Tang, Han και Atto 3: Πόσο επικίνδυνη μπορεί να γίνει η κινεζική BYD;

Tang, Han και Atto 3: Πόσο επικίνδυνη μπορεί να γίνει η κινεζική BYD;

Κάποτε κάποιοι έκαναν το λάθος να γελούν με του Γιαπωνέζους, στη συνέχεια κάποιοι άλλοι γέλασαν με τους Κορεάτες και τώρα ενδεχομένως δεν λείπουν αυτοί που επιμένουν να γελούν με τους Κινέζους, παραβλέποντας το γεγονός ότι τα πράγματα στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν με γοργούς ρυθμούς και τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο.

Και όπως κανείς πια δεν τολμά σνομπάρει τα ιδιαίτερα ανταγωνιστικά ιαπωνικά (Toyota, Honda, Suzuki,Mazda) και κορεατικά (Hyundai, Kia) μοντέλα, έτσι δεν πρέπει να περιφρονεί και τις κινεζικές προτάσεις που σε λίγο καιρό θα τα βλέπουμε με εντελώς διαφορετικό μάτι.

Για όποιον δεν το γνωρίζει, θα πρέπει να πούμε ότι η BYD είναι μία εταιρεία με πολύ σημαντική δραστηριότητα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και με εξαιρετικά μεγάλους όγκους πωλήσεων οι οποίοι περιλαμβάνουν όχι μόνο επιβατικά αυτοκίνητα αλλά και φορτηγά και λεωφορεία - μηδενικών πάντα ρύπων. Η εταιρία, που ιδρύθηκε το 1995 και έχει έδρα τη Σενζέν (περίπου 30 χλμ. βόρεια του Χονγκ-Κονγκ) ασχολήθηκε αρχικά με την κατασκευή μπαταριών, στράφηκε δε στην παραγωγή αυτοκινήτων 8 χρόνια αργότερα, το 2003, χωρίς αυτό να την εμποδίσει να είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά την CATL και την LG. Πριν από λίγες εβδομάδες μάλιστα μαθεύτηκε ότι θα προμηθεύει με μπαταρίες την Tesla, χωρίς να γίνουν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.

Η Build Your Dreams έχει αναπτύξει μεγάλη δραστηριότητα και στην άλλη πλευρά του ατλαντικού, στις ΗΠΑ αλλά και στην Ευρώπη, δίνοντας το παρών και στη χώρα μας, με τα ηλεκτρικά της λεωφορεία που προσπαθεί να προωθήσει σε δημόσιους οργανισμούς και στην τοπική αυτοδιοίκηση. Η εταιρία έχει καταφέρει να διαθέσει στην παγκόσμια αγορά περισσότερα από 1,9 εκατ. ηλεκτρικά και plug in hybrid (PHEV) οχήματα. Σε αυτόν τον αριθμό περιλαμβάνονται περισσότερα από 70.000 αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία, που έχουν διατεθεί σε 400 πόλεις, σε 70 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Περνώντας τώρα στον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων - και δη των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων βλέπουμε την BYD να ετοιμάζεται για απόβαση στην Ευρώπη με 3 νέα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα.

Πρόκειται για το compact crossover Atto 3, το μεγάλο (μήκους 4.870 mm) επταθέσιο SUV Tang και το επίσης μεγάλο σεντάν (μήκους 4.995 mm) και επίσης τετρακίνητο Han – η ναυαρχίδα της BYD. Σημειώστε ότι το Tang βρίσκεται ήδη στην αγορά της Νορβηγίας από τον Αύγουστο του 2021.

Έγινε δε γνωστό ότι η BYD μπαίνει στην αγορά της Δανίας, του Βελγίου, της Ολλανδίας, της Σουηδίας και του Ισραήλ τον Σεπτέμβριο, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα ακολουθήσουν η Γερμανία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Τα παραπάνω ανακοινώθηκαν προ ημερών σε εκδήλωση στη Χάγη της Ολλανδίας, που συνοδεύτηκε από τη δυνατότητα των σχετικών δημοσιογραφικών test drives. Λεπτομέρειες σχετικά με τιμές και στόχους πωλήσεων, δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα, καθώς φαίνεται ότι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν τον Οκτώβριο, στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι, όπου αναμένεται να παρουσιαστούν τα τρία μοντέλα.

Φαίνεται πάντως ότι ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην προώθηση του Atto 3, του μικρομεσαίου – μήκους 4,455 μέτρων - crossover που διαθέτοντας μπαταρία 60 kWh θα προσφέρει 420 χιλιόμετρα αυτονομία (WLTP, συνδυασμένη).

Το Atto 3 είναι χτισμένο σε μια νέα πλατφόρμα (e-platform 3.0) και μεταξύ άλλων διαθέτει αντλία θερμότητας, η οποία συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας για τον κλιματισμό του οχήματος, ενώ ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας των 150 kW εξασφαλίζει ανταγωνιστικότατες επιδόσεις (0-100 km/h σε 7,3’’).

Από την άποψη τώρα του λεγόμενου “positioning” τα στελέχη της BYD, χαρακτηρίζουν τη μάρκα ως «προσιτή premium». Σημειώστε ότι η τιμή της κινεζικής έκδοσης του Atto 3, που ονομάζεται Yuan Plus, ξεκινά από 22.500 ευρώ, χωρίς να υπολογιστούν τα κατά περίπτωση κίνητρα/επιδοτήσεις - τιμή που είναι σημαντικά χαμηλότερη από αυτές που διατίθενται αντίστοιχες προτάσεις στη χώρα μας και στην Ευρώπη γενικότερα. Σημειώστε επίσης ότι το τετρακίνητο 7θέσιο Tang με τη θηριώδη ισχύ των 380 kW πωλείται στη Νορβηγία έναντι 64.000 ευρώ, την ώρα που το πλήρως ηλεκτρικό SUV BMW iX ξεκινά στην ίδια χώρα από 86.500 ευρώ.

Σε δηλώσεις του, τέλος, ο Brian Yang, βοηθός διευθύνων σύμβουλος της BYD Europe, Η δήλωσε ότι διεθνής επέκταση της BYD περιλαμβάνει την χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία, όπου έχει αρχίσει η δημιουργία δικτύου αντιπροσώπων, ενώ μέσα στο 2022 θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις οχημάτων σε Αυστραλία και Ιαπωνία. Ο Yang δεν παρέλειψε να θέσει ως σημείο αναφοράς για την ευρωπαϊκή αγορά τις Volkswagen και Hyundai/Kia (είναι αυτό που λέγαμε ότι κανείς δεν γελά πλέον με τους Κορεάτες…) και εξέφρασε την πίστη του ότι η τεχνολογία των μπαταριών που έχει αναπτύξει με επιτυχία η BYD θα μπορούσε να αποτελέσει το σημείο διαφοροποίησής της από τον ανταγωνισμό.