Αυτά είναι τα τρία νέα SUV της Honda – και ήρθαν στην Ελλάδα

Αυτά είναι τα τρία νέα SUV της Honda – και ήρθαν στην Ελλάδα

Με ολική επαναφορά ισοδυναμεί η τριπλή παρουσίαση των νέων - και σε κάθε περίπτωση εξηλεκτρισμένων - SUV της Honda που μετά από μία επί της ουσίας απόσυρση από τη γηραιά ήπειρο υλοποιεί ένα καινούργιο στρατηγικό σχέδιο για την επανακατάκτηση της.  

Είναι σαφές ότι το τελευταία 5 τουλάχιστον χρόνια οι πωλήσεις στη Honda στην Ευρώπη είχαν σημειώσει σημαντική πτώση - και μιλάμε πια για ιστορικό χαμηλό. Τις αιτίες μπορεί κανείς να τις βρει στην γενικότερη πολιτική της εταιρείας και τις επιλογές που οδήγησαν τη σε μια γκάμα που στο σύνολό της δεν ήταν ιδιαίτερα ελκυστική για τον Ευρωπαίο καταναλωτή.

Η πλήρης αποκοπή από τα μοντέλα που ήταν εφοδιασμένα μόνο με βενζινοκινητήρες ή ντίζελ έπαιξε το ρόλο της, αν και θα μπορούσε να πει κανείς ότι ή επιλογή αυτή ήταν αναγκαία ώστε η ιαπωνική εταιρεία να βαδίσει με σιγουριά προς τους μηδενικούς ρύπους - και στο σημείο αυτό πρέπει να πούμε ότι το σχέδιο της Honda περιλαμβάνει την παραγωγή αυτοκινήτων αποκλειστικά μηδενικών ρύπων από το 2040 και μετά.

Με τη διαφορά ότι δεν θα πρόκειται μόνο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας (BEV) αλλά και για ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου (FCEV) - βλέπε υδρογόνου. Στο μεταξύ η υβριδική τεχνολογία e:HEV, που σημαίνει πλήρως υβριδικά οχήματα που δεν χρειάζονται φόρτιση, θα παραμένει ο βασικός άξονας του εξηλεκτρισμού της Honda στην Ευρώπη. 

 

Kλείνουμε αυτή την παρένθεση που σχετίζεται με τη μέχρι τώρα παρουσία της εταιρείας στην Eυρώπη και βλέπουμε πως αυτό που η Honda ονομάζει τώρα Europe 2.0 παίρνει σάρκα και οστά με τρία εντελώς νέα SUV, δύο από τα οποία είναι πλήρως υβριδικά (ZR-V και CR-V) και ένα το οποίο είναι πλήρως ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (e:Ny1). Tο τελευταίο μπορεί να μοιάζει με το HR-V, όμως μόνο μοιάζει! Είναι αλήθεια ότι έχει κοινά στοιχεία με τον υβριδικό συγγενή του, αλλά είναι ένα διαφορετικό αυτοκίνητο με μήκος αυξημένο κατά σχεδόν έξι εκατοστά (στα 4.387 mm) και αυτό το καταλαβαίνεις και όταν βρεθείς στο εσωτερικό του, καθώς εδώ συναντάς ένα εντελώς καινούργιο πίνακα οργάνων και μία οθόνη τύπου tablet, τεράστια, η οποία παραπέμπει στην υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει το αυτοκίνητο. 

 

Διαθέτει δε ηλεκτροκινητήρα 204 PS και μπαταρία 68,8 kWh που προσφέρει μέγιστη αυτονομία 412 χλμ. κατά WLTP, ενώ διαθέτει ικανότητα ταχείας φόρτισης DC 78 kW. Τιμή εκκίνησης τα 53.900 ευρώ. 

 

Από την άλλη πλευρά έχουμε το ολοκαίνουργιο ZR-V, που δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψεις με κάποιο μοντέλο που υπήρχε μέχρι τώρα στην γκάμα της εταιρείας μέχρι τώρα. Είναι ένα εντυπωσιακό κουπέ SUV που ενσωματώνει την υβριδική τεχνολογία της Honda, η οποία περιλαμβάνει βενζινοκινητήρα και σε σειρά συνδεδεμένο ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια - με όλες αυτές τις μονάδες να είναι ομοαξονικές και να προσφέρουν ισχύ 184 PS, περιορίζοντας όμως την κατανάλωση στα εντυπωσιακά 5,7-5,8 λίτρα/100 χλμ. 

 

Δεν πρόκειται για μικρό αυτοκίνητο, το μήκος του αγγίζει τα 4,6 μέτρα - και είναι σε θέση να προσφέρει μεγάλους χώρους για επιβάτες και αρκετά μεγάλους για αποσκευές, συνδυάζοντάς τους με ένα στυλ που από τη μία παραπέμπει στη σπορ αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας το Civic (με το οποίο άλλωστε μοιράζεται το σύστημα κίνησης – σημειώστε: 0-100 km/h σε 7,8’’) και από την άλλη στο αμέσως μεγαλύτερο παραδοσιακό SUV της Honda το CR-V. Από τη μία λοιπόν το ZR-V έχει την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που επιβάλλεται να έχει ένα SUV ενώ από την άλλη προσφέρει μια θέση οδήγησης αρκετά χαμηλή ώστε να σε εμπνέει περισσότερο από το CR-V να κινηθείς πιο γρήγορα. Στην κατεύθυνση αυτής της έμπνευσης λειτουργούν και τα μεταλλικά paddles για την αυξομείωση της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση που προέρχονται από το NSX! 

Εδώ οι τιμές ξεκινούν από τα 44.700 ευρώ για τη βασική, αλλά υπερπλήρη έκδοση Elegance και φτάνουν μέχρι τα 55.800 της πολυτελούς Advance, με το δερμάτινο σαλόνι, το Head Up Display και το BOSE Premium Audio ηχοσύστημα με τα 12 ηχεία. 

 

O τρίτος της παρέας των νέων SUV της Honda, το CR-V, είναι και ο μεγαλύτερος (μήκος 4.706 mm κατά 106 mm αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο) και μπορεί να έχει ένα όνομα που είναι γνωστό από την υπάρχουσα γκάμα όμως είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε ευθύς εξ αρχής ως υβριδικό και όχι ως συμβατικό που στη συνέχεια απέκτησε και υβριδική έκδοση όπως ο turbo προκάτοχός του. Και αυτό έχει να κάνει και με την πλατφόρμα πάνω στην οποία είναι χτισμένο, και με το σύστημα κίνησης, το οποίο είναι διαφορετικό από αυτό που χρησιμοποιεί το ZR-V 

Εδώ λοιπόν ηλεκτροκινητήρας και γεννήτρια έχουν ανεξαρτητοποιηθεί και συνδέονται με μηχανικό τρόπο με τον βενζινοκινητήρα και το υπόλοιπο σύστημα μετάδοσης εξασφαλίζοντας ακόμα καλύτερη απόδοση σε όλα τα επίπεδα. Μόνο που το νέο μεγάλο SUV της Honda δεν προσφέρεται μόνο με την τεχνολογία e:HEV (δηλαδή ως πλήρως υβριδικό), αλλά και με την τεχνολογία e:PHEV (δηλαδή ως Plug in Hybrid). 

 

Εννοείται ότι ο κάτοχος του νέου CR-V απoλαμβάνει χώρους, ποιότητα και εξοπλισμό στο maximum. Βλέπουμε λοιπόν ότι σε κάθε περίπτωση οι βασικές εκδόσεις των τριών νέων SUV της Honda περιλαμβάνουν ένα υπερπλήρες- πραγματικά πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, από το οποίο ελάχιστα πράγματα λείπουν και αυτά είναι κατά κανόνα τα λιγότερο ουσιαστικά. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι η βασική έκδοση Elegance 2WD του CR-V (που κοστίζει 54.400 ευρώ) έχει και ένα πλήρες πακέτο προηγουμένως συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης αλλά 11 (έντεκα!) αερόσακους στάνταρ - με το πλήθος των οποίων η Honda δημιουργεί ένα νέο ρεκόρ, καθώς έχουμε να κάνουμε όχι μόνο με τους παραδοσιακούς έξι (μετωπικούς, εμπρός πλευρικούς και κουρτίνας) αλλά και πλευρικούς αερόσακους για τους πίσω επιβάτες, αερόσακους γονάτων για οδηγό και συνοδηγό, καθώς επίσης και έναν ενδιάμεσο αερόσακο τοποθετημένο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού! Είναι και αυτό ενδεικτικό της πλειοδοσίας της Honda στον τομέα του εξοπλισμού 

Σημειώστε ότι η τετρακίνητη βασική έκδοση Elegance 4WD κοστίζει 57.900 ευρώ, ενώ η Advance Tech PHEV φτάνει τα 67.900 ευρώ. 

Και επειδή είναι αλήθεια ότι τα Honda ποτέ δεν ήταν φθηνά η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στην εξαγγελία ενός νέου χρηματοδοτικού προγράμματος με πολύ χαμηλό επιτόκιο 2,9% (με 40% προκαταβολή και έως 60 μήνες εξόφληση) και 5 χρόνια δωρεάν service, θεωρώντας ότι αυτά μπορούν να αντισταθμίσουν την όποια διαφορά τιμής υπάρχει αρχικά υπέρ του ανταγωνισμού των μοντέλων της. Σημειώστε επίσης ότι όλα τα Honda καλύπτονται από πλήρη 5ετή εγγύηση & οδική βοήθεια, ενώ η μπαταρία κάθε ηλεκτρικού μοντέλου καλύπτεται από 8 χρόνια εγγύηση.