Με τεχνολογικές καινοτομίες, όπως το steer-by-wire και λογισμικό που προσφέρει την αίσθηση χειροκίνητων αλλαγών σχέσεων, έρχεται προς τα τέλη της χρονιάς στην Ελλάδα και στην Ευρώπη το αναβαθμισμένο Lexus RZ. Tο 100% ηλεκτρικό SUV της premium μάρκας της Toyota έρχεται επίσης με τονισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά, αυξημένη ισχύ και αυτονομία έως 586 km.
H Lexus, το πολυτελές παρακλάδι της Toyota, υπήρξε πρωτοπόρα φίρμα στον εξηλεκτρισμό της premium κατηγορίας όταν πριν από 20 χρόνια παρουσίασε το RX 400h. Το συγκεκριμένο μοντέλο έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο full υβριδικό premium SUV στον κόσμο. Σήμερα, η στρατηγική της φίρμας προβλέπει πλήρη ηλεκτρική γκάμα μοντέλων και ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα έως το 2035. Το πρώτο βήμα προς αυτό το στόχο ήταν το λανσάρισμα του Lexus RZ πριν από 2 χρόνια, ενός 100% ηλεκτρικού SUV που βασίστηκε σε μια παγκόσμια πλατφόρμα αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα.
Σήμερα, η πολυτελής ιαπωνική φίρμα λανσάρει το αναβαθμισμένο Lexus RZ, το οποίο υπακούοντας στις επιταγές του γνωστού “kaizen” (η ιαπωνική φιλοσοφία συνεχούς εξέλιξης) έρχεται με «ενισχυμένα» δυναμικά χαρακτηριστικά να εξελίξει την οδηγική απόλαυση και την καθημερινή ευκολία χρήσης, καθώς επίσης με αυξημένη ισχύ, υψηλότερη απόδοση και μια νέα πανίσχυρη έκδοση επιδόσεων F Sport.
«Πατώντας» στην ίδια e-ΤNGA πλατφόρμα, το Lexus RZ που γνωρίσαμε πρόσφατα από κοντά σε σχετική δημοσιογραφική αποστολή στην Πορτογαλία, έχει μικρές αλλαγές στην εμφάνιση και στις διαστάσεις (μήκος 4.805 mm, πλάτος 1.895 mm, ύψος 1.635 mm και μεταξόνιο 2.850 mm), ωστόσο η χαρακτηριστική μάσκα έχει παραδώσει τη σκυτάλη στο αεροδυναμικό μπροστινό μέρος που προκύπτει από τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Spindle Body».
Το Lexus RZ έχει πλέον ακόμα πιο αιχμηρή σχεδίαση, τονίζοντας τα coupe χαρακτηριστικά του premium SUV. Kαθώς μιλάμε για premium πρόταση, σημειώνουμε ότι στρατηγικά μέτρα που εφαρμόστηκαν για τη μείωση του θορύβου και των κραδασμών, δημιούργησαν, σύμφωνα με τους Ιάπωνες, ένα ακόμη πιο πολιτισμένο περιβάλλον στο εσωτερικό.
Σχεδιασμένο με βάση τη φιλοσοφία Ometenashi (η ιαπωνική τέχνη της φιλοξενίας), το περιβάλλον στο σαλόνι είναι τώρα ντυμένο με ακόμα πιο πολυτελή – και ταυτοχρόνως βιώσιμα - υλικά, όπως το Ultrasuede από φυτά, αλλά και εργονομικό χάρη στην παρουσία αρκετών φυσικών διακοπτών και την οδηγοκεντρική σχεδίαση της κεντρικής οθόνης αφής των 14 ιντσών, για το χειρισμό του συστήματος infotainment Lexus Link Connect. Η αίσθηση πολυτέλειας τονίζεται τόσο από τεχνολογικά στοιχεία, όπως η ηλεκτροχρωματική σκίαση της πανοραμική οροφής και το εντυπωσιακό σύστημα ambient φωτισμού Dynamic Shadow, όσο και από την προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια και το εξαιρετικό τελικό φινίρισμα.
Επί της… ηλεκτρικής ουσίας, η Lexus, προχώρησε σε στοχευμένες αλλαγές στο σύστημα κίνησης συμπεριλαμβανομένων των αναβαθμίσεων στη νέα υγρόψυκτη LFP μπαταρία για αυξημένη απόδοση και χωρητικότητα 77 kWh. Το νέο σύστημα προθέρμανσης επιτρέπει φόρτιση έως 80% σε 30 λεπτά, ακόμα και σε θερμοκρασίες -10°C. Επιπλέον, ο νέος onboard φορτιστής 22 kW βελτιώνει αισθητά τη φόρτιση AC. Η περαιτέρω εξέλιξη των ηλεκτρικών συγκροτημάτων (ηλεκτροκινητήρας-διαφορικό) των λεγομένων “eAxles” με βέλτιστη απόδοση και λιγότερες απώλειες, επιτρέπουν, σε συνδυασμό με την καλύτερη ενεργειακή αποδοτικότητα των μετατροπέων ισχύος που χρησιμοποιούν ημιαγωγούς καρβιδίου του πυριτίου (SiC), αύξηση της αυτονομίας έως και κατά 100 χιλιόμετρα, ανάλογα με την έκδοση.
Η νέα γκάμα μοντέλων περιλαμβάνει το RZ 350e με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 224 ίππους (αυτονομία έως 568 km), το RZ 500e με κίνηση στους τέσσερις τροχούς (381 PS και αυτονομία 500 km) και το πρώτο «F SPORT» πακέτο για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, το RZ 550e F SPORT με κίνηση επίσης στους τέσσερις τροχούς, αυτονομία 450 km και στάνταρ σύστημα steer-by-wire (408 PS).
Το steer-by-wire, σε αντίθεση με τα παραδοσιακά συστήματα διεύθυνσης, καταργεί την κλασική κολώνα για μηχανική συνδεσμολογία μεταξύ του τιμονιού και των τροχών, χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικά σήματα για τη μετάδοση των εντολών κατευθυντικότητας, όπως σε μια “τιμονιέρα” για βιντεοπαιχνίδια. Συνδυάζεται δε, με «yoke» τιμόνι, δηλαδή με δύο λαβές χωρίς το επάνω και κάτω μέρος της στεφάνης. Η απουσία μηχανικής σύνδεσης επιτρέπει την απόλυτη παραμετροποίηση της αίσθησης διεύθυνσης ανάλογα και τις συνθήκες οδήγησης και τις επιθυμίες του οδηγού, ενώ υπάρχουν ειδικοί μηχανισμοί ασφαλείας, όπως διπλά κυκλώματα και back-up τροφοδοσία. Μπορείτε να δείτε πως λειτουργεί το σύστημα steer-by-wire του Lexus RZ κάνοντας κλικ εδώ.
Σημειώστε επίσης πως στο RZ 550e F SPORT προσφέρεται και το Interactive Manual Drive της Lexus – ένα σύστημα που προσφέρει την αίσθηση των χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων (και συνοδεύεται από σχετικά ηχητικά εφέ) προσομοιάζοντας κιβώτιο 8 σχέσεων. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε και να ακούσετε πως λειτουργεί.
Στις τετρακίνητες εκδόσεις υπάρχει και το ανανεωμένο σύστημα DIRECT4, που βελτιώνει την πρόσφυση και τη σταθερότητα. Στην εκκίνηση και την επιτάχυνση στην ευθεία, η κατανομή της ισχύος ανάμεσα στους δύο άξονες κυμαίνεται από 60:40 έως 0:100. Στις στροφές, η αναλογία κατανομής προσαρμόζεται μεταξύ 80:20 και 0:100, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και τη γωνία του συστήματος διεύθυνσης.
Στο Lexus RZ συναντάμε και την νέα γενιά του Lexus Safety System+ με τη σουίτα να έχει ακόμα πιο προηγμένα χαρακτηριστικά όπως, ανίχνευση πεζών, ποδηλατών και μοτοσικλετιστών, Adaptive Cruise Control με υποστήριξη κυκλοφοριακής συμφόρησης, Lane Tracing Assist με ενεργή υποβοήθηση λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, Safe Exit Assist με e-Latch για αποφυγή ατυχημάτων κατά την έξοδο, προειδοποίηση κόπωσης οδηγού και αυτόματη πέδηση με κάμερα 360°, ενεργή υποβοήθηση αποφυγής ατυχημάτων, έξυπνα φώτα και προηγμένες κάμερες 3D για καλύτερη ακρίβεια του οχήματος στους ελιγμούς.
Το νέο Lexus RZ αναμένεται στην Ελλάδα προς τα τέλη της χρονιάς χωρίς να έχουν ανακοινωθεί προς το παρόν τιμές.