Νέο Volkswagen Amarok: όταν η δουλειά συνάντησε τη διασκέδαση

Νέο Volkswagen Amarok: όταν η δουλειά συνάντησε τη διασκέδαση

Το ποιος χρειάζεται σήμερα ένα αυτοκίνητο σαν το νέο Volkswagen Amarok είναι κάτι που σηκώνει μία σχετική συζήτηση. Το βέβαιον είναι το αυτοκίνητο που λανσάρεται σήμερα στην ελληνική αγορά δεν προορίζεται για αγρότες – ή τουλάχιστον δεν προορίζεται κυρίως για αγρότες - παρόλο που έχει καρότσα. Γιατί ο αγρότης κατά κανόνα χρειάζεται μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης και αυτό που προσφέρει το Amarok είναι βέβαια μεγάλο, αλλά όχι τόσο μεγάλο όσο θα ήθελε αυτός που έχει πραγματική ανάγκη μεταφοράς φορτίου. Δεν είναι ακριβώς επαγγελματικό, παρόλο που η καρότσα είναι αυτή που τελικά του προσδίδει έναν επαγγελματικό χαρακτήρα και παρόλο που τελικά είναι βέβαιο ότι σε αυτήν μπορείς να φορτώσεις μεγάλα, ογκώδη και βαριά αντικείμενα. Η αλήθεια είναι τη δουλειά αυτή μπορεί να την κάνεις με μικρότερου κόστους βανάκια. Όμως ένα βανάκι δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στους κακοτράχαλους χωματόδρομους τους οποίους μπορεί να αντιμετωπίσει χωρίς πρόβλημα το Amarok.

Γιατί το Amarok Κατά τα άλλα είναι ένα ικανότατο εκτός δρόμου όχημα που μπορεί να το προμηθευτεί κανείς με έναν ισχυρό turbodiesel, είτε δίλιτρο τετρακύλινδρο 2.0 TDI 205 ίππων είτε τρίλιτρο εξακύλινδρο 3.0 TDI V6 240 ίππων συνδυασμένο και στις δύο περιπτώσεις με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 10 σχέσεις, αλλά ένα ευφυές σύστημα μόνιμης, αυτόματης τετρακίνησης που υλοποιείται με τη βοήθεια πολύδισκου συμπλέκτη, με δυνατότητες κλειδώματος και κατανομής της ροπής εμπρός-πίσω 50-50.

Σημειώνουμε ότι το νέο Amarok διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό το λεγόμενο "Drive Mode Control". Yπάρχουν έξι επιλογές "Drive Modes": "Eco", "Normal", "Mud/Ruts", "Sand", "Slippery" και " Load/Trailer" με βάση τις οποίες προσαρμόζεται αντίστοιχα η λειτουργία του συστήματος κίνησης.

Ήδη έχετε στα χέρια σας κάποιες βασικές παραμέτρους σε σχέση με τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου του νέου Volkswagen Amarok, το οποίο μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο έως 1,19 τόνους, και να ρυμουλκήσει βάρος έως 3,5 τόνους. Ενώ ψάχνοντάς τα τεχνικά χαρακτηριστικά βλέπουμε ότι με μήκος 5.350 mm, το νέο Amarok είναι τουλάχιστον 96 mm μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο – και σίγουρα νιώθει καλύτερα σε «ανοιχτό» χώρο, στην εθνική οδό και στην ύπαιθρο. Ενώ το μεταξόνιο των 3.270 mm αντιστοιχεί σε αύξηση 173 mm, στοιχείο που εξασφαλίζει περισσότερο χώρο στη διπλή, όπως είπαμε, καμπίνα στην οποία χωρούν με άνεση μεγαλόσωμοι ενήλικες στο πίσω κάθισμα. Η αύξηση του μεταξόνιου είχε επίσης ως αποτέλεσμα τη μείωση των προβόλων του αμαξώματος και βελτίωση των «γεωμετρικών» δυνατοτήτων κίνησης εκτός δρόμου.

Σημειώνουμε ότι το πλάτος του νέου μοντέλου είναι 1.910 mm (με εξωτερικούς καθρέφτες φτάνει τα 2.208 mm), το ύψος ανάλογα με το συνδυασμό τροχών/ελαστικών κυμαίνεται μεταξύ 1.751 και 1.884 mm (με κεραία οροφής +205 mm είναι έως 2.089 mm), ενώ η απόσταση του Amarok από το έδαφος φτάνει έως και τα 237 mm ανάλογα με τον εξοπλισμό και τα ελαστικά. Ο κύκλος στροφής είναι 12,93 μέτρα.

Οι ράγες της μπάρας οροφής είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο. Κατά την κίνηση το σύστημα φορέα μπορεί να δεχθεί έως και 85 kg. Εν στάσει το όριο καταπόνησης ανεβαίνει έως και στα 350 kg - έτσι είναι εφικτή μεταξύ άλλων και η χρήση μιας μεγαλύτερης σκηνής οροφής. Ενώ πίσω από τη διπλή καμπίνα εκτείνεται η επιφάνεια φόρτωσης (καρότσα) μήκους 1.624 mm και πλάτους (ανάμεσα στους θόλους τροχών) 1.227 mm. Έτσι χωράει μία ευρωπαλέτα (1.200 x 800 mm), τοποθετημένη είτε εγκάρσια είτε κατά μήκος. Σημειώνουμε δε ότι για την καρότσα προσφέρεται προαιρετικά χειροκίνητο ή ηλεκτροκίνητο συρόμενο κάλυμμα.

Περνώντας στο εσωτερικό αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε να κάνουμε με μία ποιότητα κατασκευής τόσο υψηλή όσο αυτή που συναντάμε στα σύγχρονα SUV, ενώ στο ταμπλό συναντάμε, ήδη από τη βασική έκδοση, το "Digital Cockpit" μεγέθους 12,3 ιντσών και την οθόνη αφής του συστήματος Infotainment που είναι διατεταγμένη σε όρθια μορφή (12,0 ιντσών. Και είναι αυτά στοιχεία που έρχονται να ενισχύσουν τον life style χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοντέλου, του οποίου, όπως είπαμε, δεν είναι το πρώτο μέλημα του να προσελκύσει τους αγρότες, αλλά στοχεύει σε ένα κοινό που αξιοποιώντας ενδεχομένως κάποια πλεονεκτήματα που προσφέρει η επαγγελματική του ιδιότητα επιθυμεί να έχει ένα αυτοκίνητο με το οποίο να μπορεί να πραγματοποιήσει μία σειρά από αυτό που αποκαλείται “υπαίθριες δραστηριότητες”.

Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι δικαίωμα κατοχής και χρήσης αυτοκινήτων όπως το Volkswagen Amarok έχουν οι επαγγελματίες των οποίων το αντικείμενο εμπεριέχει, σε κάποιο βαθμό, και δικαιολογεί μεταφορικό έργο. Δηλαδή δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε ιδιώτης να αγοράσει το Amarok.

Σημειώστε δε ότι η premium επιβατική διάσταση του Amarok «ενισχύεται» από ένα πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού - πάνω από 20 – τα οποία είναι καινούργια για το συγκεκριμένο μοντέλο. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τεχνολογίες όπως η "Έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας", οι "Προβολείς IQ.LIGHT - LED Matrix" ή η "Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας pro" με προσαρμοζόμενη καθοδήγηση λωρίδας.

Κλείνοντας θα πρέπει να πούμε ότι το καινούργιο Amarok προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: "Life", "Style", καθώς και τις κορυφαίες εκδόσεις "PanAmericana" (έντονα Offroad χαρακτήρας) και "Aventura" (με ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία). Σημειώστε ότι στην εικόνα των «ποιοτικών» λεπτομερειών εντάσσονται στοιχεία επιπλέον εξοπλισμού όπως το ηχοσύστημα 640 Watt Harman Kardon για τα Amarok PanAmericana και Amarok Aventura. Επίσης στα Amarok PanAmericana και Amarok Aventura στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν ο πίνακας οργάνων που είναι διαμορφωμένος σε υψηλής ποιότητας δερμάτινη όψη με ραφές αντίθετης απόχρωσης.