Βήμα - βήμα προς το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό κινείται η Mercedes

Βήμα - βήμα προς το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό κινείται η Mercedes

Ένα ακόμα βήμα προς το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό κάνει η Mercedes, καθώς για δεύτερη φορά τον τελευταίο χρόνο παίρνει άδεια - επίσημη έγκριση από τις αρχές για εμπορική χρήση, στη Γερμανία, ενός συστήματος πλήρως αυτοματοποιημένης στάθμευσης (SAE Επίπεδο 4). Η λειτουργία αυτή θα είναι διαθέσιμη σύντομα για συγκεκριμένες εκδόσεις των S-Class και EQS, που είναι εξοπλισμένες με INTELLIGENT PARK PILOT, με δυνατότητα χρήσης αρχικά στο πάρκινγκ P6 του αεροδρομίου της Στουτγάρδης.

Η αυτόνομη οδήγηση ή πιο απλά ο αυτόματος πιλότος, το αυτοκίνητο που δεν θα έχει ανάγκη τον οδηγό για να προσφέρει το μεταφορικό του έργο φαίνεται πως αργά ή γρήγορα θα επικρατήσει στο χώρο της αυτοκίνησης, αλλάζοντας τη σχέση του ανθρώπου με το αυτοκίνητο, αλλά και συμβάλλοντας στη μείωση – ή και την εξάλειψη – των τροχαίων ατυχημάτων. 

Η Mercedes-Benz, σε συνεργασία με τη Bosch, μπορούν να υπερηφανεύονται για την κατάκτηση ενός ακόμα ορόσημου στο δρόμο προς την αυτόνομη οδήγηση: η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας (KBA) ενέκρινε το αυτοματοποιημένο σύστημα στάθμευσης που εξέλιξαν για χρήση στο πάρκινγκ P6 που διαχειρίζεται η APCOA στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης. Το συγκεκριμένο σύστημα γίνεται, λοιπόν, με αυτόν τον τρόπο το πρώτο στον κόσμο με αυτόνομη λειτουργία στάθμευσης χωρίς οδηγό (SAE Level 4) που εγκρίθηκε επίσημα για χρήση σε αυτοκίνητα που διατίθενται στο εμπόριο και κυκλοφορούν κανονικά σε δημόσιους δρόμους.

Το πάρκινγκ P6 της APCOA στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης θα είναι το πρώτο στον κόσμο που θα επιτρέψει την εμπορική χρήση του συστήματος στάθμευσης χωρίς οδηγό. Από την ημέρα που θα τεθεί κανονικά σε λειτουργία, οι πρώτοι ιδιοκτήτες S-Class και EQS που κατασκευάστηκαν μετά τον Ιούλιο του 2022 και διαθέτουν την υπηρεσία INTELLIGENT PARK PILOT – ενεργοποιημένη – στο Mercedes me connect, θα μπορούν να παρκάρουν αυτόματα στο πάρκινγκ P6. 

Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Mercedes me οι οδηγοί μπορούν να κάνουν προ-κράτηση της θέσης στάθμευσης και να αφήσουν το όχημά τους σε μια προκαθορισμένη περιοχή παράδοσης με τον εξής τρόπο: μόλις όλοι οι επιβάτες βγουν από το όχημα, η εφαρμογή ξεκινά τη διαδικασία του παρκαρίσματος με το αυτόνομο σύστημα να ελέγχει εάν η διαδρομή προς τη δεσμευμένη θέση στάθμευσης είναι ελεύθερη και αν πληρούνται όλες οι τεχνικές προϋποθέσεις. Σε αυτήν την περίπτωση, οι οδηγοί λαμβάνουν μια ειδοποίηση στην εφαρμογή που επιβεβαιώνει ότι οι αισθητήρες έχουν αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος. Στη συνέχεια, μπορούν να φύγουν από το πάρκινγκ.

Το όχημα ξεκινά αυτόματα και παίρνει το δρόμο προς την καθορισμένη θέση στάθμευσης για να παρκάρει. Όταν ο οδηγός επιστέψει και θελήσει να παραλάβει το αυτοκίνητό του από το πάρκινγκ, μπορεί να το καλέσει μέσω εντολής στο smartphone του. Στη συνέχεια, το όχημα οδηγείται αυτόνομα στο προκαθορισμένο σημείο παραλαβής.

Αυτή η διαδικασία βασίζεται στην αλληλεπίδραση μεταξύ της έξυπνης υποδομής που παρέχεται από τη Bosch και εγκαθίσταται στο χώρο του πάρκινγκ και της τεχνολογίας που διαθέτει η Mercedes-Benz και ενσωματώνεται στα οχήματα που παράγει. Οι αισθητήρες της Bosch στο χώρο του πάρκινγκ παρακολουθούν τον διάδρομο οδήγησης και το περιβάλλον του, παρέχοντας τις απαραίτητες πληροφορίες για την καθοδήγηση του οχήματος. Η τεχνολογία στο όχημα μετατρέπει τις πληροφορίες που λαμβάνει σε ελιγμούς οδήγησης. Με αυτόν τον τρόπο, τα οχήματα μπορούν ακόμη και να κινηθούν μόνα τους σε ράμπες, προκειμένου να μετακινηθούν μεταξύ ορόφων σε ένα πολυώροφο πάρκινγκ. Εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν ένα εμπόδιο, το όχημα φρενάρει μόνο του και σταματά με ασφάλεια. Μόνο όταν η διαδρομή είναι «καθαρή», συνεχίζει την πορεία του.

Υπενθυμίζουμε ότι το πρότυπο SAE J3016 καθορίζει έξι επίπεδα αυτονομίας για λειτουργίες που αφορούν στην οδήγηση (Επίπεδο 0 έως Επίπεδο 5). Το Επίπεδο 4 σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να διαχειριστεί αυτόνομα όλες τις οδικές καταστάσεις υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

Αντιλαμβάνεστε ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας της αυτόνομης οδήγησης θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην κινητικότητα του μέλλοντος. Με το όχημα και την υποδομή να αναλαμβάνουν την οδήγηση και τους ελιγμούς, οι οδηγοί θα μπορούν να στρέφουν την προσοχή τους σε άλλα πράγματα, αντί να αφιερώνουν χρόνο αναζητώντας χώρο στάθμευσης και να προσπαθούν να παρκάρουν πραγματοποιώντας κουραστικούς ελιγμούς σε θέσεις πάρκινγκ των οποίων το μέγεθος είναι οριακό για το αυτοκίνητό τους.