Νέο Audi Q8 e-tron: με αυτονομία έως 600 χιλιόμετρα

Νέο Audi Q8 e-tron: με αυτονομία έως 600 χιλιόμετρα

Από το λανσάρισμα του Audi e-tron, πριν από περίπου τέσσερα χρόνια, η Audi ακολουθεί έναν στρατηγικό χάρτη προς την ηλεκτροκίνηση έχοντας πετύχει 150.000 πωλήσεις. Με τη γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της να περιλαμβάνει ήδη έξι διαφορετικές επιλογές, θα έχει μέχρι το 2026 περισσότερα από 20 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα.

Μεγάλοι χώροι, υψηλή άνεση

Τι το καινούριο φέρνει το Audi Q8 e-tron; Από την ονομασία του Q8 και μόνο, είναι σαφές πως το Audi Q8 e-tron, που είναι διαθέσιμο ως Q8 e-tron και ως Q8 Sportback e-tron είναι το κορυφαίο μοντέλο μεταξύ των ηλεκτρικών SUV και crossover της γκάμας της γερμανικής εταιρίας. Ταυτόχρονα, το νέο Q8 e-tron εγκαινιάζει τη νέα εταιρική ταυτότητα με δισδιάστατο μοτίβο των «τεσσάρων δακτυλίων» πάνω στο αμάξωμα. Επίσης νέα, είναι τα λογότυπα της Audi στις μεσαίες κολόνες του αμαξώματος.

Με μήκος στα 4,915 μέτρα, πλάτος 1,937 και ύψος 1,619/ 1,633 μ. για τα Sportback/ SUV, (και με τα SQ8 e-tron και SQ8 Sportback e-tron να υπολείπονται μόλις κατά δύο χιλιοστά) το Q8 e-tron είναι σίγουρα ένα αυτοκίνητο που προσφέρει ασυναγώνιστους χώρους. Το μεταξόνιο των 2,928 μέτρων εξασφαλίζει πολύ μεγάλο χώρο για τα πόδια στα πίσω καθίσματα, ενώ υπάρχει και ένας μεγάλος χώρος αποσκευών 569 λίτρων για το SUV και για το Sportback των 528 λίτρων. Επιπρόσθετα, υπάρχουν διαθέσιμα 62 λίτρα στον μπροστινό αποθηκευτικό χώρο, το λεγόμενο «frunk».

Τρία συστήματα κίνησης

Και για τους δύο τύπους αμαξώματος, υπάρχουν τρεις επιλογές σε ότι αφορά στα συστήματα κίνσηης - με τετρακίνηση. Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, οι βασικές εκδόσεις του Audi Q8 50 e-tron και του Audi Q8 50 Sportback e-tron διαθέτουν ισχύ 250 kW και 664 Nm ροπής, αλλά και αυτονομία έως 480 χλμ. (SUV) και 500 χλμ. (Sportback), σύμφωνα με το WLTP.

Επίσης με την διάταξη dual-motors, τα Audi Q8 55 e-tron και Audi Q8 55 Sportback e-tron αποδίδουν - σε λειτουργία boost - 300 kW και 664 Nm ροπής. Η αυτονομία τους φτάνει έως τα 582 χιλιόμετρα για το SUV και έως τα 600 χιλιόμετρα για το Sportback (WLTP). Η τελική τους ταχύτητα, καθώς και αυτή του Q8 50 e-tron περιορίζεται για ευνόητους λόγους (διαφύλαξη της αυτονομίας) στα 200 χλμ./ώρα.

Τα κορυφαία Audi SQ8 e-tron και Audi SQ8 Sportback e-tron εφοδιάζονται με τρεις κινητήρες και η απόδοσή τους είναι ακόμα μεγαλύτερη φτάνοντας τα 370 kW και 973 Nm ροπής. Η αυτονομία των εκδόσεων S φτάνει τα 513 χλμ., τόσο στο SUV όσο και στο Sportback. Η τελική τους ταχύτητα περιορίζεται στα 210 χλμ./ώρα.

Μεγαλύτερες σε χωρητικότητα μπαταρίες και υψηλότερη ισχύς φόρτισης

Υπάρχουν δύο μεγέθη μπαταριών. Η μπαταρία του Q8 50 e-tron* έχει net (καθαρή) χωρητικότητα στις 89 kWh (συνολική στις 95 kWh), ενώ οι ισχυρότερες εκδόσεις των Q8 55 e-tron* και SQ8 e-tron* έχουν 106 kWh (συνολική 114 kWh). Χάρη στην προσαρμοστικότητα στο σύστημα διαχείρισης, η ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας έχει επίσης αυξηθεί.

Σε έναν σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, το Audi Q8 50 e-tron μπορεί να επιτύχει μέγιστη ισχύ φόρτισης των 150 kW. Στα Q8 55 e-tron και SQ8 e-tron, η μέγιστη ισχύς φόρτισης αυξάνεται μέχρι τα 170 kW. Έτσι, η μεγάλη μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 10% στο 80% του περιεχομένου της σε λιγότερο από 31 λεπτά – κάτι που αντιστοιχεί σε μία αυτονομία μεταξύ 350 και 400 χιλιομέτρων. Σε σταθμό φόρτισης AC ή wallbox, το Audi Q8 e-tron φορτίζει τη μπαταρία του με ισχύ έως και 11 kW. Σημειώστε ότι η Audi προσφέρει προαιρετική φόρτιση AC με ισχύ στα περίπου 22 kW.

Υπό ιδανικές συνθήκες το Audi Q8 50 e-tron μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε σχεδόν 9 ώρες και 15 λεπτά (22 kW: 4 ώρες και 45 λεπτά) χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο ρεύμα. Οι τιμές φόρτισης της μεγάλης μπαταρίας είναι περίπου 11 ώρες και 30 λεπτά στα 11 kW και 6 ώρες στα 22 kW.

Το Audi Q8 e-tron περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό τη λειτουργία «Plug & Charge». Σε συμβατούς σταθμούς φόρτισης, το αυτοκίνητο εξουσιοδοτείται με την εισαγωγή του καλωδίου φόρτισης και ενεργοποιεί το σημείο φόρτισης. Η χρέωση γίνεται αυτόματα. Η νέα υπηρεσία Audi Charging, η οποία πρόκειται να γίνει διαθέσιμη το 2023, θα επιτρέψει την εύκολη πρόσβαση σε περίπου 400.000 δημόσια σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη. Η λειτουργία σχεδιασμού e-tron διαδρομών προσφέρει μία αξιόπιστη λύση για την αναζήτηση σημείων φόρτισης σε κάθε διαδρομή.

Χρυσή τομή: άνεση και σπορ χαρακτήρας

Το νέο Audi Q8 e-tron διατίθεται στάνταρ με αερανάρτηση με ελεγχόμενη απορρόφηση κραδασμών. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος μπορεί να μεταβληθεί κατά 76 χιλιοστά συνολικά.

Ειδική ρύθμιση της αερανάρτησης εξασφαλίζει τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά τον εγκάρσιο άξονα. Επιπλέον, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) θα επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία - ειδικά σε στενές στροφές.

Επίσης, το Audi Q8 e-tron υπόσχεται μία αισθητά μεγαλύτερη ευελιξία χάρη στο αναθεωρημένο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης. Η σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης άλλαξε έτσι ώστε το τιμόνι να ανταποκρίνεται πολύ πιο γρήγορα στις εντολές του οδηγού, ακόμη και στις πιο λεπτές κινήσεις. Η επίδραση της άμεσης σχέσης του τιμονιού υποστηρίζεται από πιο άκαμπτα ρουλεμάν ανάρτησης στον εμπρόσθιο άξονα. Έτσι, οι κινήσεις του τιμονιού μεταφέρονται στους τροχούς πιο άμεσα, ενώ βελτιώνεται και η ανάδραση. Όλα τα συστήματα ελέγχου πλαισίου έχουν επαναρρυθμιστεί, αλλά παραμένουν ισορροπημένα και απόλυτα εναρμονισμένα – πιστά στο DNA της Audi.

Υλικά από διαδικασίες ανακύκλωσης

Το Audi Q8 e-tron* θα πιστοποιηθεί παραγωγικά, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ, ως ένα ουδέτερο από εκπομπές co2 μοντέλο. Επιπρόσθετα, η Audi χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά για ορισμένα εξαρτήματα του Audi Q8 e-tron*. Αυτά τα υλικά, που υποβάλλονται σε επεξεργασία μέσω μιας διαδικασίας ανακύκλωσης, μειώνουν την ποσότητα των χρησιμοποιούμενων πόρων και εξασφαλίζουν έναν αποτελεσματικό και βιώσιμο βρόχο υλικών. Στο εσωτερικό του Audi Q8 e-tron*, η Audi χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά για την ηχομόνωση και την απόσβεση των κραδασμών, καθώς και για τις επενδύσεις. Η διακοσμητική επένδυση πάνω από την οθόνη, που ονομάζεται Tech Layer, διατίθεται σε ένα νέο τεχνητό υλικό χρώματος ανθρακί που αποτελείται εν μέρει από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET. Με το πακέτο εξοπλισμού S Line, τα σπορ καθίσματα είναι επενδυμένα με συνθετικό δέρμα και το υλικό μικροϊνών Dinamica. Το Dinamica αποτελείται κατά 45% από ίνες πολυεστέρα που κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, χρησιμοποιημένα υφάσματα και υπολείμματα ινών. Σε σύγκριση με την προηγούμενη ποιότητα των μικροϊνών, η παραγωγή του νέου Dinamica είναι εξίσου απαλλαγμένη από διαλύτες – μια ακόμη συμβολή στην προστασία του περιβάλλοντος.

Επιπλέον, για πρώτη φορά ορισμένα εξαρτήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια, που αποτελούνται εν μέρει από πλαστικά απόβλητα αυτοκινήτων που υποβάλλονται σε μία διαδικασία χημικής ανακύκλωσης – συγκεκριμένα, τα πλαστικά καλύμματα για τις πόρπες της ζώνης ασφαλείας.

Στο πλαίσιο του project PlasticLoop, η Audi συνεργάστηκε με τον κατασκευαστή πλαστικών LyondellBasell για να καθιερώσει μια διαδικασία κατά την οποία η χημική ανακύκλωση επιτρέπει την επαναχρησιμοποίηση μικτών πλαστικών απορριμμάτων αυτοκινήτων στη σειρά παραγωγής του Audi Q8 e-tron. Σε αυτή τη διαδικασία, τα πλαστικά εξαρτήματα από οχήματα πελατών που δεν μπορούν πλέον να επισκευαστούν, αποσυναρμολογούνται και διαχωρίζονται από ξένα υλικά, όπως μεταλλικά κλιπ, πριν τεμαχιστούν και μετατραπούν σε έλαιο πυρόλυσης μέσω χημικής ανακύκλωσης. Αυτό το έλαιο χρησιμοποιείται στη συνέχεια ως πρώτη ύλη στην παραγωγή νέων πλαστικών.

Έναρξη λανσαρίσματος την άνοιξη του 2023

Τα νέα Audi Q8 e-tron* και Audi Q8 Sportback e-tron αναμένονται στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2023 ενώ θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στα μέσα Δεκεμβρίου