Mercedes C300e: η λιμουζίνα της ενεργειακής μετάβασης

Mercedes C300e: η λιμουζίνα της ενεργειακής μετάβασης

Με το μικρό γράμμα “e” στο λογότυπό της να παραπέμπει στον εξηλεκτρισμό – σημείο των καιρών – η plug in υβριδική Mercedes C-Class έρχεται να προσφέρει, πέραν της αναμενόμενης πολυτέλειας και της υψηλής τεχνολογίας, και μια υπολογίσιμη αυτονομία μηδενικών ρύπων που κάνει πιο εύκολη την απεξάρτηση από το… βενζινάδικό – τουλάχιστον στις καθημερινές διαδρομές.

Κομψή αλλά και δεόντως ευμεγέθης η C-Class της Mercedes έτσι κι αλλιώς είναι ένας τυπικός εκπρόσωπος αυτού που σε απλά ελληνικά λέμε «λιμουζίνα». Είναι μία λιμουζίνα “με τα όλα της” και γιατί έχει μεγαλώσει σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές του μοντέλου, αλλά και γιατί έχει όλη εκείνη την ποιότητα και την τεχνολογία που περιμένεις από ένα ακριβό αυτοκίνητο.

Plug in hybrid

Προφανώς την αναφορά μας οφείλουμε να την ξεκινήσουμε, στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, από τις επιπλέον δυνατότητες που προσφέρει η ύπαρξη του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης – που μαζί με τον βενζινοκινητήρα συνθέτουν αυτό που τελικά ονομάζουμε plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Πρώτο ζητούμενο είναι βέβαια η αυτονομία που μπορεί να προσφέρει στην πράξη η μπαταρία και η εμπειρία μας έδειξε ότι μπορεί η C300e να μην «έπιασε» τα 100 θεωρητικά χιλιόμετρα (κατά WLTP) χωρίς να κάψει βενζίνη, όμως τα περίπου 75 που καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε εμείς δεν είναι καθόλου άσχημη επίδοση – τουναντίον είναι ότι καλύτερο έχουμε δει μέχρι σήμερα σε επίπεδο ηλεκτρικής αυτονομίας από plug in hybrid μοντέλο. Και είναι μια επίδοση που επιτρέπει στην συντριπτική πλειονότητα των οδηγών να μην κάψουν καθόλου βενζίνη, όχι μόνο για το πήγαινε-έλα στη δουλειά τους, αλλά και για τις υπόλοιπες καθημερινές μικρομετακινήσεις τους, εφόσον φροντίζουν να φορτίζουν σε καθημερινή βάση τη μπαταρία του αυτοκινήτου τους.

Σημειώνουμε δε στο σημείο αυτό ότι η Mercedes C300e είναι από τα ελάχιστα Plug in Hybrid μοντέλα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν και DC ταχυφορτιστές κατεβάζοντας το χρόνο φόρτισης στα 20 λεπτά (χρόνος που αντιστοιχεί σε 10-80% της πλήρους φόρτισης με χρήση σταθμού ταχείας φόρτισης DC με τάση τροφοδοσίας 400V και ένταση ρεύματος τουλάχιστον 300A – με ισχύ έως 50 kW). Η φόρτιση στο σπίτι με τη βοήθεια Wallbox (AC) 7,4 kW, τάση τροφοδοσίας 230 V και ρεύμα 32Α διαρκεί 2:06 h ενώ με σύνδεση σε οικιακή πρίζα (1,8 kW, 230V/ 8A) απαιτούνται 9:05 h.

Βενζινοκινητήρας και ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένοι κάτω από το εμπρός καπό, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου 9G-TRONIC, με εννιά σχέσεις μετάδοσης. Αντιλαμβάνεστε ότι με τη συνδυασμένη ισχύ να φτάνει τους 313 ίππους η C300e δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να κινηθεί πραγματικά γρήγορα όταν το θελήσει ο οδηγός της.

Το ενδιαφέρον είναι ότι οι επιδόσεις δεν προσφέρονται «σκέτες» αλλά όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο πολυτελείας: Υψηλού επιπέδου είναι λοιπόν και η ποιότητα κύλισης, υψηλού επιπέδου και η οδική συμπεριφορά - κάτι το οποίο το αντιλαμβάνεσαι και στις… αεροπορικού τύπου ταχύτητες που μπορείς να αναπτύξεις με αυτό το αυτοκίνητο, αλλά και όταν έρθει η ώρα να στρίψεις. Εξαιρετικά είναι επίσης και τα φρένα που συνδυάζουν μία απίστευτη προοδευτικότητα με την υψηλή αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης που συναντάμε σε πολλά μοντέλα της Mercedes.

Η άνεση των χώρων

Το πόση έμφαση έχει δίνει η Mercedes Benz στην άνεση και στην ευχάριστη παραμονή στο αυτοκίνητο φαίνεται και από τα υλικά κατασκευής, και από το design, και με τον πλούσιο high-tech εξοπλισμό, και με την ηχομόνωση κλπ. Ρίχνοντας δε μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά ανακαλύπτουμε ότι υπάρχει 22 mm επιπλέον χώρος για τους ώμους των επιβατών εμπρός και 15 mm πίσω, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 13 mm (στο wagon η αύξηση είναι 11 χιλιοστά), ενώ χάρη στην αύξηση κατά 35 mm του χώρου για τα γόνατα στο πίσω κάθισμα η άνεση τώρα είναι αισθητά αυξημένη, ιδιαιτέρως τα ταξίδια.

Αυτή η μικρή, αλλά ουσιώδης αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει εμμέσως πλην σαφώς να κάνει με την επίσης μικρή αλλά και πάλι ουσιαστική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, καθώς το καινούργιο μοντέλο στην τετράθυρη εκδοχή του είναι κατά 6,5 εκατοστά μεγαλύτερο από το απερχόμενο, διαθέτοντας επίσης και αυξημένο κατά 2,5 cm μεταξόνιο. Ενώ μεγαλύτερο κατά πέντε σχεδόν εκατοστά είναι και το στέισον μοντέλο σε σχέση πάντα με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς.

Ο μόνος αστερίσκος που μπορούμε να βάλουμε στο κομμάτι των χώρων έχει να κάνει με το ρηχό πορτμπαγκάζ – θυσία στο βωμό του υβριδικού συστήματος, αφού με κάποιον τρόπο, κάπου έπρεπε να χωρέσουν μπαταρία, ηλεκτροκινητήρας και ηλεκτρονικά ισχύος. Υπάρχουν βέβαια 313 λίτρα για αποσκευές – δεν είναι λίγα, αλλά με βάση τις διαστάσεις και την κατηγορία του αυτοκινήτου δεν μας ενθουσιάζουν κιόλας…

Το τεχνικό υπόβαθρο 

Προηγουμένως μιλήσαμε για αύξηση διαστάσεων που έφερε αύξηση των εσωτερικών χώρων. Σε πείσμα όμως της αύξησης αυτής, ο κύκλος στροφής της νέας Mercedes C-Class έχει μειωθεί κατά 40 ολόκληρα εκατοστά. Δεν υπάρχει, βέβαια, κάτι μαγικό πίσω από αυτό - υπάρχει τεχνολογία, η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση φέρει το όνομα “rear axle steering”.

Έχουμε, δηλαδή, να κάνουμε δηλαδή με έναν πίσω άξονα που έχει τη δυνατότητα να στρίβει, οπότε οι πίσω τροχοί είναι κατευθυντήριοι. Στρίβουν λοιπόν και αυτοί, αλλά σε μικρότερο βαθμό από τους εμπρός, καθώς η γωνία τους μπορεί να μεταβληθεί κατά 2,5 μοίρες. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που εκτός του ότι αυξάνει την ευελιξία βελτιώνει σημαντικά και την ευστάθεια. Εξάλλου οι Γερμανοί, κατά την παρουσίαση του μοντέλου σημείωναν ότι στην περίπτωση της νέας C-Class “Modern Luxury meets Driving Dynamics”, μια δήλωση που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει ότι η σύγχρονη πολυτέλεια συναντά τα προηγμένα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Σημειώστε ότι η Mercedes C300e φορά ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω: 225/50 R17 94 Y (εμπρός) και 245/45 R17 99Y XL (πίσω).

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η νέα Mercedes C-Class επωφελείται από την πρόοδο της μεγαλύτερης αδελφής της, S-Class, δανειζόμενη από αυτήν αρκετά συστήματα υψηλής τεχνολογίας. Aνάμεσά τους o ψηφιακός πίνακας οργάνων και το μεγάλο tablet που δεσπόζει στην κονσόλα (το οποίο αποδείχθηκε από τα πλέον εύχρηστα που έχουμε συναντήσει).