Ποια diesel μοντέλα καίνε πλέον... μαγειρικό λάδι;

Ποια diesel μοντέλα καίνε πλέον... μαγειρικό λάδι;

Χρησιμοποιημένο... μαγειρικό λάδι «καίνε» πλέον τα νέα diesel μοντέλα της Skoda, με την τσέχικη φίρμα να γίνεται η πρώτη του ομίλου VW που χρησιμοποιεί το βιώσιμο καύσιμο ΗVO για την αρχική πλήρωση των νέων πετρελαιοκίνητων μοντέλων της, αλλά και ανεφοδιασμό του στόλου οχημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η Skoda χρησιμοποιεί πλέον το βιώσιμο καύσιμο HVO (Hydrotreated Vegetable Oil -υδρογονωμένο φυτικό έλαιο) για την αρχική πλήρωση των νέων diesel μοντέλων που κατασκευάζονται στα εργοστάσιά της στην Τσεχία, καθώς και για τον ανεφοδιασμό του στόλου οχημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας. Το HVO είναι ένα προηγμένο βιοκαύσιμο, το οποίο κατατάσσεται ως συνθετικό υποκατάστατο του diesel. Παράγεται μέσω μιας διαδικασίας υδρογόνωσης, κυρίως από απόβλητα ελαίων, όπως χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και λίπη φυτικής και ζωικής προέλευσης.

Σε αντίθεση με το biodiesel, η παραγωγή του καυσίμου HVO δε βασίζεται σε γεωργικές καλλιέργειες, καθιστώντας το ακόμη πιο βιώσιμο. Έχει διαυγή όψη, είναι σχεδόν άοσμο και έχει σημαντικά υψηλότερο αριθμό κετανίου σε σύγκριση με το συμβατικό diesel (70 έναντι 51). Αυτό βελτιώνει την απόδοση καύσης και συμβάλλει στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, ιδιαίτερα των σωματιδίων. Το HVO είναι επίσης απαλλαγμένο από θείο, αρωματικούς υδρογονάνθρακες και υδρογονάνθρακες υψηλού σημείου ζέσεως. Ως εκ τούτου, περιορίζει τις εκπομπές επιβλαβών ουσιών και μειώνει τη συχνότητα των κύκλων αναγέννησης των φίλτρων σωματιδίων (DPF). Στους παλαιότερους diesel κινητήρες, το HVO μπορεί επίσης να συμβάλει σε πιο αθόρυβη και ομαλή λειτουργία. Το καύσιμο μπορεί να αναμειγνύεται ελεύθερα με συμβατικό diesel. Το βιοκαύσιμο HVO παρέχει στη Skoda η κρατική εταιρεία ČEPRO.

Όλα τα diesel μοντέλα της Skoda από το 2022 και μετά (παραγωγή από την 25η ημερολογιακή εβδομάδα του 2021) είναι εγκεκριμένα για χρήση HVO. Τα οχήματα που υποστηρίζουν το καύσιμο HVO φέρουν το σύμβολο XTL στην τάπα του ρεζερβουάρ, ενώ για παλαιότερα μοντέλα η συμβατότητα μπορεί να επιβεβαιωθεί μέσω των εξουσιοδοτημένων εμπόρων της Skoda. Το HVO και τα μείγματα HVO-diesel είναι πλέον ευρέως διαθέσιμα στις ευρωπαϊκές αγορές.

Η Skoda Auto στοχεύει στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και στην επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας σε όλες τις εγκαταστάσεις παραγωγής της στην Τσεχία και την Ινδία έως το 2030, με τη μονάδα του Vrchlabí να έχει ήδη επιτύχει τον στόχο αυτό από το 2020. Ένα σημαντικό ορόσημο είναι η μετατροπή της μονάδας παραγωγής θερμικής ενέργειας στη Mladá Boleslav, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη ŠKO-ENERGO. Μόλις το εργοστάσιο αρχίσει να χρησιμοποιεί αποκλειστικά βιομάζα, οι καθαρές εκπομπές CO2 θα μειωθούν έως και κατά 290.000 τόνους ετησίως.