά στις γόμες του πέλματος των ελαστικών της φέρνοντας επανάσταση στην οδική ασφάλεια και την ενεργειακή απόδοση των ελαστικών. 

Η αντίσταση κύλισης μειώθηκε σημαντικά, ενώ οι αποστάσεις φρεναρίσματος μειώθηκαν σχεδόν κατά 50%. Αυτό έγινε δυνατό χάρη στις ειδικές ιδιότητες του πυριτίου, το οποίο μπορεί να σχηματίσει χημικούς δεσμούς με το καουτσούκ, κατά τη διαδικασία του βουλκανισμού, όπου το ελαστικό αποκτά το τελικό του σχήμα. Το πυρίτιο βελτιώνει τη χημική σύνθεση της γόμας πέλματος, αυξάνοντας την πρόσφυση στο βρεγμένο, μειώνοντας την απόσταση φρεναρίσματος και αυξάνοντας την ασφάλεια. Παράλληλα, η χρήση πυριτίου συμβάλλει στη μείωση της ενεργειακής απώλειας κατά την παραμόρφωση του ελαστικού, κάτι που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO₂. Αυτό σημαίνει πιο οικονομική και οικολογική οδήγηση. 

Επιπλέον, το πυρίτιο βοηθά στη μείωση της φθοράς, ειδικά σε μικτές συνθήκες (ξηρό και υγρό), βελτιώνοντας τη συνολική αντοχή και διάρκεια ζωής του ελαστικού. Ακόμα ένα θετικό από τη χρήση πυριτίου είναι η διατήρηση της ελαστικότητά στο κρύο, κάνοντάς τα πιο κατάλληλα για χειμερινές ή all-season συνθήκες.

Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, η Continental συμμετείχε στην ανάπτυξη των πρώτων ελαστικών με πυρίτιο στη γόμα τους. Τα πρώτα επιτυχημένα πειράματα πραγματοποιήθηκαν στο εργοστάσιο του Ανόβερου. Οι πρώτες δοκιμές οδήγησης το 1994 με τις νέες γόμες που περιείχαν πυρίτιο έδειξαν σημαντικές βελτιώσεις στην απόσταση φρεναρίσματος σε βρεγμένους δρόμους και στην αντίσταση κύλισης σε σύγκριση με την αιθάλη. Έναν χρόνο αργότερα, η Continental χρησιμοποίησε για πρώτη φορά τo πυρίτιο σε ένα εμπορικά διαθέσιμο ελαστικό, το ContiEcoContact CP. Το 1996 ακολούθησε το λανσάρισμα του ContiWinterContact TS 770, του πρώτου χειμερινού ελαστικού με πυρίτιο στη γόμα καουτσούκ. Μαζί με την εισαγωγή συστημάτων παθητικής ασφάλειας, όπως οι ζώνες ασφαλείας και το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων (ABS), η χρήση του πυριτίου στα ελαστικά έχει συμβάλει σημαντικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Σήμερα, το πυρίτιο έχει αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό το black carbon ( αιθάλη) στο πέλμα των ελαστικών και είναι αναπόσπαστο συστατικό σε πολλές γόμες ελαστικών για αυτοκίνητα, vans και δίκυκλα. 

Τα ελαστικά Continental είναι διαθέσιμα πανελλαδικά, σε πληθώρα διαστάσεων, μέσα από το δίκτυο καταστημάτων των επίσημων συνεργατών της Continental.