Sébastien Loeb: Η επιστροφή ενός θρύλου στην υβριδική εποχή του WRC

Sébastien Loeb: Η επιστροφή ενός θρύλου στην υβριδική εποχή του WRC

Με το δεξί υποδέχεται το 2022 η Ford, αφού ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής του WRC, Sébastien Loeb, θα τρέξει με την ομάδα M-Sport Ford World Rally Team στον εναρκτήριο γύρο του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι - 2022 FIA World Rally Championship. Ο διάσημος Γάλλος οδηγός θα βρεθεί στο μπάκετ του νέου - και εφοδιασμένου με υβριδική τεχνολογία - Ford Puma Hybrid Rally1 στο περίφημο Ράλι του Μόντε Κάρλο - έναν αγώνα που έχει κερδίσει στο παρελθόν επτά φορές.

Για κάποιους ίσως και να είναι περιττό να μιλήσει κανείς για τον Loeb, τον άνθρωπο που πραγματικά έγραψε ιστορία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι επιδεικνύοντας απίστευτες ικανότητες σε κάθε τύπο επιφάνειας. Ενώ και μετά τον τελευταίο του τίτλο στο WRC, ο Γάλλος οδηγός συμμετείχε σε διάφορους αγώνες, επιτυγχάνοντας σημαντικές διακρίσεις. Τώρα ο Sebastien Loeb μπαίνει και πάλι στο WRC, αυτή τη φορά στο τιμόνι του Ford Puma Hybrid Rally1, με συνοδηγό την Isabelle Galmiche, η οποία διατέλεσε επί σειρά ετών μέλος του gravel crew του Γάλλου οδηγού.

Σε αυτή του την εμφάνιση με τα χρώματα της ομάδας M-Sport στο Ράλι Μόντε Κάρλο ο Loeb θα συνοδεύεται από τον επίσης Γάλλο Adrien Fourmaux, που έρχεται να πλαισιώσει τους Craig Breen και Gus Greensmith για να σχηματίσουν την τριάδα οδηγών της M-Sport η οποία θα έχει πλήρη εμπλοκή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2022, το οποίο μπαίνει πλέον στην υβριδική εποχή του.

Οι Fourmaux, Loeb, Breen και Greensmith, μαζί με την υπόλοιπη ομάδα της M-Sport, θα δουλέψουν εντατικά από τώρα μέχρι και την εκκίνηση του Ράλι Μόντε Κάρλο στις 20 Ιανουαρίου, προκειμένου να είναι πανέτοιμοι για το ντεμπούτο των νέων, υβριδικών αυτοκινήτων της κατηγορίας Rally1.

Ο Fourmaux είναι ένας νέος οδηγός ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του στους αγώνες ράλι μόλις πριν από πέντε χρόνια, έκανε το ντεμπούτο του στο WRC το 2019. Στην πρώτη του σεζόν στο WRC2, πίσω από το τιμόνι ενός M-Sport Ford Fiesta Rally2, ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο κατακτώντας στο Ράλι Μόντε Κάρλο την τρίτη θέση και στο Ράλι Μ. Βρετανίας τη δεύτερη.

Το 2021 ο Fourmaux πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο Ford Fiesta WRC στο Ράλι Κροατίας, όπου και κατέλαβε την πέμπτη θέση στη γενική κατάταξη – επίδοση που ήταν η καλύτερη στην καριέρα του. Στο Ράλι Σαφάρι, στην Κένυα, ο Fourmaux πανηγύρισε την πρώτη του νίκη σε ειδική διαδρομή στο WRC με διαφορά 4,1 δευτερολέπτων. Σημειώνοντας σταθερά ανταγωνιστικούς χρόνους καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν, ο νεαρός οδηγός έχει χαρακτηριστεί ως ανερχόμενο αστέρι ακολουθώντας τα βήματα των επιτυχημένων συμπατριωτών του.

Έχοντας συμμετάσχει ενεργά και από την πρώτη στιγμή στο πρόγραμμα δοκιμών εξέλιξης του ολοκαίνουργιου Puma Hybrid Rally1, ο Fourmaux βρίσκεται σήμερα σε ιδανική θέση προκειμένου να πραγματοποιήσει υπό τις καλύτερες προϋποθέσεις μία χρονιά πλήρους εμπλοκής στο WRC.

Σημειώστε ότι η M-Sport έχει μια πλούσια ιστορία επιτυχιών στο WRC με συνολικά επτά τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, 61 νίκες, 239 βάθρα και ένα ρεκόρ με 268 συνεχόμενους τερματισμούς στους βαθμούς. Η M-Sport είναι ενθουσιασμένη που παρατάσσει μία σύνθεση οδηγών που σίγουρα μπορούν να συνεχίσουν και να αξιοποιήσουν το 2022 τη σπουδαία αυτή κληρονομιά.

Το νέο M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Ford είναι εφοδιασμένο ένα υβριδικό σύστημα κίνησης επόμενης γενιάς που ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία 3,9 kWh, προκειμένου να τη χρησιμοποιήσει στη συνέχεια για να «ενισχύσει» τον 1.6 turbo βενζινοκινητήρα EcoBoost με επαναλαμβανόμενες «τονωτικές ενέσεις» διάρκειας έως και τριών δευτερολέπτων μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα 100 kW.

Το Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το ηλεκτροκίνητο σύστημά του για την κίνηση μέσα σε πόλεις, στα service parks καθώς και σε επιλεγμένα τμήματα μεταξύ των ειδικών διαδρομών κινούμενο με μηδενικούς ρύπους. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί με σύνδεση στο ηλεκτρικό δίκτυο ή σε μια εξωτερική πηγή στα ειδικά σημεία σέρβις μεταξύ των ειδικών διαδρομών, με κάθε πλήρη φόρτιση να απαιτεί περίπου 25 λεπτά. Με βάρος 95 κιλά, το υβριδικό σύστημα ψύχεται με υγρό και αέρα και βρίσκεται μέσα σε ένα εξαιρετικά ανθεκτικό περίβλημα για να αντέχει τόσο στην πρόσκρουση όσο κα στις δυνάμεις g που αναπτύσσονται σε περίπτωση ατυχήματος.

Σημειώστε ότι η παρουσίαση του Ford Puma Hybrid Rally1 εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης επένδυσης της εταιρίας στην ηλεκτροκίνηση. Θυμίζουμε ότι η Ford φέτος ανακοίνωσε ότι, μέχρι τα μέσα του 2026, το 100% της γκάμας των επιβατικών οχημάτων της στην Ευρώπη θα έχει τη δυνατότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Κάτι που σημαίνει ότι όλα της τα μοντέλα θα προσφέρονται είτε ως πλήρως ηλεκτρικά είτε ως plug-in υβριδικά, ενώ έως το 2030 θα έχει πραγματοποιηθεί η πλήρης μετατόπιση σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.