Subaru Crosstrek: Ένα απίστευτο outsider…

Subaru Crosstrek: Ένα απίστευτο outsider…

Mπορεί να μην φιλοδοξεί να κατακτήσει κάποια κορυφαία θέση στις πωλήσεις μεταξύ των SUV, όμως το Subaru Crosstrek δεν παύει να είναι ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο, που σε μία σειρά τομείς είναι πραγματικά ασυναγώνιστο.

Το όνομα Crosstrek δεν επιλέχθηκε τυχαία για τον διάδοχο του Subaru XV που μέχρι πρότινος έδινε το παρών στην γκάμα της Subaru, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% των πωλήσεων της Πλειάδες Motors, της αντιπροσωπείας της ιαπωνικής εταιρίας στην Ελλάδα. Είναι το όνομα που χρησιμοποιούσε η Subaru για το ίδιο αυτοκίνητο στις ΗΠΑ – ένα όνομα που όπως και να το κάνουμε ταιριάζει καλύτερα σε αυτό που αντιπροσωπεύει το συγκεκριμένο SUV, που τελικά αποδεικνύεται ένα μηχάνημα φυγής, ένα εργαλείο στα χέρια του… μικρού εξερευνητή που μπορεί να κρύβεται μέσα σας.

Και είναι το Crosstrek ένα χαρακτηριστικά «ορθόδοξο» Subaru, απολύτως πιστό στην παράδοση της εταιρίας, ένα μοντέλο που δεν διστάζει να υιοθετεί ένα δίλιτρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα (όταν όλοι τρέχουν να αξιοποιήσουν τα καλά του downsizing με 1000άρηδες turbo), όπως επίσης δεν έχει κανένα πρόβλημα να παραμένει πιστό στη λύση της «απόλυτης», μόνιμης τετρακίνησης (που οι Ιάπωνες ονομάζουν “Symmetrical AWD”) που προσφέρει πλεονεκτήματα και στην άσφαλτο, αλλά και στο χώμα – εκεί που το Subaru Crosstrek έχει τον τρόπο του να εντυπωσιάσει ακόμα και τον πιο δύσπιστο και καχύποπτο.

Ο τρόπος που η ανάρτηση του Crosstrek (εμπρός με γόνατα Μακ Φέρσον και πίσω με διπλά ψαλίδια) αντιμετωπίζει τις αντιξοότητες της κίνησης εκτός δρόμου είναι απλά μοναδικός, όπως απίστευτος είναι ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται συνολικά το αυτοκίνητο, σαν να πρόκειται για μία μονολιθική κατασκευή, που δεν επιτρέπει να φτάσει στα αυτιά του το παραμικρό τρίξιμο. Και μπορεί κάποια (και μάλιστα όχι λίγα) υλικά στο εσωτερικό να είναι σκληρά, όμως το συνολικό τους «δέσιμο» και ο τρόπος που συνδυάζονται με αυτό που αγαπάμε να ακουμπάμε σε ένα εσωτερικό αυτοκινήτου, δηλαδή τα μαλακά και απαλά στην αφή υλικά, είναι άκρως ενδιαφέρον. Κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να βγαίνεις από το αυτοκίνητο έχοντας την αίσθηση της υψηλής ποιότητας, η οποία με τη σειρά της ενισχύεται από τη δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης – και το λέμε αυτό παρόλο που στις πολύ ψηλές ταχύτητες ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέπτες δεν λείπει.

Και αν η σύντομη εμπειρία που είχαμε από την οδήγησή του στο χώμα, στο πλαίσιο της χθεσινής δημοσιογραφικής παρουσίασης, μας εντυπωσίασε, πολύ θετικά σχόλια θα κάνουμε και για τη συμπεριφορά του Subaru Crosstrek στην άσφαλτο. Και δεν είναι μόνο ότι η ανάρτησή του ισοπεδώνει τις λακούβες, είναι ότι το αυτοκίνητο εμπνέει εμπιστοσύνη και στον αυτοκινητόδρομο και σε δρόμους με στροφές. Έχουμε δηλαδή ένα αυτοκίνητο που έχει να προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο σε συνδυασμό με δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου τέτοιες που αποκλείεται να βρει κανείς σε ανταγωνιστικά SUV. Σημειώστε ότι στον τομέα του off road το δικό τους ρόλο παίζουν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου, με την ελάχιστη απόσταση από το έδαφος να φτάνει τα 22 εκατοστά.

Σημειώστε ότι από τεχνική σκοπιά έχουμε ένα βενζινοκινητήρα 1995 κ.εκ. που αποδίδει 136 ίππους και υποβοηθείται στο έργο του από έναν σχετικά μικρό ηλεκτροκινητήρα ισχύος 16,7 ίππων (12,3 kW) ο οποίος όμως έχει τη δυνατότητα να κινεί και μόνος του το Crosstrek (κατά την εκκίνηση και σε συγκεκριμένες φάσεις της κίνησης του αυτοκινήτου). Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 182 Nm και τα 66 Νm, αντίστοιχα. Και είναι αυτές οι δύο μονάδες που συγκροτούν αυτό που η Subaru ονομάζει e-boxer και συνδυάζεται με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης “CVT Lineartronic” για να απαλλάξει τον οδηγό από το κοπιαστικό κατά τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις καθήκον της αλλαγής ταχυτήτων. Ενώ η όλη συμπεριφορά του συνόλου εξαρτάται από το αν έχει επιλέξει ο οδηγός τη sport λειτουργία, κατά την οποία αντισταθμίζεται, τρόπον τινά, η έλλειψη της δυνατότητας των χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων.

Κατά τ’ άλλα, το μήκος του Subaru Crosstrek φτάνει τα 4.480 mm, το πλάτος τα 1.800 mm και το ύψος τα 1.600 mm, στοιχεία που το τοποθετούν προφανώς στην κατηγορία των C-SUV, με επαρκείς χώρους και ένα πορτμπαγκάζ 328 λίτρων – εμφανώς μέτριο με βάση τον συνολικό όγκο του αυτοκινήτου. Ενώ στο εσωτερικό δεσπόζει η μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 11,6’’, η οποία μάλιστα κλειδώνει και με PIN, παραπέμπει στην υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει το νέο SUV της Subaru. Το γεγονός ότι τα Apple CarPlay και Android Auto μπορούν τώρα να χρησιμοποιηθούν ασύρματα λέει ίσως κάτι, πολύ πιο σημαντικό όμως είναι να αναφέρουμε ότι το νέο μοντέλο είναι εφοδιασμένο με τη νέα έκδοση του συστήματος ασφαλείας “EyeSight” (v.4) που έχει ενισχυθεί με μια νέα στερεοσκοπική κάμερα με μεγαλύτερο εύρος αναγνώρισης, καθώς και με μια ευρυγώνια μονοκάμερα που αναγνωρίζει μοτοσικλέτες και πεζούς σε ακόμα ευρύτερο πεδίο. Επίσης προστέθηκε ένα μπροστινό ραντάρ καθώς και ένας ηλεκτρικός ενισχυτής φρένων υψηλής απόκρισης για πιο γρήγορο έλεγχο της πέδησης.

Ο κατάλογος με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνει στοιχεία όπως τα Pre-Collision Braking System, Front Pre-Collision Braking, Autonomous Emergency Steering, αλλά και τα πολύ χρήσιμα στο ταξίδι Lane Departure Prevention και Lane centreing Control / Preceding Vehicle Adaptive Steering Control που σε συνδυσαμό με το Adaptive Cruise Control λύνουν κυριολεκτικά τα χέρια του οδηγού.

Δεν λείπουν επίσης τα Blind Spot Detection (BSD) / Lane Change Assist (LCA), Digital Multi-View Monitor καθώς και τα πολύ χρήσιμα Rear Cross Traffic Alert, Emergency Lane Keep Assist και Driver Monitoring System.

Γιατί τώρα με όλα αυτά τα προσόντα χαρακτηρίζουμε το Subaru Crosstrek ως outsider; Επειδή ο συνδυασμός κόστους/απόδοσης είναι τέτοιος που μπορεί να εκτιμηθεί από πολύ συγκεκριμένους και πολύ συνειδητοποιημένους πελάτες…

Δείτε περισσότερα κάνοντας κλικ εδώ