Η ιστορία γράφεται από τους «μικρούς»! Και όταν χρειαστεί, ξαναγράφεται…
Αυτοκίνητο

Η ιστορία γράφεται από τους «μικρούς»! Και όταν χρειαστεί, ξαναγράφεται…

Ξεκινώντας από την είδηση της ημέρας, σήμερα πραγματοποιείται η εκκίνηση του 24th Monte-Carlo Historique, του ράλι των ιστορικών αυτοκινήτων που θα ολοκληρωθεί στις 2 Φεβρουαρίου, στο οποίο το αγωνιστικό τους παρών θα δώσουν:

  • Ένα Renault 5 Turbo του 1980 που οδηγούσε ο Alain Serpaggi, πρωταθλητής Ράλι Γαλλίας το 1985 με το ίδιο αυτοκίνητο, έχοντας στο πλευρό του τον Φρανσουά Αλεν ως συνοδηγό, και
  • Δύο Renault 5 Alpine, ένα του 1978 με οδηγό τον Christian Chambord και συνοδηγό τον Patrick Fourestié και ένα του 1980, έχοντας στο τιμόνι τον Julien Saunier και δίπλα του, στο μπάκετ του συνοδηγού τον Jean-Pierre Prévot.

Τα τρία αυτά πληρώματα αγωνίζονται στην κατηγορία IV που αντιστοιχεί στα οχήματα που παρήχθησαν μεταξύ 1/1/1977 και 31/12/1982. Σημειώστε ότι η Renault είχε κερδίσει το Μόντε Κάρλο το 1981 με το R5 Turbo, ενώ τα R5 Alpine είχαν κατακτήσει τη 2η και 3η θέση το 1978 ενώ ήταν και πρώτα στην κατηγορία τους.

Όπως ήδη αναφέραμε, στη συμμετοχή αυτή μπορεί και να μην είχαμε δώσει καμιά σημασία αν δεν συνέπιπτε με τα 50α γενέθλια του εξαιρετικά επιτυχημένου αυτού μοντέλου που με τα μέτρα της εποχής θα το κατατάσσαμε στην κατηγορία των σουπερμίνι. Με το πρώτο του λανσάρισμα να έχει πραγματοποιηθεί το 1972, και με περισσότερες από 5 εκατομμύρια πωλήσεις στο ενεργητικό του, το Renault 5 κατάφερε να γίνει και ένα σύμβολο της ποπ κουλτούρας.

Renault 5: ένα ενδιαφέρον Success Story

Το αρχικό Renault 5 κυκλοφόρησε το 1972 ως ένα ευέλικτο, πρακτικό, οικονομικό, αλλά και μοντέρνο αυτοκίνητο, με τρίθυρο αμάξωμα και κίνηση στους εμπρός τροχούς σε μια εποχή που τα περισσότερα αυτοκίνητα είχαν την κίνηση στους πίσω τροχούς. Ήταν, λοιπόν, το Renault 5 μία απόδειξη της γαλλικής τόλμης που άνοιγε δρόμους τους οποίους οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίας θα ακολουθούσαν στη συνέχεια.

Και επειδή οι Γάλλοι – και όχι μόνον η Renault – άρχιζαν να κτίζουν μια δική τους παράδοση από μικρές «βόμβες» που συνόδευαν τα αθώα αυτοκίνητα που αγόραζαν οι απλοί άνθρωποι, η Renault φρόντισε να δημιουργήσει και μια ειδική, γρήγορη έκδοση με κινητήρα το κέντρο του αμαξώματος και κίνηση στους πίσω τροχούς, το R5 Turbo, πιστοποιημένο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC).

Με το R5 να έχει ήδη γίνει μεγάλη επιτυχία μέχρι το 1980, η Renault παρουσίασε το μοντέλο δεύτερης γενιάς το 1984, που έγινε γνωστό ως «σουπερπέντε» (Supecinq) που ήταν χτισμένο πάνω σε διαφορετική πλατφόρμα. To Supecinq είχε και αυτό τη δική του «καυτή» εκδοχή, το R5 Turbo.

Και μπορεί το 1990 η Renault να λανσάρισε έναν άλλο ογκόλιθο της δημοφιλούς κατηγορίας των σουπερίνι, το Renault Clio, όμως τη γοητεία του το «5άρι» δεν την έχασε. Γι αυτό και παρέμεινε στην παραγωγή, για κάποιες αγορές, μέχρι το 1996.

Και καθώς το ρετρό δεν έπαψε ποτέ να γοητεύει η γαλλική εταιρία αποφάσισε να επαναφέρει στη γκάμα της το Renault 5, αλλά αυτή τη φορά ως αυτοκίνητο του μέλλοντος – ως μοντέλο μηδενικών ρύπων, πλήρως ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (Battery Electric Vehicle - BEV). Η αρχική ανακοίνωση έγινε πέρυσι στο πλαίσιο της παρουσίασης του Renaulution (από τις λέξεις Renault και Revolution), του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης της Renault και της προσαρμογής της εταιρίας στις επιταγές της ηλεκτροκίνησης. Ιδιαίτερη θέση σε εκείνη την παρουσίαση κατείχε τότε το Renault 5 Prototype, που αναμένεται να δούμε με τη μορφή μοντέλου παραγωγής, ως «κανονικό» πλέον Renault 5, το 2024.

50 χρόνια

Θέλοντας, τώρα, να τιμήσει την επέτειο των 50 ετών από το λανσάρισμα του πρώτου Renault 5, η Renault έχει προγραμματίσει πολυάριθμες εκδηλώσεις και καμπάνιες στα κοινωνικά δίκτυα καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Ενδεικτικά, έχουν προς το παρόν ανακοινωθεί τα παρακάτω:

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ: Η 28η του μήνα θα είναι η ημερομηνία μετάδοσης μιας ειδικής stopmotion ταινίας. Επί τη ευκαιρία θα αναπτυχθεί το hashtag #50YEAR5 που θα συνοδεύσει όλες τις σχετικές δράσεις της εταιρίας κατά τη διάρκεια του έτους.

ΜΑΡΤΙΟΣ: Στην έκθεση Retromobile 2022, η Renault θα παρουσιάσει ένα ολοκαίνουργιο περίπτερο αποκλειστικά αφιερωμένο στο Renault 5. Δώδεκα οχήματα θα είναι στη διάθεση του κοινού, από τις 16 έως τις 20 Μαρτίου, με guest star: το Renault 5 Prototype, με το οποίο ανακοινώνεται η αναγέννηση του μοντέλου, που αναμένεται το 2024.

Επίσης, μια ολόκληρη συλλογή αντικειμένων με θέμα το Renault 5, ειδικά σχεδιασμένων για τα 50 χρόνια του, θα είναι διαθέσιμα προς πώληση στο Estafette-shop The Originals.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ: Οι εγκαταστάσεις της Renault Classic θα φιλοξενήσουν έκθεση με τα πιο εμβληματικά Renault 5. Η έκθεση αυτή θα είναι ανοιχτή στα μέσα ενημέρωσης και εικονικά προσβάσιμη στο ευρύ κοινό.

ΙΟΥΝΙΟΣ: Δημιουργία ενός αποκλειστικού πρωτότυπου, που θα είναι ενταγμένο στο πολύχρωμο/ποπ περιβάλλον της δεκαετίας του '70, σε συνεργασία με έναν διάσημο σχεδιαστή.

ΙΟΥΛΙΟΣ: Δημιουργία μιας διαδραστικής αναδρομής στην κινηματογραφική καριέρα του Renault 5.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ: Συμμετοχή και έκθεση του Renault 5 στην Angoulême στην πίστα Circuit des Remparts.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: Παραγωγή μιας ταινίας stopmotion αφιερωμένης στη συμμετοχή του Renault 5 στους αγώνες, καθώς και συμμετοχή στην έκθεση Epoqu'Auto στη Λυών, με έκθεση πολλών διαφορετικών εκδόσεων του Renault 5.