Η Hyundai έχει την απόλυτη λύση για το παρκάρισμα

Η Hyundai έχει την απόλυτη λύση για το παρκάρισμα

Το Hyundai Ioniq 5 που βλέπετε στις φωτογραφίες μπορεί να παρκάρει σε σημεία που δεν θα μπορούσατε να φανταστείτε. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο (concept car) ενσωματώνει την τεχνολογία e-Corner που εξέλιξε η Hyundai Mobis και την επέδειξε πρόσφατα στο πεδίο δοκιμών της στην Κορέα -και συγκεκριμένα στη Seosan και σε παρακείμενους δρόμους- με το Ioniq 5 να πραγματοποιεί μια ποικιλία ελιγμών.

Πίσω από την εντυπωσιακή ευελιξία που διαθέτει το συγκεκριμένο Hyundai Ioniq 5 βρίσκεται η τεχνολογία e-Corner που είχαμε πρωτοδεί από την Hyundai Mobis το 2021, σε ένα άλλο concept car. Πρόκειται για ειδικές μονάδες που ενσωματώνουν ηλεκτροκινητήρα, ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης. Κατ’ αυτόν τον τρόπο και τοποθετώντας από μία τέτοια μονάδα σε κάθε τροχό, έχουμε ένα όχημα που όχι μόνο είναι τετρακίνητο, αλλά διαθέτει και τετραδιεύθυνση, η οποία του δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί με τρόπο που κανένα αυτοκίνητο με σύνηθες σύστημα κίνησης, διεύθυνσης και ανάρτηση δεν μπορεί να κινηθεί.

Και είναι αυτές οι μονάδες της τεχνολογίας e-Corner που δίνουν στους τροχούς του οχήματος τη δυνατότητα να περιστρέφονται έως και κατά 90 μοίρες, προσφέροντας στον οδηγό πολλαπλές επιλογές κίνησης, και ασυναγώνιστη ευελιξία. Όπως φαίνεται και στο παρακάτω video, το πρωτότυπο μπαίνει σε λειτουργία “crab driving” (που θα μπορούσαμε σε ελεύθερη απόδοση να μεταφράσουμε ως βάδισμα του… καβουριού), η οποία στρέφει όλους τους τροχούς σε γωνία 90 μοιρών, επιτρέποντας στο όχημα να κινείται πλαγίως, μετατοπιζόμενο παράλληλα προς το διαμήκη άξονά του.

Ενώ άκρως εντυπωσιακή είναι η λειτουργία “Zero Turn”, η οποία στρέφει τους μπροστινούς τροχούς προς τα μέσα και τους πίσω τροχούς προς τα έξω, επιτρέποντας στο Ioniq 5 να κάνει πλήρη περιστροφή 360 μοιρών γύρω από τον κατακόρυφο άξονά του, χωρίς να μετακινηθεί καθόλου. Σημειώστε δε ότι για να ελαχιστοποιηθεί η μετατόπιση του οχήματος κατά την περιστροφή, το Pivot Turn μπορεί πραγματοποιήσει αυτόν τον ελιγμό γύρω από οποιονδήποτε κατακόρυφο άξονα!

Πέραν αυτών, το πρωτότυπο μπορεί να κινηθεί και διαγώνια, ακριβώς όπως το GMC Hummer EV, ενώ υπάρχει και η λειτουργία 'pivot', κατά την οποία οι μπροστινοί τροχοί παραμένουν σταθεροί και οι πίσω τροχοί στρέφονται κατά 90 μοίρες.

Η εταιρεία δεν αποκάλυψε πολλά στοιχεία για το συγκεκριμένο πρωτότυπο, όμως εξήγησε ότι το video που δημοσιεύτηκε παρουσιάζει πραγματικές κινήσεις, οι οποίες προσφέρονται μέσω των μονάδων e-Corner.

Παρακολουθείστε το σχετικό βίντεο: