Δεν αρέσουν στους Γερμανούς τα αμερικανικά κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση

Δεν αρέσουν στους Γερμανούς τα αμερικανικά κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση

Για «προστατευτικές παρενέργειες» έκανε λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes, Ola Källenius, εκφράζοντας τις ανησυχίες του σχετικά με τα νέα κίνητρα - τους επικαιροποιημένους κανόνες έκπτωσης φόρου - για τα ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ. Τα νέα μέτρα τέθηκαν σε ισχύ στις αρχές του έτους στο πλαίσιο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού.

Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα λέει ο μεγάλος άνδρας της Mercedes-Benz, Ola Källenius, τα νέα μέτρα (που είχαν ήδη συμφωνηθεί από τον Αύγουστο του 2022), σε μεγάλο βαθμό τα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στις ΗΠΑ. Και παρόλο που η Mercedes επίσης κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα στη μεγάλη αυτή χώρα, φαίνεται ότι τα δικά της μοντέλα δεν επωφελούνται από την διαφοροποιημένη νομοθεσία.

Ο λόγος για τα EQS SUV και EQE SUV που βγαίνουν από το εργοστάσιο της Αλαμπάμα - και είναι και τα δύο είναι πολύ ακριβά για να πληρούν τις προϋποθέσεις για τη μείωση του φόρου κατά 7.500 δολάρια ΗΠΑ. Και η ειρωνεία είναι ότι η μεγάλη γερμανική εταιρία έχει στη γκάμα της ηλεκτρικά μοντέλα που θα μπορούσαν να πληρούν τις προϋποθέσεις για να τύχουν των ευεργετημάτων της νέας αμερικανικής νομοθεσίας, όπως η EQB, αλλά αυτά κατασκευάζονται στην Ευρώπη.

Η ακριβής δήλωση του Ola Källenius σχετικά με τα αμερικανικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει ως εξής:

«Εάν οι πολιτικοί ηγέτες το θέτουν ως προτεραιότητα και είναι επίσης πρόθυμοι να δαπανήσουν κρατικά χρήματα για αυτό, αυτό μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο. Εάν υπάρχουν προστατευτικές παρενέργειες, αυτό δεν είναι ευπρόσδεκτο.

Το να πάμε σε μια πιο προστατευτική κατεύθυνση θα κατέπνιγε αυτή την οικονομική ανάπτυξη και δεν θα ήταν καλό για οικονομίες με εξαγωγικό προσανατολισμό και εταιρείες όπως εμείς».

Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού, που υπεγράφη από τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν τον Αύγουστο, έθετε σε άμεση ισχύ την Ομοσπονδιακή Φορολογική Έκπτωση 7.500 δολαρίων για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή plug in hybrid αυτοκινήτου, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό είναι συναρμολογημένο στη Βόρεια Αμερική. Ενώ από τις αρχές του 2023 μόνο αυτοκίνητα με τιμή χαμηλότερη των 55.000 δολαρίων ή φορτηγά/SUV αξίας κάτω των 80.000 δολαρίων μπορούν πλέον να επωφελούνται από την έκπτωση φόρου των 7.500 δολαρίων. Σημειώστε ότι τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν επίσης και εισοδηματικά κριτήρια, αφού οι άγαμοι με εισόδημα άνω των 150.000 δολαρίων ετησίως και τα ζευγάρια που κερδίζουν περισσότερα από 300.000 δολάρια ετησίως δεν θα είναι επιλέξιμα για οποιαδήποτε μορφή πίστωσης φόρου.

Σημειώστε ότι η Mercedes, αντιμετωπίζοντας πολύ σοβαρά την αμερικανική αγορά, έχει επενδύσει 1,0 δισεκατομμύριο δολάρια στο εργοστάσιό της στο Vance, στην Αλαμπάμα, προκειμένου να το καταστήσει πανέτοιμο για την εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για μια μεγάλη παραγωγική μονάδα στην οποία, όπως ήδη είπαμε, κατασκευάζονται οι Mercedes-Benz EQS SUV και EQE SUV.

Το μεγαλύτερο σε μέγεθος από τα δύο αυτά μοντέλα, η EQS SUV, η οποία είναι διαθέσιμη και με πέντε, και με επτά θέσεις, πωλείται αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ, με τιμές που ξεκινούν από 104.400 δολάρια και αυτονομία που φτάνει σύμφωνα με τις αμερικανικές προδιαγραφές EPA τα 305 μίλια (περίπου 180 χλμ.). Εν τω μεταξύ, οι παραδόσεις του οριακά μικρότερου SUV EQE. Ενώ η ελαφρώς μικρότερη EQE SUV, της οποίας οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν το καλοκαίρι έχει παρεμφερή αυτονομία περίπου, προσφέρεται μόνο σε πενταθέσιες εκδόσεις.