Ένας θρύλος μπήκε στην πρίζα

Ένας θρύλος μπήκε στην πρίζα

Ένας από τους πιο εμβληματικούς σπορ εκπροσώπους της γαλλικής σχολής επιστρέφει και μάλιστα μπαίνοντας στην πρίζα. Η Peugeot θέλει να δώσει συνέχεια στον θρύλο των GTi, που ξεκίνησε πριν από 40 χρόνια με το 205, παρουσιάζοντας το e-208 GTi με ηλεκτροκινητήρα 280 ίππων, δυναμικό design και «καυτές» επιδόσεις.

Πριν από 40 χρόνια, η Peugeot παρουσίασε το εμβληματικό πλέον 205 GTi. Με κινητήρα 1,6 (1984) και 1,9 λίτρων (1986) που απέδιδαν 105 και 130 ίππους αντίστοιχα, το 205 GTi δημιούργησε μια νέα κατηγορία σπορ hatchback μοντέλων, συνδυάζοντας εξαιρετικές επιδόσεις και οδηγική ευχαρίστηση με σπορ σχεδιασμό και ανάλογη οδική συμπεριφορά. Για 4 δεκαετίες, το σήμα Peugeot GTi βρήκε θέση στο libro d’oro της αυτοκίνησης με μοντέλα όπως τα 306, 206, 207, 208 και την αγωνιστική ιστορία με πολλές νίκες – ιδιαίτερα στους αγώνες ράλλυ. Σήμερα και 4 χρόνια μετά την απόσυρση του 208 GTi, η Peugeot επαναφέρει τα θρυλικά 3 γράμματα στο e-208, που γίνεται το πρώτο 100% ηλεκτρικό GTi.

H επίσημη παρουσίαση του e-208 GTi έγινε στον αγώνα αντοχής των 24 ωρών Le Mans, εκεί που η γαλλική φίρμα έχει σημειώσει τις δικές της επιτυχίες. Ομολογουμένως η εμφάνιση του ηλεκτρικού GTi της Peugeot προκαλεί ενδιαφέρον με όλες τις απαραίτητες πινελιές και λεπτομέρειες σε κόκκινο χρώνα, που πάνε το ήδη εντυπωσιακό design του e-208 ακόμα πιο μέσα στο φάσμα του... ψαρωτικού. 

Είναι και αυτές οι ζάντες των 18 ιντσών που παραπέμπουν στις εμβληματικές «τρυπητές» ζάντες του 205 GTi συμβάλλοντας στη βελτιστοποίηση της ψύξης των φρένων. 

Στα θρυλικά GTi του παρελθόντος παραμέμπει και το εσωτερικό: Αmbient φωτισμός και ψηφιακές οθόνες με χρώμα βασης το κόκκινο (μπορείς να επιλέξεις και από άλλα 7) και ειδικές ενδείξεις, κόκκινα πατάκια και ζώνες ασφαλείας, κόκκινες ραφές στο ταμπλό, τιμόνι με κόκκινο δέρμα και αλκαντάρα, αλλά και σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα που αποτίνουν φόρο τιμής στον σχεδιασμό των καθισμάτων του 205 1.9 GTi, με μια κεντρική κόκκινη λωρίδα να εκτείνεται στην έδρα και την πλάτη του καθίσματος. Χαρακτηριστικό είναι και το κόκκινο πλέγμα στη δεξιά πλευρά των καθισμάτων, που παραπέμπει σε εκείνο του 205 1.6 GTi.

Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, περιλαμβάνοντας i-Connect Advanced, πλοήγηση TomTom, φωνητικές εντολές, Apple CarPlay και Android Auto, λειτουργία V2L για τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών, Trip Planner και σύνδεση με την εφαρμογή MyPeugeot.

Όπως και να έχει, αυτή τη φορά το... ιπποφορβείο του GTi της Peugeot δεν καίει βενζίνη, δεν έχει εξατμίσεις και δεν παράγει ήχο. Το e-208 GTi έχει τον ηλεκτροκινητήρα Μ4+ των 280 ίππων και των 345 Nm ροπής, που ο όμιλος Stellantis έχει χρησιμοποιήσει στην Alfa Romeo Junior Veloce και στο Abarth 600e Scorpionissima. Αυτός κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω μπλοκέ διαφορικού, συντελεί στην επίτευξη μιας κορυφαίας, για την κατηγορία, αναλογίας κιλών/ίππο της τάξης των του 5,7 και εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα. Και κάτι άλλο: Yπάρχει και τεχνητός ήχος μέσω των ηχείων, που προσαρμόζεται στο στυλ οδήγησης και έχει δυνατότητα απενεργοποίησης.

Η μπαταρία των 54 kWh παραμένει ίδια με του e-208, αλλά με βελτιωμένη θερμική διαχείριση και ανάκτηση ενέργειας με τεχνολογία από τους αγώνες, η δε υποσχόμενη αυτονομία φτάνει τα 350 km. Για τη φόρτιση, η γαλλική φίρμα κάνει λόγο για 30 λεπτά από το 20 στο 80% μέσω ταχυφορτιστή 100 kW.

Η Peugeot Sport δε θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη στο project έχοντας αναλάβει το «στήσιμο» του αυτοκινήτου. Διευρυμένα μετατρόχια — κατά 56 mm εμπρός και 27 mm πίσω — σε συνδυασμό με χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 30 mm, ελατήρια και αμορτισέρ με υδραυλικά στοπ, ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2, καθώς και πίσω αντιστρεπτική δοκός, υπόσχονται ισορροπία ανάμεσα στη σπορ απόδοση και την καθημερινή άνεση. Από την άλλη, το σύστημα ESP του e-208 GTi διαθέτει ειδική λειτουργία Sport, η οποία απενεργοποιεί τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού – και την αναγεννητική πέδηση – για μεγαλύτερη αμεσότητα ακόμα και σε συνθήκες πίστας. Παράλληλα, το e-208 GTi διαθέτει εμπρόσθιους δίσκους διαμέτρου 355 mm με 4πίστονες, κόκκινες, δαγκάνες, ειδικά σχεδιασμένες για την βελτιστοποίηση της ψύξης και τη διασφάλιση σταθερής απόδοσης πέδησης. Θα έχει πραγματικό ενδιαφέρον να οδηγήσουμε το νέο Peugeot e-208 GTi για να δούμε αν πέτυχε η ηλεκτρική αναβίωση του θρυλικού μοντέλου της γαλλικής φίρμας.