Αστική εμφάνιση και άνεση

Αστική εμφάνιση και άνεση

Θεωρητικά θα περίμενε κανείς ότι η αναφορά σε ένα plug-in hybrid αυτοκίνητο (PHEV) θα ξεκινούσε από την ηλεκτροκίνηση και την αυτονομία μηδενικών ρύπων που προσφέρει η μπαταρία - στοιχείο που εκτός των άλλων αποτελεί διαβατήριο για καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο, καθώς και σε κάθε άλλη ζώνη ελεγχόμενων ρύπων. Όμως εμείς θα ξεκινήσουμε από ένα άλλο σημείο που είναι χαρακτηριστικό συνολικά του μεσαίου SUV της Citroen, του C5 Aircross.

Θα θέσουμε λοιπόν ως σημείο εκκίνησης την άνεση, καθώς η μετάβαση από το θερμικό κινητήρα στο διπλό σύστημα κίνησης που χαρακτηρίζει τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα συνεπάγεται έναν σχετικό συμβιβασμό στον τομέα αυτόν. Βλέπετε οι αναρτήσεις - σχεδόν αναγκαστικά - γίνονται συνήθως πιο σκληρές, καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν το βάρος του Δεύτερου συστήματος κίνησης που περιλαμβάνει και την μπαταρία. Κάπου εδώ έρχεται το υβριδικό C5 Aircross να εμφανιστεί ως φωτεινή εξαίρεση στον κανόνα καθώς καταφέρνει να «ισοπεδώνει» τις λακκούβες και τις οποίες κακοτοπιές συναντούν οι τροχοί του στην άσφαλτο, λειτουργώντας - όπως άλλωστε και τα αδελφά συμβατικά C5 Aircross -σαν ένα άλλο μαγικό χαλί.

Και μπορεί η ανάρτηση του υβριδικού Citroen να μην είναι εξίσου μαλακή με αυτή των συμβατικών αδελφών του, αυτό όμως δεν είναι υποχρεωτικά κακό, αφού τελικά μάλλον λειτουργεί προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς, προσφέροντας μία πιο σφιχτή αίσθηση την οποία ο οδηγός εκτιμά όταν κινηθεί πιο γρήγορα.

Το πακέτο της άνεσης όμως δεν περιορίζεται μόνο στην ανάρτηση αλλά πλαισιώνεται από μία πολύ καλή ηχομόνωση και ένα ευρύχωρο εσωτερικό - το οποίο προσφέρει μάλιστα και ορισμένες ενδιαφέρουσες δυνατότητες διαμόρφωσης, ανάλογα με το τι σκοπεύει να μεταφέρει ο οδηγός. Τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα αποτελούν μία πολύ χρήσιμη ιδιαιτερότητα καθώς είναι από τη μία συρόμενα ενώ από την άλλη διαθέτουν και ρυθμιζόμενη σε κλίση πλάτη δίνοντας τη δυνατότητα αυξομείωσης του πορτμπαγκάζ κατά το δοκούν, μεταξύ 460 και 600 λίτρων. Προσθέστε στα παραπάνω και τα καλής ποιότητας υλικά αλλά και τον όμορφο διάκοσμο και έχετε ένα σύνολο που κάνει την παραμονή σας στο αυτοκίνητο πιο ευχάριστη.

Εννοείται ότι ο οδηγός θα εκτιμήσει αφάνταστα το γεγονός ότι το plug-in Hybrid C5 aircross είναι αυτόματο. Βλέπετε ο 1.600-άρης βενζινοκινητήρας PureTech, ο οποίος αποδίδει 180 PS, και συνδυάζεται με ένα 8-άρι αυτόματο κιβώτιο “ë-EAT8”, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα και χειροκίνητων αλλαγών. Σε αυτό το σύστημα μετάδοσης έρχεται να «κουμπώσει» ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας των 80 kW, προσφέροντας τη δυνατότητα κίνησης χωρίς βενζίνη – και μάλιστα με ταχύτητες έως 135 km/h - αποκλειστικά με την ενέργεια της μπαταρίας για περίπου 55 χιλιόμετρα (βάσει προδιαγραφών - στην πράξη πρέπει να περιμένετε κάτι μεταξύ 40 και 50 km ανάλογα με τον τρόπο και τις συνθήκες οδήγησης). Κάτι που θεωρητικά σημαίνει ότι με καθημερινή φόρτιση της μπαταρίας μπορεί κανείς να πηγαινοέρχεται στη δουλειά του και να πραγματοποιεί τις στοιχειώδεις μετακινήσεις του χωρίς επισκέψεις στο βενζινάδικο.

Η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος φτάνει τους 225 PS, ενώ η ροπή τα 360 Nm. Tα μεγέθη μιλούν μόνα τους και αυτό αποτυπώνεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά μετά 0-100 km/h να έρχονται σε 8,9 δεύτερα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 225 km/h. Αντιλαμβάνεστε ότι σε ένα αυτοκίνητο που και μόνοι τους οι 180 ίπποι του βενζινοκινητήρα θα ήταν αρκετοί για να το καταστήσουν γρήγορο η συνδρομή του ηλεκτροκινητήρα έρχεται να προσφέρει το κάτι παραπάνω στον τομέα των επιταχύνσεων. Ενώ από την άλλη δίνει και τη δυνατότητα είτε μηδενισμού, όπως ήδη είπαμε, είτε περιορισμού της κατανάλωσης, εφόσον επιλέξει κανείς να κινείται στην υβριδική λειτουργία. Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι οι προσφερόμενες επιλογές λειτουργίας του συστήματος κίνησης είναι η είναι αμιγώς ηλεκτρική, η υβριδική και η Sport.

Όσα περιγράψαμε συνοδεύονται από ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μία ενδιαφέρουσα παλέτα συστημάτων εξελιγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Μεταξύ αυτών, ιδιαιτέρως χρήσιμο θεωρούμε το Highway Driver Assist (υποβοήθηση κίνησης σε αυτοκινητόδρομο), ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Κλείνοντας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Citroen C5 Aircross συνδυάζει με έναν εξαιρετικά ενδιαφέροντα τρόπο τα καλά δύο κόσμων, αφού ως Plug-in Hybrid όχημα μπορεί να κυκλοφορεί σχεδόν αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση στην πόλη – ή εν πάση περιπτώσει με ελάχιστη χρήση βενζίνης - ενώ παράλληλα δεν έχει πρόβλημα να πραγματοποιεί και μεγάλα ταξίδια αξιοποιώντας το θερμικό του κινητήρα. Παράλληλα ξεχωρίζει στον τομέα της άνεσης, γεγονός που ενισχύει τον αστικό του χαρακτήρα – στοιχείο που το καθιστά, παρά το σχετικά μεγάλο μέγεθός του, ιδιαίτερα ελκυστικό για τον κάτοικο μιας πόλης.