Renault E-TECH Hybrid: 40% κάτω η κατανάλωση - εδώ και τώρα!

Renault E-TECH Hybrid: 40% κάτω η κατανάλωση - εδώ και τώρα!

Με τη βοήθεια της πολυδιάστατης υβριδικής της τεχνολογίας η Renault προσφέρει μία πλήρη και άκρως αποδοτική γκάμα μοντέλων που περιλαμβάνει τα ήπια υβριδικά Renault Captur MHEV & Arkana MHEV, τα πλήρως υβριδικά Renault Clio E-TECH 140hp, Captur E-TECH & Arkana Ε-TECH 145hp τα οποία δεν χρειάζονται φόρτιση, αλλά και το plug-in υβριδικό Captur E-TECH 160 hp που επιτρέπει ακόμα και την κατάργηση των επισκέψεων στο βενζινάδικο!

Με τρία μοντέλα που έχουν κοινή τεχνολογική βάση, αλλά στην τελική τους διαμόρφωση αποκτούν διαφορετική μορφή, η Renault δηλώνει ένα δυνατό «παρών» στην ελληνική αγορά προσφέροντας μία πλήρη και πολυδιάστατη γκάμα υβριδικών οχημάτων. Έχουμε λοιπόν, από τη μια, τα “full hybrid” Renault Arkana E-TECH, Captur E-TECH και Clio E-TECH, που είναι υβριδικά που δεν χρειάζονται φόρτιση και, από την άλλη, το Captur E-TECH Plug-in Hybrid που είναι ένα υβριδικό το οποίο «μπαίνει στην πρίζα» για να προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης για μεγάλες αποστάσεις αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του.

Ενώ η «Δέσμευση τιμής» που προσφέρει τώρα η Renault - ώστε ο πελάτης να είναι βέβαιος ότι θα πληρώσει για το αυτοκίνητο που παραγγέλνει την ισχύουσα σήμερα τιμή - έρχεται να κάνει ακόμα πιο ελκυστική την γκάμα E-TECH μοντέλων της γαλλικής εταιρίας.

Δύο ηλεκτροκινητήρες για άνεση και οικονομία

Ως βάση, πάνω στην οποία χτίστηκαν τα τέσσερα υβριδικά Renault χρησιμοποιήθηκε η νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα CMF-B, ενώ η αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης E-TECH είναι κοινή και περιλαμβάνει έναν εξελιγμένο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα συνδεδεμένο με τον θερμικό κινητήρα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη, έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα - μια μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης HSG (High-Voltage Starter Generator) και μία μπαταρία, διαφορετικού όμως μεγέθους σε κάθε περίπτωση. Κοινός παρονομαστής η ασυναγώνιστη οικονομία στη βενζίνη, που είναι της τάξης τουλάχιστον του 40%, σε σχέση με ένα απλό θερμικό σύνολο στην αστική χρήση.

Το υβριδικό σύστημα κίνησης Renault E-TECH εξασφαλίζει:

• Ευκολία οδήγησης σε όλες τις συνθήκες χάρη στο «έξυπνο» multi-mode αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

• Αυξημένη οικονομία, χάρη στο αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα και τη μεγάλη ικανότητα επαναφόρτισης της μπαταρίας.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν και το επιστέγασμα της άριστης αξιοποίησης της εμπειρίας που έχει αποκτηθεί από τη Formula 1 και την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, για πάνω από μία δεκαετία, η οποία απέδωσε μεταξύ άλλων και πάνω από 150 διπλώματα ευρεσιτεχνίας (πατέντες) κατά την εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας E-TECH.

Δύο χωρητικότητες μπαταρίας, δύο χαρακτήρες

Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι διαφορετική στους δύο τύπους υβριδικών συστημάτων κίνησης και είναι αυτή που κάνει τελικά τη διαφορά, καθώς:

• Το Clio E-TECH 140 hp διαθέτει μία μπαταρία, 1,2 kWh (με τάση 230V) που του εξασφαλίζει τη δυνατότητα έως 80% αμιγούς ηλεκτροκίνησης σε αστικό περιβάλλον και σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου (της τάξης του 40% σε σχέση με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης) με αντίστοιχη μείωση των εκπομπών του CO2: σε μικτές συνθήκες, το νέο Clio E-TECH επιτυγχάνει εκπομπές CO2 λιγότερες από 100 g/km (τιμές WLTP).

Σημειώστε ότι όλα τα επιπλέον στοιχεία του υβριδικού συστήματος κίνησης δεν αυξάνουν το συνολικό βάρους του υβριδικού Clio E-TECH παραπάνω από 10 κιλά, σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο Clio 1.5 Blue dCi 115hp. Σημειώστε επίσης ότι οικονομία δεν συνεπάγεται θυσίες στον τομέα των επιδόσεων – κάθε άλλο μάλιστα – αφού οι επιταχύνσεις εν κινήσει που επιτυγχάνει το υβριδικό Clio είναι εντυπωσιακές: 80 – 120 km/h σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα.

• Ίδιας φιλοσοφίας με το σύστημα του υβριδικού Clio Hybrid διαθέτουν και τα Renault Captur E-TECH & Arkana E-TECH Hybrid 145 hp που επιτυγχάνουν κατανάλωση 4,8 και 4,9 lit./100 km, αντίστοιχα, κατεβάζοντας τις εκπομπές CO2 στα 107-115 και 112-117 g/km (τιμές WLTP). Και σε αυτήν την περίπτωση, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται ή να πρέπει να κάνει κάτι, έχουμε αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση για έως και το 80% του χρόνου οδήγησης στην πόλη, κάτι που συνεπάγεται έως και 40% μείωση της κατανάλωσης. Σημειώστε ότι σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης το νέο Arkana E-TECH Hybrid μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως και 75 km/h.

• Το Captur E-TECH Plug-in Hybrid, από την πλευρά του, διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία - 9,8 kWh (400V) - που εξασφαλίζει πλήρως ηλεκτρική κίνηση για 50 χιλιόμετρα, με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα σε μικτές συνθήκες κίνησης (WLTP) και μέχρι 65 χιλιόμετρα στον αστικό κύκλο (WLTP πόλης). Έτσι, σε μεικτές συνθήκες, με την πλήρη αξιοποίηση της ενέργειας της μπαταρίας το νέο Captur E-TECH Plug-In καταναλώνει περίπου 1,5 λίτρο/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 32 g/km (τιμές WLTP).

Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Captur έχει τη δυνατότητα να κινείται χωρίς καθόλου καύσιμο για μία ολόκληρη εβδομάδα, στις τυπικές καθημερινές διαδρομές του μέσου οδηγού - με την προϋπόθεση φυσικά της καθημερινής φόρτισης της μπαταρίας, ώστε να επιτυγχάνεται η μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας. Σε αντίθετη περίπτωση, το Captur E-TECH λειτουργεί όχι ως Plug-in, αλλά ως full Hybrid, όπως δηλαδή το Clio E-TECH, με όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτού του τύπου η κίνηση.

Σημειώνουμε ότι το σύστημα multi-SENSE, που επιβλέπει τη λειτουργία του συστήματος κίνησης, προσφέρει εκτός από την επιλογή “PURE”, με την οποία επιτυγχάνεται η μετάβαση στην πλήρως ηλεκτρική οδήγηση και το ειδικό πρόγραμμα “SPORT”, που σε συγκεκριμένες συνθήκες, και εφόσον υπάρχει απόθεμα ενέργειας στην μπαταρία, με το πάτημα του γκαζιού, ενεργοποιεί και τους τρείς κινητήρες, για μέγιστη επιτάχυνση στα προσπεράσματα κλπ.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του συστήματος multi-SENSE είναι το πρόγραμμα “E-Save”, που περιορίζει τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα «διαφυλάσσοντας» την ενέργεια και δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να κινηθεί «ηλεκτρικά» όποτε εκείνος το επιθυμεί (οδηγώντας στο κέντρο της πόλης για παράδειγμα).

Και παράλληλη και σειριακή λειτουργία

Ο συνδυασμός των δύο ηλεκτροκινητήρων με το multi-mode κιβώτιο ταχυτήτων και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης επιτρέπει στον οδηγό να οδηγεί πρακτικά με τον ίδιο τρόπο που θα οδηγούσε ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, χαρακτηρίζεται δε από:

• 100% ηλεκτρική εκκίνηση: τα μοντέλα E-TECH hybrid χρησιμοποιούν πάντα τον ηλεκτροκινητήρα τους για να ξεκινήσουν - μία επιλογή που εξασφαλίζει την άμεση παροχή της μέγιστης τιμής της ροπής για άμεση απόκριση στην εκκίνηση.

• Αυτόματη προσαρμογή σε όλες τις συνθήκες οδήγησης: Η τεχνολογία E-TECH του Groupe Renault βασίζεται στην εναλλαγή της σειριακής και της παράλληλης υβριδικής λειτουργίας. Οι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό μεταξύ τους, διοχετεύοντας την ισχύ τους στους τροχούς. Το σύστημα κίνησης διαχειρίζεται τη λειτουργία των κινητήρων και την παροχή ισχύος, ανάλογα με τις απαιτήσεις ισχύος καθώς και ανάλογα με τις ευκαιρίες ανάκτησης ενεργείας, για τη φόρτιση της μπαταρίας. Ο τρόπος αυτός διαχείρισης πραγματοποιείται βάσει 15 συνδυασμών λειτουργίας των κινητήρων και της επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο. Κατά τη διάρκεια της κίνησης, η εναλλαγή μεταξύ των προγραμμάτων κίνησης είναι σχεδόν ανεπαίσθητη και δεν χρειάζεται καμία απολύτως παρέμβαση από τον οδηγό.

Το δικό της – σημαντικό ρόλο – στη διαμόρφωση της απόδοσης των υβριδικών συστημάτων E-TECH παίζει η ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα.

Έτσι, μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι και ο μοχλός ταχυτήτων βρίσκεται στη θέση “D” (Drive), ο βασικός ηλεκτροκινητήρας επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο και λειτουργώντας σαν γεννήτρια μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική ώστε να φορτίζει την μπαταρία. Ενώ όταν ο οδηγός πατήσει το φρένο, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει επιπλέον δύναμη πέδησης, ανακτώντας ταυτόχρονα και το ποσοστό της επιπλέον κινητικής ενέργειας που το επιστρέφει στην μπαταρία.

Η προσιτή λύση των Renault Captur MHEV & Arkana MHEV

Οικονομία στην κατανάλωση, οικονομία και στην τιμή αγοράς: τα micro hybrid συστήματα κίνησης που συναντάμε στα δύο SUV μοντέλα της Renault αποτελούν κατά κάποιον τρόπο τη χρυσή τομή, αφού από τη μια κοστίζουν λιγότερο από τις πιο “καθαρόαιμες” υβριδικές επιλογές της εταιρίας, ανά από την άλλη προσφέρουν αισθητά μειωμένη κατανάλωση. Εδώ ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.3 TCe 140hp, εφοδιασμένος με σύστημα micro-hybrid 12V (που προσφέρει ενίσχυση της ροπής κατά 20 Nm) αναλαμβάνει δράση για να εξασφαλίσει τη χαμηλή μεικτή κατανάλωση των 5,8 - 6,0 lit/100 km (και 132 – 136 g/km CO2) στην περίπτωση του Renault Captur MHEV και 5,8 - 6,1 lit/100 km (και 132 – 138 g/km CO2) στην περίπτωση του Renault Arkana MHEV. Το ενδιαφέρον είναι ο εν λόγω βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη “EDC”, επτά σχέσεων, που προσφέρει στον οδηγό των δύο Renault MHEV άνεση και καθημερινές μετακινήσεις απαλλαγμένες από το άγχος.

Και με δέσμευση τιμής!

Η Renault, αντιλαμβανόμενη τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά του αυτοκινήτου, έρχεται για άλλη μια φορά να καινοτομήσει κάνοντας την απόκτηση καινούριου, πιο ασφαλούς και οικονομικού, αλλά και λιγότερο ρυπογόνου αυτοκινήτου πιο εύκολη. Ο λόγος για το πρόγραμμα «Δέσμευση Τιμής» που έχει εξαγγείλει η εταιρία με το οποίο μπορείτε να είστε σίγουροι ότι η λιανική τιμή του αυτοκινήτου που παραγγέλνετε σήμερα θα είναι ίδια μέχρι τη στιγμή που θα το παραλάβετε. Σημειώστε ότι το πρόγραμμα ισχύει για όλα τα μοντέλα της Renault, βενζίνης, πετρελαίου, LPG και υβριδικά. Στο Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο Renault μπορείτε να γνωρίσετε από κοντά τη σύγχρονη γκάμα των μοντέλων της και να αποκτήσετε το καινούριο σας Renault από 177* ευρώ το μήνα.

*Ενδεικτική αξία αυτοκινήτου: Renault Clio 1.0 SCe 65hp AUTHENTIC, 17.990€, Προκαταβολή 35% (6.296,50€), επιτόκιο 6,5% (+0,6%), διάρκεια 84 μήνες, έξοδα φακέλου 270€, ΣΕΠΠΕ: 7,48%