800 ίπποι για 67 τυχερούς: Ford GT Mk IV
Αυτοκίνητο

800 ίπποι για 67 τυχερούς: Ford GT Mk IV

Όσο δέος προκαλεί το άκουσμα της ισχύος του twin-turbo κινητήρα, άλλη τόση συγκίνηση νιώθει ο γνώστης στο άκουσμα του ονόματος του θρύλου Ford GT. Με μία έκδοση κορυφαίων επιδόσεων και δυναμικών χαρακτηριστικών που προορίζεται για πίστα και θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό, η Ford γράφει το τελευταίο κεφάλαιο μιας ένδοξης ιστορίας.

Για επιδόσεις χωρίς περιορισμούς, που σε κάθε περίπτωση ξεπερνούν ότι έχουμε δει από όλα τα Ford GT που κατασκευάστηκαν μέχρι σήμερα κάνει λόγο η Ford παρουσιάζοντας το Ford GT Mk IV. Το πολύ ειδικό αυτό μοντέλο διαθέτει ένα μοναδικό twin-turbo EcoBoost κινητήρα με ισχύ που ξεπερνά τους 800 ίππους, αγωνιστικό κιβώτιο ταχυτήτων, εξωτερικό design που βαδίζει χέρι-χέρι με την αεροδυναμική απόδοση και πλαίσιο με μεγαλύτερο μεταξόνιο για ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά στην πίστα.

Πρόκειται για το τελευταίο GT που προορίζεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα – και ως τέτοιο το Ford GT Mk IV 2023 είναι ένα εξαιρετικά προηγμένο supercar προσφέρει υψηλότερα επίπεδα απόδοσης, με τη βοήθεια της υψηλής τεχνολογίας που ενσωματώνει, αλλά και χάρη στο κορυφαίο πλαίσιο και τις μοναδικές επιλογές σε κινητήρα και μετάδοση.

Το Ford GT Mk IV και η ιστορία της τεχνολογικής εξέλιξης

Έχοντας ως σημείο αναφοράς το θριαμβευτικό «1-2-3» του Ford GT Mk II στο Le Mans το 1966, η ομάδα εξέλιξης της Ford δεν υπαναχώρησε σε τίποτα και επανασχεδίασε το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας όλες τις διαθέσιμες την εποχή εκείνη τεχνολογίες αιχμής για τη δημιουργία του 1967 Ford GT Mk IV.

Χρησιμοποιώντας πρωτοποριακά υλικά, οι μηχανικοί της Ford και η Kar Kraft ανέπτυξαν ένα νέο, ελαφρύ πλαίσιο χρησιμοποιώντας μια καινοτόμα κυψελοειδή δομή από αλουμίνιο σε συνδυασμό με ένα πιο αεροδυναμικό αμάξωμα. Το αυτοκίνητο πήρε την ονομασία "J-Car" επειδή κατασκευάστηκε σύμφωνα με τους νέους κανόνες του Παραρτήματος J της FIA. Σε συνδυασμό με τον διάσημο κινητήρα 427 Ford V-8 (7L) και ένα ειδικό κιβώτιο ταχυτήτων με το δικό του σύστημα ψύξης που μετέφερε την ισχύ στους πίσω τροχούς, το Ford GT Mk IV του 1967 ήταν 9 ίντσες μακρύτερο, όντας κατασκευασμένο για να κυριαρχεί σε αγώνες αντοχής σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η συνεργασία της Ford με τη Multimatic

«Το πρώτο GT Mk IV προσέφερε απεριόριστες επιδόσεις στην πίστα και το νέο Ford GT Mk IV έχει τον ίδιο ασυμβίβαστο χαρακτήρα», λέει ο Mark Rushbrook, global director, Ford Performance Motorsports. «Με ακόμα υψηλότερο επίπεδο μηχανικής και επιδόσεων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και ένα εντελώς νέο αμάξωμα από carbon που είναι λειτουργικό και εντυπωσιακό, το Mk IV είναι το κύκνειο άσμα του υπεραυτοκινήτου τρίτης γενιάς.»

Ενώ από την πλευρά της Multimatic ο Larry Holt, Executive Vice President του Special Vehicle Operations δήλωσε ότι: «Η Multimatic κλήθηκε να δημιουργήσει την πιο ακραία τελική έκδοση του Ford GT και το Mk IV είναι το αποτέλεσμα. Ένας μοναδικός κινητήρας μεγαλύτερου κυβισμού, το κατάλληλο αγωνιστικό κιβώτιο, το μακρύτερο μεταξόνιο και ένα πραγματικά ανατρεπτικό αμάξωμα έχουν ως αποτέλεσμα ένα απαράμιλλο επίπεδο απόδοσης. Είμαστε περήφανοι που αποτελέσαμε κομμάτι της τρίτης γενιάς του Ford GT από την απαρχή του μέχρι αυτό το εκπληκτικό αυτοκίνητο-κύκνειο άσμα, και αυτό είναι κάτι που θεωρούμε ότι αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της Multimatic.»

Το νέο Ford GT Mk IV τιμά τη χρονιά που το πρώτο Mk IV κέρδισε στις 24 Ώρες του Le Mans, με μόλις 67 χειροποίητα αντίτυπα να κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις της Multimatic στο Markham του Οντάριο. Μία νέα διαδικασία υποβολής αιτήσεων ενδιαφέροντος από τους πελάτες στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.ford.com/performance/gt/mk-iv/ θα ξεκινήσει σύντομα για το supercar των 1,7 εκατομμυρίων δολαρίων (προ φόρων), με τους επιλεγμένους πελάτες να επιβεβαιώνονται το πρώτο τρίμηνο του 2023. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στα τέλη της άνοιξης του 2023.