Ναι στις μπαταρίες, ναι και στο υδρογόνο λέει η Daimler Truck

Ναι στις μπαταρίες, ναι και στο υδρογόνο λέει η Daimler Truck

Απαντώντας με πράξεις στο ερώτημα ποια τεχνολογία οδηγεί σε ένα μέλλον με ουδέτερο ισοζύγιο CO2, η Daimler Truck έχει χαράξει τη δική της πορεία και ακολουθεί με συνέπεια μια στρατηγική δύο κατευθύνσεων για τον εξηλεκτρισμό του χαρτοφυλακίου της τόσο με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία όσο και με συστήματα κίνησης υδρογόνου. Ο λόγος για αυτό είναι οι εντελώς διαφορετικές χρήσεις και εργασίες για τα φορτηγά.

Έτσι, τα συστήματα κίνησης υδρογόνου μπορούν να αποτελέσουν την καλύτερη λύση για δύσκολες εφαρμογές που απαιτούν ευελιξία στον σημαντικό τομέα των βαρέων μεταφορών και των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων.

Για τα ηλεκτρικά φορτηγά, ισχύουν τα ίδια με τα συμβατικά. Κατά την επιλογή των οχημάτων τους, οι εταιρείες μεταφορών λαμβάνουν ορθολογικές αποφάσεις αγοράς με βάση το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας. Δεν είναι πρόθυμες να κάνουν συμβιβασμούς σε ό,τι αφορά την καταλληλότητα των φορτηγών τους για καθημερινή χρήση, το ωφέλιμο φορτίο και την αυτονομία.

Ιδανικές λύσεις για τις πιο διαφορετικές εφαρμογές

Η εκτενής εισαγωγή τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών πρέπει να συνυπολογίζει τις διαφορετικές μεταφορικές ανάγκες των πελατών. Και είναι ο συνδυασμός ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης με μπαταρία και συστημάτων κίνησης υδρογόνου που προσφέρει βέλτιστες μεταφορικές λύσεις για όλες τις εφαρμογές. Ήδη, η Daimler Truck προσφέρει ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας σε εργοστασιακή παραγωγή.

Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Δρ. Andreas Gorbach, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG, Επικεφαλής Τεχνολογίας Φορτηγών: «Πάντα θα υπάρχουν συζητήσεις που θα ασχολούνται μόνο με επιμέρους πτυχές των διαφόρων εναλλακτικών τεχνολογιών μετάδοσης κίνησης, όπως η ενεργειακή αποδοτικότητα. Στην πραγματικότητα, η ενεργειακή αποδοτικότητα είναι υψηλότερη με τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία από ό,τι με τα συστήματα κίνησης υδρογόνου, αλλά συχνά δεν βλέπουμε τη μεγάλη εικόνα. Εκτός από την ενεργειακή αποδοτικότητα, η διαθεσιμότητα κατάλληλων υποδομών και επαρκούς πράσινης ενέργειας είναι αποφασιστικής σημασίας για την επιτυχή μετάβαση σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών. Είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτές οι ενεργειακές απαιτήσεις μπορούν να καλυφθούν γρήγορα και οικονομικά μόνο με τη χρήση και των δύο τεχνολογιών.»

Ελκυστικό το κόστος του υδρογόνου στο μέλλον

Και συνεχίζοντας ο Δρ. Gorbach επισημαίνει ότι: «Στο μέλλον, σχεδόν καμία χώρα στον κόσμο δεν θα μπορεί να είναι αυτάρκης όσον αφορά την πράσινη ενέργεια σε ανταγωνιστικές τιμές. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να συμμετέχουν στο παγκόσμιο εμπόριο με πηγές ενέργειας ουδέτερου ισοζυγίου CO2. Το πράσινο υδρογόνο θα παίξει σημαντικό ρόλο εδώ, καθώς θεωρούμε ότι στο μέλλον θα διατίθεται σε πολύ ελκυστικές τιμές. Επιπλέον, βλέπουμε πλεονεκτήματα όσον αφορά το κόστος και την τεχνική σκοπιμότητα των υποδομών υδρογόνου, καθώς και μεγαλύτερη αυτονομία, ευελιξία και μικρότερους χρόνους ανεφοδιασμού για τους πελάτες. Ως εκ τούτου, τα φορτηγά υδρογόνου μπορούν να αποτελέσουν μια βιώσιμη επιλογή για τους πελάτες μας, ιδίως σε απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και κυρίως ως προς το συνολικό κόστος κύκλου ζωής (TCO) - ακόμη και αν η ενεργειακή αποδοτικότητα είναι χαμηλότερη. Όταν τίθεται το ζήτημα της βέλτιστης λύσης για τις μεταφορές, η ενεργειακή αποδοτικότητα είναι ένα σημαντικό, αλλά όχι επαρκές κριτήριο.»

Ενώ σε σχέση με τη στρατηγική της Daimler Truck ο Gorbach σημειώνει ότι: «Ως ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων παγκοσμίως, δεσμευόμαστε από τη Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα. Φιλοδοξία μας είναι, έως το 2039 να προσφέρουμε στις βασικές αγορές μας παγκοσμίως μόνο νέα οχήματα με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα κατά την οδήγηση. Συνεπώς, θα προσφέρουμε στους πελάτες μας μια προσαρμοσμένη λύση μηδενικών εκπομπών για κάθε μεταφορική εργασία. Με την τεράστια στήριξη πολυάριθμων συνεργατών μας από τη βιομηχανία και την πολιτική, θα θέσουμε επιτυχώς και τις δύο τεχνολογίες στην κυκλοφορία».

Περισσότερες από 40 κυβερνήσεις παγκοσμίως έχουν δρομολογήσει ολοκληρωμένα σχέδια δράσης αναφορικά με το υδρογόνο. Αυτό βασίζεται στη διαπίστωση ότι, μακροπρόθεσμα, μόνο το υδρογόνο προσφέρει μια σταθερή, πλήρως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας που μπορεί να αποθηκεύεται. Επιπλέον, υπάρχουν πολυάριθμες εφαρμογές, οι οποίες μπορούν να απεξαρτηθούν από τον άνθρακα μόνο με τη χρήση υδρογόνου.

Αυτό το σαφές μήνυμα για ένα μελλοντικό ενεργειακό σύστημα βασισμένο στο υδρογόνο έχει ήδη οδηγήσει σε εκτενείς ανακοινώσεις από πολλές εταιρείες σε όλο τον κόσμο. Οι ειδικοί αναμένουν ότι εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν αυτή τη δεκαετία στην παραγωγή, τη μεταφορά και τις υποδομές υδρογόνου.

Ολοκληρωμένη προσέγγιση του υδρογόνου

Μαζί με τη Linde, η Daimler Truck αναπτύσσει εδώ και αρκετό καιρό την επόμενη γενιά τεχνολογίας ανεφοδιασμού υγρού υδρογόνου για φορτηγά με κυψέλες καυσίμου. Με αυτή τη συνεργασία, οι δύο εταιρείες επιδιώκουν να καταστήσουν τον ανεφοδιασμό με υδρογόνο όσο το δυνατόν πιο εύκολο και πρακτικό.

Στο πεδίο των υποδομών για σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου κατά μήκος σημαντικών διαδρομών μεταφοράς στην Ευρώπη, η Daimler Truck σχεδιάζει να συνεργαστεί με τις εταιρείες Shell, BP και TotalEnergies. Επιπλέον, η Daimler Truck, η IVECO, η Linde, η OMV, η Shell, η TotalEnergies και ο Όμιλος Volvo έχουν δεσμευτεί να συνεργαστούν για να συμβάλουν στη δημιουργία των συνθηκών μαζικής διάθεσης φορτηγών υδρογόνου στην Ευρώπη στο πλαίσιο του H2Accelerate (H2A).

Κοινοπραξία Cellcentric για κυψέλες καυσίμου με τον Όμιλο Volvo

Η Daimler Truck, σε συνεργασία με τον Όμιλο Volvo, δεσμεύεται για την κατασκευή κυψελών καυσίμου με βάση το υδρογόνο. Οι δύο εταιρείες ίδρυσαν την κοινοπραξία Cellcentric το 2021. Στόχος της Cellcentric είναι να γίνει ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές συστημάτων κυψελών καυσίμου παγκοσμίως. Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία σχεδιάζει να ιδρύσει το 2025 μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη.

Η Daimler Truck εφαρμόζει στρατηγική δύο κατευθύνσεων

Η μαζική παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας Mercedes-Benz eCitaro (αστικό λεωφορείο) και Mercedes-Benz eActros (φορτηγό διανομών) ξεκίνησε το 2018 και το 2021, αντίστοιχα. Το Mercedes-Benz eEconic, το FUSO eCanter και το Freightliner eCascadia θα ακολουθήσουν αργότερα φέτος, ενώ προγραμματίζεται η κυκλοφορία κι άλλων οχημάτων.

Όσον αφορά το υδρογόνο, το πρωτότυπο όχημα με κυψέλη καυσίμου Mercedes-Benz GenH2 Truck υποβάλλεται σε εντατικές δοκιμές από πέρυσι - τόσο στην πίστα δοκιμών της εταιρείας όσο και σε δημόσιους δρόμους. Στόχος είναι να επιτευχθεί αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων για το όχημα στην τελική του μορφή, με την έναρξη παραγωγής να προγραμματίζεται για το 2027.