Τα φορτηγά υδρογόνου αναλαμβάνουν δράση στην Ελβετία

Τα φορτηγά υδρογόνου αναλαμβάνουν δράση στην Ελβετία

Τα πρώτα επτά φορτηγά XCIENT Fuel Cell παρέδωσε την περασμένη βδομάδα στην Ελβετία η Hyundai, εγκαινιάζοντας την πρώτη μαζική παραγωγή ηλεκτροκίνητων βαρέων φορτηγών κυψελών υδρογόνου στον κόσμο και έχοντας στόχο την παράδοση συνολικά 50 τέτοιων οχημάτων μέχρι το τέλος της χρονιάς. Η παράδοση των πρώτων XCIENT Fuel Cell σηματοδοτεί την επίσημη είσοδο των επαγγελματικών οχημάτων της Hyundai στην ευρωπαϊκή αγορά, που θεωρείται ακρογωνιαίος λίθος για την επέκταση της εταιρείας στις αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Κίνας.

“Η παράδοση του XCIENT Fuel Cell ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο όχι μόνο για την προώθηση των συστημάτων υδρογόνου της Hyundai, αλλά και τη χρήση υδρογόνου από την παγκόσμια κοινότητα ως πηγή καθαρής ενέργειας”, δήλωσε ο In Cheol Lee, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Επικεφαλής του τμήματος Επαγγελματικών Οχημάτων της Hyundai Motor. “Η σημερινή παράδοση είναι μόνο η αρχή, καθώς ανοίγει ατελείωτες δυνατότητες για καθαρή κινητικότητα. Με την επιτυχή παράδοση των πρώτων φορτηγών XCIENT Fuel Cell, ανακοινώνουμε με υπερηφάνεια το σχέδιό μας να επεκταθούμε πέρα από την Ευρώπη στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα όπου έχουμε ήδη σημειώσει μεγάλη πρόοδο.”

Το Hyundai XCIENT Fuel Cell είναι ένα φορτηγό (Chassis Cab) 4Χ2, με μεικτό βάρος 19 τόνων (βάρος συνδυασμού 36 τόνοι), καμπίνα ημέρας, μήκος 9.745 mm, πλάτος 2.515 mm, ύψος 3.730 mm και μεταξόνιο 5.130 mm, ενώ το βάρος του (κενό) φτάνει τα 9.795 κιλά. Το XCIENT FC διαθέτει δύο συστοιχίες κυψελών καυσίμου 190 kW (95 kW x 2) που υποστηρίζονται από μπαταρία 661 V/73,2 kWh της Akasol για να τροφοδοτήσουν τον ηλεκτροκινητήρα 350 kW / 3.400 Nm που προέρχεται από τη Siemens. Οι δεξαμενές (μπουκάλες) περιέχουν 32,09 kg συμπιεσμένου υδρογόνου (H2) ενώ η πίεση πλήρωσης φτάνει τα 350 bar.

H παραγωγή του XCIENT Fuel Cell θα φτάσει τις 2.000 μονάδες ετησίως έως το 2021 για να υποστηρίξει την επέκτασή του μοντέλου στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα καθώς αυξάνεται η ζήτηση για “καθαρή” κινητικότητα. Η αύξηση της παραγωγής θα υποστηριχθεί από επένδυση 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, επιπλέον των 6,4 δις δολαρίων που είχαν ανακοινωθεί προηγουμένως, για τη δημιουργία οικοσυστήματος υδρογόνου για τη στήριξη της δημιουργίας μιας κοινωνίας υδρογόνου.

Στις ΗΠΑ, η Hyundai συνεργάζεται με ηγέτες του χώρου των Logistics για την προμήθεια βαρέων φορτηγών φορτηγών κυψελών υδρογόνου. Σημειώστε ότι ήδη από τον Οκτώβριο του 2019 η Hyundai είχε δώσει το στίγμα της, παρουσιάζοντας το βαρέως τύπου (Class 8) πρωτότυπο φορτηγό HDC-6 NEPTUNE Concept, στην έκθεση επαγγελματικών οχημάτων North American Commercial Vehicle (NACV). Για να υποστηρίξει τα σχέδιά της, η Hyundai συνεργάζεται με μια σειρά εταιρείες για τη δημιουργία μιας πλήρους υποδομής υδρογόνου που θα καλύπτει τα πάντα: από την παραγωγή του καυσίμου και τους σταθμούς φόρτισης έως τις υπηρεσίες και τη συντήρηση. Στην αγορά της Βόρειας Αμερικής θα διατεθεί επίσης ένας τράκτορας υδρογόνου 6x4. Ενώ μέχρι το 2030, η Hyundai σκοπεύει να έχει στους δρόμους των ΗΠΑ περισσότερα από 12.000 φορτηγά κυψελών καυσίμου.

Η Hyundai συνεργάζεται επίσης με διάφορα εταιρίες στην Κίνα, καθώς η χώρα αυτή έχει θέσει τον εξαιρετικά φιλόδοξο στόχο να έχει 1,0 εκατομμύριο οχήματα υδρογόνου στους δρόμους της έως το 2030 και η τοπική βιομηχανία υδρογόνου βρίσκεται σε τάση αλματώδους ανάπτυξης. Αρχικά, η Hyundai θα επικεντρωθεί στους τέσσερις μεγάλους κόμβους υδρογόνου της Κίνας: την Jin-jin-ji, το δέλτα του ποταμού Yangtze, την επαρχία Γκουανγκντόνγκ και την επαρχία Sichuan. 

Η κορεατική εταιρία έχει προγραμματίσει για κυκλοφορία στην Κίνα συνολικά τρία ηλεκτρικά φορτηγά κυψελών καυσίμου: ένα μεσαίο φορτηγό το 2022, ένα βαρέως τύπου λίγα χρόνια μετά και ένα ακόμα βαρύ φορτηγό στρατηγικά σχεδιασμένο για την αγορά της Κίνας. Με αυτά τα μοντέλα, ο στόχος της Hyundai είναι να επιτύχει συνολικό όγκο πωλήσεων 27.000 μονάδων έως το 2030.

Κλειδί για την παγκόσμια επέκταση των φορτηγών κυψελών καυσίμου της Hyundai θα είναι η επιτυχής κυκλοφορία του XCIENT Fuel Cell στην Ευρώπη, που ήδη υποστηρίζεται από ισχυρή υποδομή του λεγομένου “πράσινου υδρογόνου”. 

Θυμίζουμε ότι στο πλαίσιο αυτό, το 2019, η Hyundai Motor Company ίδρυσε την Hyundai Hydrogen Μobility (HHM), μια κοινοπραξία με την ελβετική εταιρεία H2 Energy. Η HHM συνεργάζεται επίσης με την Hydrospider, μια κοινοπραξία των H2 Energy, Alpiq και Linde. Οι πελάτες θα μισθώνουν φορτηγά XCIENT Fuel Cell από την HHM με βάση την πληρωμή ανά χρήση – οπότε δεν απαιτείται αρχική επένδυση από πλευράς χρήστη. Μετά την Ελβετία θα ακολουθήσουν και άλλες ευρωπαϊκές αγορές, καθώς η Hyundai δημιουργεί λύσεις και δίκτυα συνεργατών στην Αυστρία, τη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες και τη Νορβηγία.

Η Hyundai αναμένεται να έχει διαθέσει στην Ελβετία 1.600 φορτηγά κυψελών καυσίμου έως το 2025. Επί του παρόντος, έχουν παραγγείλει το XCIENT Fuel Cell οι εταιρίες Coop, Migros, Traveco, Galliker Logistics, Camion Transport, F. Murpf AG και G. Leclerc Transport AG, οι οποίες θα χρησιμοποιήσουν τα “καθαρά” αυτά φορτηγά για να μεταφέρουν τα πάντα, από τρόφιμα έως αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη.

Για να υποστηρίξει το αναπτυσσόμενο οικοσύστημα υδρογόνου, η Hyundai έχει αναλάβει δράση για την ανάπτυξη περισσότερων από 100 σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο στην Ελβετία, κάτι που αρκεί όχι μόνο για επαγγελματικά, αλλά και για επιβατικά FCEVs.

Η Hyundai σκοπεύει να παρουσιάσει ένα νέο υδρογονοκίνητο φορτηγό που θα χτιστεί σε μια ειδική πλατφόρμα για οχήματα κυψελών καυσίμου τα επόμενα χρόνια. Το νέο μοντέλο θα διαθέτει έναν ηλεκτρονικό κινητήριο άξονα και δύο συστήματα κυψελών καυσίμου 200 kW που βρίσκονται υπό εξέλιξη. Η νέα γκάμα μοντέλων θα περιλαμβάνει φορτηγά 4x2 και 6x2 και τράκτορες 4x2 – με τον 44 τόνων GCW τράκτορα να έχει αυτονομία έως και 1.000 χιλιόμετρα – τα οποία μπορούν να καλύψουν ένα σημαντικό μέρος της μεγάλης ευρωπαϊκής αγοράς βαρέων φορτηγών και θα συμβάλλουν στην προσπάθεια αντικατάστασης φορτηγών ντίζελ.

Η Hyundai έχει αφιερωθεί στην περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου και στη δημιουργία της αλυσίδας εφοδιασμού για την υλοποίηση μιας «οικονομίας υδρογόνου» για ένα καλύτερο και καθαρότερο μέλλον, μια προσπάθεια που φαίνεται να τυγχάνει παγκόσμιας αναγνώρισης. Το “Hydrogen Mobility Solution της Hyundai Motor” κέρδισε το βραβείο Truck Innovation στον θεσμό International Truck of the Year (IToY) πέρυσι, ενώ το XCIENT FC κέρδισε το Βραβείο Καινοτομίας στην τεχνολογία υδρογόνου και κυψελών καυσίμου στο 5ο Φόρουμ της Σαγκάης που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο.